Strona 5 z 5

: poniedziałek 21 sty 2019, 12:09
autor: vin324pl
plecho1 pisze:W tym Chińczyku może być mostek prostowniczy czy coś w tym stylu i polaryzacja nie będzie miała znaczenia.
O na to bym nie wpadł zatem muszę sprawdzić , dzięki

: poniedziałek 21 sty 2019, 18:23
autor: skaktus
W prawie każdym chińczyku jest mostek.

: poniedziałek 28 sty 2019, 08:14
autor: vin324pl
Dzięki Panowie, jak się okazało jest odwrotna polaryzacja.
Mam jeszcze pytanie strikte elektroniczne jaka może być wina że żarówka po podpięciu do zasilacza świeci dopiero po za 2 próbą w krótkim odstępie czasu a podczas przykładania napięcia za pierwszym razem jest efekt "przyspawania" przewodu zasilającego do sterownika oraz brak świecenia.

Bohater odcinka
https://www.fasttech.com/p/1105800

: niedziela 03 lut 2019, 12:24
autor: Nix2
Witam
Potrzebuję takie 2 ledy do światła cofania w Mustangu 2016 ( wersja EU). Tam wchodzą oryginalnie 2 żarówki klasyczne z trzonkiem T15, typ W16W, ale ponieważ mój Mustang jest z US, to mi świeci tylko jedna( bo w oryginale US jest jedna) i światło jest baaaardzo marne...

Czy można zrobić takiego moda z trzonkiem T15 ? Mustang nie ma na tej żarówce sieci CAN, bo wyjmowałem żarówkę i nie ma żadnego komunikatu. Kupiłbym gotowe żaróweczki LED, ale
patrząc na porównanie moda i "fabrycznej" żarówki to widać różnicę...
Na alledrogo też piszą sobie co chcą, odnośnie wydajności świetlnej a ja chciałbym mieć jednak dobre oświetlenie... no chyba że ktoś mógłby polecić naprawdę mocną żarówkę do cofania z trzonkiem T15?

pzdr Nix

: niedziela 03 lut 2019, 19:52
autor: zrazik
Przeciągnąć kabelek do 2 żarówki to raz (już się pogubiłem co za wersja), a dwa to do mustangów wychodziły fabrycznie diody (retrofity) Osrama takie z płaskim talerzykiem, montowane fabrycznie.

: niedziela 03 lut 2019, 20:13
autor: Pyra
Witam
Nix2 pisze:Mustang nie ma na tej żarówce sieci CAN, bo wyjmowałem żarówkę i nie ma żadnego komunikatu.
Walczę z tym przekonaniem od dawna: w żadnym aucie, żadna żarówka nie jest podłączona do szyny CAN, ani też na żadnej żarówce nie ma (tym bardziej sieci) CAN.

CAN jest systemem wymiany informacji pomiędzy modułami!

Pozdrawiam

: niedziela 03 lut 2019, 20:59
autor: Nix2
@Pyra - Ok, zatem powienienem napisać tylko, że nie ma kontroli obciążenia/żarówki w tym obwodzie.
zrazik pisze:Przeciągnąć kabelek do 2 żarówki to raz (już się pogubiłem co za wersja), a dwa to do mustangów wychodziły fabrycznie diody (retrofity) Osrama takie z płaskim talerzykiem, montowane fabrycznie.
No więc tak: mogę zasilić równolegle drugą żarówkę, ale nie wiem czy wytrzyma moduł ( to chyba jest BCM albo BCMB w Mustangu VI gen), bo fabrycznie moduł był obciążony chyba jednak jedną klasyczną żarówką W16W a więc 16W. Nie wiem czy nie uszkodzę modułu podłączając 2 x 16W - bo moduł jest z wersji US, czyli na jedną żarówkę,a lampa EU czyli na 2 żarówki cofania. Dlatego pomyślałem o LED.

Te żarówki z talerzykiem LED to chyba jednak szły do świateł tylnych, (w Mustangu V gen. czyli 2005-2014r ) a tu chodzi o osobną lampę cofania/przeciwmgielną, wprowadzoną dopiero w VI generacji ( czyli od 2014 wzwyż ).

pzdr Nix

: poniedziałek 04 lut 2019, 05:49
autor: Pyra
Witam
Moduły sterowania światłami, są konstruowane tak, aby wytrzymać krótkotrwałe zwarcia, więc spokojnie dadzą radę przy 2x większym obciążeniu. Końcówki wykonawcze muszą być tak obliczane, gdyż niejednokrotnie uszkodzenie żarówki, powoduje zwiększony pobór prądu. Z reguły jest tam MOSfet jako wyłącznik.
Zresztą możesz sprawdzić, podłączając na próbę, czy moduł "wywali" błąd.

Pozdrawiam

: sobota 09 lut 2019, 12:55
autor: zrazik
Nix2 pisze:Te żarówki z talerzykiem LED to chyba jednak szły do świateł tylnych, (w Mustangu V gen. czyli 2005-2014r ) a tu chodzi o osobną lampę cofania/przeciwmgielną, wprowadzoną dopiero w VI generacji ( czyli od 2014 wzwyż ).
Rzeczywiście "żule" były w poprzedniej generacji stosowane.