skaktus pisze:Tomek11 pisze:Tylko że koszt dodatkowych świateł jest spory.
I tak warto wymieniać wczesniej żarówki. W miarę działania ich sprawność (każdej) spada.
Dla mnie głównym problemem jest to że tak ciężko się je wymienia .... ręce można poharatać.
Szkoda że nie można jeździć na podrasowanych postojówkach
Spory ? Ciekawe z której strony
Dobry zestaw kupisz za 200 zł na ledach typu XP-E. Cena niewielka, przy konfrontacji z problemami w wymianie żarówek w nowych autach (w niektórych Fordach trzeba zdejmować zderzaki) i cenami za "super markowe" żarówki - np. X-Treme Philipsa H7 dwie sztuki u mnie na stacji BP stoją za...159 zł.
Osobiście do swojego Nissana Juke dołożyłem dzienne które "normalnie" chodzą po około 900 zł i to fakt, jest cena, ale za to dodatkowo mam przeciwmgielne na ledach i doświetlanie zakrętów oraz dodatkowe awaryjne.
200 zł to jeszcze niewiele (o il dobre) (ale zapodaj proszę przykładowy link) ale o ile w domu nie mam problemu z przeróbką instalacji to w samochodzi już tak .... obawy aby czegoś nie skopać. W avensisie mam automatyczne zapalanie świateł i trzebaby to przed podłaczeniem świateł dziennych zdeaktywować. (te dzienne to rozumiem że podpina się pod postojówki ?) A żarówkę z bólem ale wymienię. No i właśnie koszt żarówki. Kupno na stacji - to chyba tylko do firmowego auta. Prywatnie - nigdy. Ja H7 kupuję max za 20zł.
Natomiast bardzo mnie ciekawią te przeciwmgielne i doświetlanie w zakrętach. Jak uruchamiasz normalne światła to do jazdy dziennej też ci się palą ? Co miałeś na myśli pisząc o przeciwmgielnych ?
Kiedyś zarzuciłem ten temat - jako właśnie drogi. Może pojawią się nowe fakty i zmienię zdanie i zainstaluję
!
[ Dodano: 21 Styczeń 2015, 15:21 ]
takie coś znalazłem na portalu aukcyjnym:
"Stosowanie świateł do jazdy dziennej:
- Pozwala zaoszczędzić paliwo minimum 0,2l / 100km – w niektórych samochodach nawet do 0,5 litra!
- Zmniejsza zużycie reflektorów oraz akumulatora - światła pobierają tylko od 8W-10W mocy. Dwie żarówki mijania to jest 110W + 2 żarówki pozycyjne z przodu
10W + 2 żarówki pozycyjne z tyłu 10W dają razem 130W. Światła dzienne DRL Einparts pobierają tylko 8W-10W, powoduje to oszczędność aż 120W prądu!
Dzięki temu alternator jest nie używany a przy krótkich odcinkach samochód nie musi ładować akumulatora!
- Żarówki w samochodzie są wymieniane zdecydowanie rzadziej!
Dla kierowcy, który przejeżdża 25000 km rocznie oznacza to następujące oszczędności:
- Mniejsze zużycie paliwa o 0,3l na 100km czyli 250 x 0,3l = 60litrów.
75 litrów x 5,50 zł = 412 zł
- Wymiana żarówek świateł mijania co 8000km. 3 x 50 zł = 150 zł
- Wymiana żarówek postojowych raz do roku = 40 zł
Razem: 602 zł!"
O tym nie myślałem wczesniej że wtedy żarówki postojowe stają się zbędne.
[ Dodano: 21 Styczeń 2015, 16:13 ]
Znalazłem do swojej Ave II z 2008 takie coś "LAMPY LED DRL DO JAZDY DZIENNEJ + HALOGEN LED
TOYOTA AVENSIS T27 2008 - 2014
TOYOTA AVENSIS T25 LIFT 2006 - 2008
Technologia LED DRL: LED 0,5W x 6szt SAMSUNG HIGH POWER
Technologia LED FOG / HALOGEN: LED 3W x 2szt SAMSUNG HIGH POWER
Ale to coś kosztuje 799 zł