Strona 5 z 7

: poniedziałek 04 kwie 2016, 10:57
autor: ww296
Rzeczywiście układy wydaja się takie same - Warto zmienić bez dwóch zdań :)
PS. Sam zmieniłem w moim poprzednim aucie z 286mm na 300mm :) zacisk jest taki sam, różnica w jarzmie była. Ale teraz mam takie samo auto(nadwozie) hamulce z przodu seryjne 315 ale układ hamulcowy jest w najdrobniejszym szczególe inny i jego działanie również.

: środa 06 kwie 2016, 23:40
autor: Polsky
Właśnie dziś oglądałem nowy setup do auta ;)
Niestety nie ma kiedy założyć, może na dniach się jakoś uda :)
Jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądać na aucie i jak będzie z "komfortem" :mrgreen:
Zmiana z 15" na 18" to troszkę jest :mrgreen:
Jest 215/65/15 a będzie 225/45/18

Obrazek
image hosting site no sign up

: czwartek 07 kwie 2016, 17:04
autor: fxxx

: poniedziałek 18 kwie 2016, 12:55
autor: ptja
A propos Nokiana i wyników w testach: http://www.autoevolution.com/news/finni ... 05042.html

: poniedziałek 18 kwie 2016, 15:09
autor: fxxx
a no właśnie...

: poniedziałek 18 kwie 2016, 18:23
autor: MCSubi
Ja się tak dałem nabrać na Dunlop Blueresponce, które wygrywały wszystkie testy,a były guanem nie do wyważenie, że po prostu kupuję sprawdzone Michelin i koniec.

: poniedziałek 18 kwie 2016, 22:10
autor: Voit
...A ja używam tych Dunlopów i bardzo jestem z nich zadowolony. Nie wiem o jakich problemach z wyważaniem mówisz.
Te opony sprawdziły mi się w różnych warunkach drogowych, są bardzo ciche i komfortowe.

: poniedziałek 18 kwie 2016, 23:16
autor: Lampek
Ja również od zeszłego roku mam je zamontowane i zero problemu. Poprzednie były GY Excellence, miały jeszcze 5mm bieżnika po 80kkm/10lat, ale były już tak głośne że nie mogłem tego wytrzymać.

: poniedziałek 18 kwie 2016, 23:57
autor: MCSubi
Po prostu powyżej 160-170 opony wpadały w wibracje. Trochę lepiej było po ok. 1h szybkiej jazdy,ale nadal nie akceptowalne. 2 reklamacje i tylko 2 wymienione gumy. Doważanie na Hunter 9700 niewiele dało. Wreszcie po sezonie wybulipo bark na lewym tyle i wywaliłem do kibla opony po zaledwie 35000 km. Zmiana na Michelin to jak zjazd z kocich łbów na asfalt.
W Mondeo służbowym też ktoś kupił Dunlop i czuć lekkie drgania na tunelu przy prędkościach autostrad owych. A jednak Michelin i Bridgestone zawsze są równiutkie, mimo tłuczenia na postfaszystowskiej betonce przed granicą, nigdy się na tych markach nie zawiodłem. Dodatkowo uwzględniając przebiegi M., to chyba najtańsze opony.

: czwartek 21 kwie 2016, 07:09
autor: Volo
Ja mam Nokiany WR D4 i nie narzekam, jak po sznurku.
To samo czytałem kilka lat temu o Pirelkach, Continentalach i Vrederach.
Dlatego te metki można o d**e rozbić. Ja patrzę na fakturę bieżnika i tyle.

: czwartek 21 kwie 2016, 10:17
autor: ww296
popatrzcie na przekrój opony - jeśli jest "kwadratowy" to twarda opona premium o świetnych właściwościach w zakrętach i generalnie przy przeciążeniach, często ma rent ochronny na felgę trwałość wysoka - raczej niespotykane aby coś wybuliło itp. Minusy - duże opony toczenia i hałas, na deszczu gorzej. Wizualnie na aucie trudno dostrzec że np jest w niej mało powietrza.

Jeśli przekrój opony kulisty - opona mięciutka, o bardzo dobrej przyczepności na wprost, niskich oporach toczenia, niskim poziomie hałasu. Bardzo wygodnie jeździ się na codzień - jednak do cięższych aut i eksploatowanych ostrzej niezalecana. Na aucie wygląda na ciągle niedopompowaną ;) zwłaszcza jak auto stanie gdzieś troszkę krzywo. Taka opona jest np Dunlop Blueresponse. W takich oponach często zdarzają się wybulenia i inne deformacje. Opony warto wymieniać pa 4 - 6 latach max, nawet jesli bieżnik jest jeszcze ok.

Wzór bieżnika ma niewielkie znaczenie - popatrzcie na bieżnikowane - skopiowane 1 do 1 bieżniki top opon a opony nieporównywalne.

: czwartek 21 kwie 2016, 12:20
autor: matijas
Na ten sezon kupiłem do Kijanki żony Dunlop Blueresponse 15" i narzekać nie mogę, cicha i ładnie się trzyma nawierzchni. Mam nadzieję że nic takiego nie będzie miało miejsca heh.

: piątek 22 kwie 2016, 23:02
autor: Voit
Ja opony wymieniam po max piątym sezonie eksploatacji, niezależnie od wysokości bieżnika.
Żona kiedyś przeżyła wystrzał opony przy sporej prędkości na Obwodnicy Trójmiasta.
Z tyłu w foteliku spała nasza malutka córeczka...
Po takim doświadczeniu nie pozwoliłbym sobie na ryzyko oszczędzania na oponach.

: sobota 23 kwie 2016, 21:58
autor: ptja
Voit pisze:/.../wystrzał opony przy sporej prędkości/.../
jak starej opony? Kupionej jako nowa?

: niedziela 24 kwie 2016, 09:37
autor: fxxx
Wystrzał opony na nowych sztukach też się zdarza niestety.