H7 tanie a dobre. Co polecacie?

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Tomek11 pisze:Tylko że koszt dodatkowych świateł jest spory.
I tak warto wymieniać wczesniej żarówki. W miarę działania ich sprawność (każdej) spada.
Dla mnie głównym problemem jest to że tak ciężko się je wymienia .... ręce można poharatać.

Szkoda że nie można jeździć na podrasowanych postojówkach :)
Spory ? Ciekawe z której strony ;) Dobry zestaw kupisz za 200 zł na ledach typu XP-E. Cena niewielka, przy konfrontacji z problemami w wymianie żarówek w nowych autach (w niektórych Fordach trzeba zdejmować zderzaki) i cenami za "super markowe" żarówki - np. X-Treme Philipsa H7 dwie sztuki u mnie na stacji BP stoją za...159 zł.

Osobiście do swojego Nissana Juke dołożyłem dzienne które "normalnie" chodzą po około 900 zł i to fakt, jest cena, ale za to dodatkowo mam przeciwmgielne na ledach i doświetlanie zakrętów oraz dodatkowe awaryjne.
ILPT
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Dobry zestaw kupisz za 200 zł na ledach typu XP-E
to rzuć link ;)
Tomek11
Posty: 137
Rejestracja: wtorek 20 sie 2013, 12:51
Lokalizacja: W-w

Post autor: Tomek11 »

skaktus pisze:
Tomek11 pisze:Tylko że koszt dodatkowych świateł jest spory.
I tak warto wymieniać wczesniej żarówki. W miarę działania ich sprawność (każdej) spada.
Dla mnie głównym problemem jest to że tak ciężko się je wymienia .... ręce można poharatać.

Szkoda że nie można jeździć na podrasowanych postojówkach :)
Spory ? Ciekawe z której strony ;) Dobry zestaw kupisz za 200 zł na ledach typu XP-E. Cena niewielka, przy konfrontacji z problemami w wymianie żarówek w nowych autach (w niektórych Fordach trzeba zdejmować zderzaki) i cenami za "super markowe" żarówki - np. X-Treme Philipsa H7 dwie sztuki u mnie na stacji BP stoją za...159 zł.

Osobiście do swojego Nissana Juke dołożyłem dzienne które "normalnie" chodzą po około 900 zł i to fakt, jest cena, ale za to dodatkowo mam przeciwmgielne na ledach i doświetlanie zakrętów oraz dodatkowe awaryjne.
200 zł to jeszcze niewiele (o il dobre) (ale zapodaj proszę przykładowy link) ale o ile w domu nie mam problemu z przeróbką instalacji to w samochodzi już tak .... obawy aby czegoś nie skopać. W avensisie mam automatyczne zapalanie świateł i trzebaby to przed podłaczeniem świateł dziennych zdeaktywować. (te dzienne to rozumiem że podpina się pod postojówki ?) A żarówkę z bólem ale wymienię. No i właśnie koszt żarówki. Kupno na stacji - to chyba tylko do firmowego auta. Prywatnie - nigdy. Ja H7 kupuję max za 20zł.

Natomiast bardzo mnie ciekawią te przeciwmgielne i doświetlanie w zakrętach. Jak uruchamiasz normalne światła to do jazdy dziennej też ci się palą ? Co miałeś na myśli pisząc o przeciwmgielnych ?

Kiedyś zarzuciłem ten temat - jako właśnie drogi. Może pojawią się nowe fakty i zmienię zdanie i zainstaluję :) !

[ Dodano: 21 Styczeń 2015, 15:21 ]
takie coś znalazłem na portalu aukcyjnym:
"Stosowanie świateł do jazdy dziennej:
- Pozwala zaoszczędzić paliwo minimum 0,2l / 100km – w niektórych samochodach nawet do 0,5 litra!

- Zmniejsza zużycie reflektorów oraz akumulatora - światła pobierają tylko od 8W-10W mocy. Dwie żarówki mijania to jest 110W + 2 żarówki pozycyjne z przodu
10W + 2 żarówki pozycyjne z tyłu 10W dają razem 130W. Światła dzienne DRL Einparts pobierają tylko 8W-10W, powoduje to oszczędność aż 120W prądu!

Dzięki temu alternator jest nie używany a przy krótkich odcinkach samochód nie musi ładować akumulatora!
- Żarówki w samochodzie są wymieniane zdecydowanie rzadziej!

Dla kierowcy, który przejeżdża 25000 km rocznie oznacza to następujące oszczędności:
- Mniejsze zużycie paliwa o 0,3l na 100km czyli 250 x 0,3l = 60litrów.
75 litrów x 5,50 zł = 412 zł
- Wymiana żarówek świateł mijania co 8000km. 3 x 50 zł = 150 zł
- Wymiana żarówek postojowych raz do roku = 40 zł
Razem: 602 zł!"

O tym nie myślałem wczesniej że wtedy żarówki postojowe stają się zbędne.

