Zamawiaj, przecieraj szlak i opisuj!
Swojego starałem się dotrzeć rozsądną jazdą przez pierwsze 30 minut (co prawda wyczytałem teorię o docieraniu szczotek po 1-szym rozładowaniu baterii dopiero), mam nadzieję, że ten silnik jednak starczy na kilka miesięcy. Na tego typu ostrą jazdę po tych większych kamieniach pozwoliłem sobie tylko raz, ale kusi
Ponadto włożyłem też dziś pożyczone lipo 2450 mAh 3S @35C
Oto filmik z tej jazdy z 3S, jest oczywiście mega szybko:
Nie widzę Twojego anonsu, do mnie idą 3x lipole, ale wszystkie 2S, raczej jakieś tańsze z BG i GB.
Czy dobrze kombinuję, że czas jazdy jest uzależniony bardziej od faktora XXC oraz od tego czy to 2S vs 3S niż od mAh.
: niedziela 05 cze 2016, 20:27
autor: fxxx
na regulatorze pisze 2-3S, ale dobrze, że sprawdziłeś
Z mAh to nie tak. Pakiet ma jakąś wydajność prądową, jeżeli model mieści się w tym bez problemu (jak w moim pakiecie 138A ciągłego prądu i 276 szczytowy) to odda prawie znamionową pojemność, ponieważ oddawanie 20-60A nie stanowi dla niego żadnego problemu przez bardzo małą rezystancję wewnętrzną. Po prostu nie nagrzewa się przy takim użytkowaniu. Pakiet o takiej samej pojemności ale małym C nie odda takiej pojemności to zwyczajnie będzie to ponad jego możliwości. Dla przykładu w tarantuli oryginalny pakiem ma 1000mAh 30C i na takim lata około 10 minut, ale na pakiecie z ogniw li-ion od razu sygnalizuje niski poziom naładowania-nie mają one takiej wydajności prądowej i siada w nich napięcie. A to wszystko przez relatywnie dużą Rwew.
Na 3S jeździ dłużej i szybciej bo ma o połowę wyższe napięcie pracy, osiąga wyższą moc i szybciej. To tak jak z samochodami-yaris 1.0 a 1.5 pali praktycznie tyle samo, a jazda zupełnie inna.
Jeśli chodzi o silnik, to bym brał BL, który kupił Pyra, dla mnie rekomendacja znajomego z forum z wielkim doświadczeniem jest lepsza niż cokolwiek. Właśnie obawiam się, że w końcu ten oryginalny silnik padnie. Warto mieć już pod ręką także inne awaryjne części. Wymiana już na lepsze zgodnie z tym co zapowiadał Pyra
Model jest na co dzień używany i jest na prawdę sporo z nim zabawy.
Nie wiem jednak co jeszcze trzeba by było dokupić do tego zestawu BL oprócz karty do zaprogramowania.
Czy to będzie pasować? Main Gear 64T Motor Gear 21T ,
53610 65T Main Gear to jest mniej więcej to samo co powyżej, a podobno o wiele gorszej jakości choć dedykowane do naszego modelu (53610) (a w ogóle jako stock ta część jest podobno plastikowa i bardziej wytrzymała niż dedykowany zamiennik)
53610 65T Main Gear to jest mniej więcej to samo co powyżej, a podobno o wiele gorszej jakości choć dedykowane do naszego modelu (53610) (a w ogóle jako stock ta część jest podobno plastikowa i bardziej wytrzymała niż dedykowany zamiennik)
Ale wiesz, że to nie są takie same elementy, to drugie koło, chyba jest do sprzęgła.
Ten pierwszy zestaw mam w swoim modelu, wytrzymuje sporo, jednak w porównaniu z kołem z tworzywa, jest sporo głośniejsze.
Zębatki silnikowe (atakujące) są w różnych rozmiarach, więc można je zmieniać dobierając przełożenie, zmieniając prędkość o prawie 100% (koło 14 - 27 zębów).
Poza tym, bardzo ważna jest wstępna regulacja zazębienia. Popularna jest metoda "na kartkę". Po włożeniu paska kartki pomiędzy koła, dociskasz je do siebie z taką siłą, aby się pasek nie przedarł, ale był ciasny.
? Pewnie dużo lepszy niż seria, ale też daleko do BL.
Zobaczymy na razie to
: sobota 11 cze 2016, 13:08
autor: Jimmy
Zastanawiam się co zrobił ten gość z zębatkami ze zdjecia
że zjadło mu zęby w 15min... Pyra, czy to nie jest efekt złego ustawienia odległości między zębatkami? Przecież plastikowe zęby są jeszcze słabsze niż aluminiowe...
Jimmy pisze:Zastanawiam się co zrobił ten gość z zębatkami ze zdjęcia
Złe ustawienie to raz, druga sprawa, że dwie metalowe zębatki, na sucho nie mogą chodzić. Ja stosuję olej silikonowy.
Plastyk, jest słabszy, ale w tym zastosowaniu, zapobiega wycieraniu zębów.
Może też zbyt mocny silnik...
Pozdrawiam
: sobota 11 cze 2016, 14:03
autor: fxxx
coś musiał zepsuć, bo ten silnik co tam ma to bezszczotkowy niby pasujący, ale tak naprawdę to mniejszy silnik z żebrami żeby pasował do 540/3650. Ja kupiłem na razie szczotkowy (mój już praktycznie nie żyje, ma moc może dwie minuty) ten co dałem, a na bezszczotki to negocjuję cenę
: sobota 11 cze 2016, 14:11
autor: Jimmy
czyli spokojnie mogę kupić zębatkę z linku powyżej tylko muszę pamietać o ustawieniu i smarowaniu? czy może lepiej zostać przy "oryginalnej" platikowej?
Do napędu pójdzie silnik z Twojego linku czyli: TEN
Ciekawe czy "oryginalne" zębatki firmy REELY np TAKA to to samo co produkt z BG... (wiem że tu jest 62T a na BG - 65T, ale wygląd identyczny)
: sobota 11 cze 2016, 17:31
autor: Pyra
Witam
Ja nie wiem... aluminium ma tendencję do zacierania się...
Może jednak zostań przy plastyku, lub znajdź stalową.
Mam teraz problem polegający na tym, że samochód nie chce ruszyć. Pomimo wielu prób od wczoraj nie udało mi się w ogóle ruszyć. Serwo / kierownica działa, ale silnik nie reaguje. Po włączeniu modelu nie ma też sygnałów dźwiękowych, wcześniej były. Świeci się tylko dioda, mruga w zależności od tego jak wciskam spust od gazu w pilocie.
Czy to silnik np. jest spalony (przyznam, że na 3S rozgrzał się parę razy, tak, że po 1 sekundzie dotykania mocno parzył) czy może problem z komunikacją czy cos innego?
Ponadto prawdopodobnie w wyniku prostowania części, do której są przymocowane amortyzatory (2 pomalowane a'la carbon) gorzej zaczęło działać serwo, co polecacie jeśli chodzi o wymianę serwa do kierowania?
PS. Imax B6 w WER Warszawa
: niedziela 12 cze 2016, 09:37
autor: Pyra
Witam
tiuro pisze:Mam teraz problem polegający na tym, że samochód nie chce teraz ruszyć. Pomimo wielu prób od wczoraj nie udało mi się w ogóle ruszyć.
A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.
Silnik się grzeje nawet na 2S, brak sygnału dźwiękowego, może też być spowodowany nierozpoznaniem pakietu zasilającego. Oczywiście uszkodzenie, też jest możliwe.
tiuro pisze:prawdopodobnie w wyniku prostowania części, do której są przymocowane amortyzatory (2 pomalowane a'la carbon) gorzej zaczęło działać serwo
odłącz serwo, i sprawdź, czy nie zacina się układ kierowniczy.
Ja założyłem graupnera, bo takie miałem w szpargałach, poprzednie miało spory luz, bo ktoś za mocno dokręcił śrubę na osi dźwigni kątowej.
Pozdrawiam
: niedziela 12 cze 2016, 10:48
autor: tiuro
Pyra pisze:A skalibrowałeś przepustnicę - vide instrukcja.
Tak, tak mi się wydaje, dioda miga po 5 sekundach powinno się połączyć, niestety mruga nadal, z jakiś przyczyn nie może się połączyć.
Tu jest instrukcja do pilota https://www.gimmik.pl/?get_pfile=35
Ponadto odłączałem kabelki od odbiornika w modelu, nawet na chwilę podłączyłem sterowanie kołami przez przepustnicę i działało, nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić, tak jak mówiłem nie ma tego dźwięku, który wcześniej był po włączeniu auta nawet gdy pilot był wyłączony.
Pyra pisze:odłącz serwo, i sprawdź, czy nie zacina się układ kierowniczy
dzięki, to chyba właśnie układ, już jest w miarę dobrze, ale silnik nie działa więc nie testowałem w czasie jazdy
Przy okazji odkryłem zworkę w ESC, którą się przestawia w zależności nimh vs lipo, ciekawe co to zmienia, do tej pory ustawione miałem zawsze nimh
: niedziela 12 cze 2016, 11:05
autor: Jimmy
Przy ustawieniu "lipo" masz ochronę przed rozładowaniem na chyba 3V na ogniwo. Na NIMH ochrona jest wyłączona
: niedziela 12 cze 2016, 12:27
autor: fxxx
może wpadł Ci kamień pod zęby, mi się tak udało raz, przeleciał przez ten plastik osłaniający