[ Dodano: 21 Styczeń 2015, 16:13 ]
Znalazłem do swojej Ave II z 2008 takie coś "LAMPY LED DRL DO JAZDY DZIENNEJ + HALOGEN LED
TOYOTA AVENSIS T27 2008 - 2014
TOYOTA AVENSIS T25 LIFT 2006 - 2008

Technologia LED DRL: LED 0,5W x 6szt SAMSUNG HIGH POWER
Technologia LED FOG / HALOGEN: LED 3W x 2szt SAMSUNG HIGH POWER


Ale to coś kosztuje 799 zł :-|
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

pegasus_sis pisze:
Dobry zestaw kupisz za 200 zł na ledach typu XP-E
to rzuć link ;)
http://www.auto-ledy.pl/product-pol-568 ... HQ-V9.html


Choć w tym wypadku zastanowił bym się nad poszukaniem innej oferty - można dorwać nawet za 120 zł lub zakupie Philipsa w cenie około 200 zł. Nowsze wersje mają kabel pod sygnał ACC, bez niego lampy gasną przy uruchomionym silniku ("hybrydowe" ładowanie akumulatora w nowych autach)
Tomek11 pisze:
200 zł to jeszcze niewiele (o il dobre) (ale zapodaj proszę przykładowy link) ale o ile w domu nie mam problemu z przeróbką instalacji to w samochodzi już tak .... obawy aby czegoś nie skopać. W avensisie mam automatyczne zapalanie świateł i trzebaby to przed podłaczeniem świateł dziennych zdeaktywować. (te dzienne to rozumiem że podpina się pod postojówki ?) A żarówkę z bólem ale wymienię. No i właśnie koszt żarówki. Kupno na stacji - to chyba tylko do firmowego auta. Prywatnie - nigdy. Ja H7 kupuję max za 20zł.
Plus i minus pod akumulator. Przy odpaleniu wykrywają skok napięcia na aku i włączają się. Sygnał wyłączający z postojówki.W zestawie są "klipsy" i nic nie trzeba lutować. Patrząc na Avensisa, śmiem twierdzić że montaż będzie bardzo prosty - kwestia zdjęcia zderzaka lub dobrego kanału i dostępu do zderzaka od dołu. No chyba że masz pampersa w aucie.
Tomek11 pisze:
Natomiast bardzo mnie ciekawią te przeciwmgielne i doświetlanie w zakrętach. Jak uruchamiasz normalne światła to do jazdy dziennej też ci się palą ? Co miałeś na myśli pisząc o przeciwmgielnych ?
Światła które mam, mają zespolone światła przeciwmgielne i dzienne. Zapalam silnik - świecą dzienne (na jedną lampę przypada 7 ledów Oslon-a). Włączam światła mijania - dzienne gasną. Włączam przeciwmgielne - świecą przeciwmgielne (na bazie dwóch ledów Osram Black Flat, stosowanych w światłach mijania w Seatach, Audi itd). Włączam awaryjne (na odpalonym silniku) - mrugają awaryjne i dzienne jednocześnie. Włączam lewy kierunkowskaz - świeci lewy halogen itd.

Fotki dla przykładu:

1.Dzienne:

Obrazek

2.Przeciwmgielne:

Obrazek
Tomek11 pisze:
O tym nie myślałem wczesniej że wtedy żarówki postojowe stają się zbędne.
Nie mogę załapać twojej myśli ;) Postojowe zostają tak jak były i wciąż są wymagane. To czy są oszczędności paliwa to ciężko wyczuć - w trakcie normalnej jazdy większy wpływ na to ma styl jazdy. Nie zmienia to faktu, że są znaczne oszczędności na żarówkach oraz przy krótkich dystansach. Kolega codziennie jeździ na dworzec, w jedną stronę ma jakieś 3 km. W zimie dzienne dawały wyraźny wzrost ilości odpaleń auta.
ILPT
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

/.../takie coś znalazłem na portalu aukcyjnym:
"Stosowanie świateł do jazdy dziennej/.../ oznacza /.../ następujące oszczędności:/.../ Wymiana żarówek świateł mijania co 8000km. 3 x 50 zł = 150 zł
- Wymiana żarówek postojowych raz do roku = 40 zł/.../
nie wiem, co za wynalazek ma sprzedawca, ale ja nigdy nie musiałem wymieniać żarówek tak często.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

ptja pisze:
/.../takie coś znalazłem na portalu aukcyjnym:
"Stosowanie świateł do jazdy dziennej/.../ oznacza /.../ następujące oszczędności:/.../ Wymiana żarówek świateł mijania co 8000km. 3 x 50 zł = 150 zł
- Wymiana żarówek postojowych raz do roku = 40 zł/.../
nie wiem, co za wynalazek ma sprzedawca, ale ja nigdy nie musiałem wymieniać żarówek tak często.
Papier wszystko przyjmie ;) Jesli ktoś jest kurierem to wymienia żarówki przynajmniej raz w roku. Takie określanie częstotliwości wymian jest niemiarodajne. Powinno się określać wymianę po ilości przejechanych km. Ktoś kto robi 1000 km rocznie wymieni żarówkę za 10 lat, ktoś kto robi 40 000 wymieni dwa razy w ciągu roku.

Dodatkowo trzeba brać pod uwagę, że żarówka w końcowym okresie życia świeci słabiej niż na początku użytkowania.

PS-W golfie 3 którym co jakiś czas śmigam, są żarówki +90% tungsrama. Świecą już 5 lat - jakim cudem ? Dzienne ;) Na żarnikach dopiero teraz widać lekkie zużycie.
ILPT
Awatar użytkownika
pegasus_sis
Posty: 963
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pegasus_sis »

Też bym założył dzienne, ale dałem przeciwmgielne w dolne kratki. Mam na oku ściemniacz drogowych jak w starszych Audi/BMW.
Ostatnio zmieniony środa 21 sty 2015, 18:44 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 1 raz.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

skaktus pisze:W golfie 3 którym co jakiś czas śmigam, są żarówki +90% tungsrama. Świecą już 5 lat - jakim cudem ? Dzienne ;) Na żarnikach dopiero teraz widać lekkie zużycie.
To żadna tajemnica, tylko żarówki H4.
Jak miałem H4, to je wymieniałem dlatego, że słabo świeciły, bo raczej się nie paliły.
Jeśli chodzi o dzienne, to szczerze mogę polecić Philipsa DRL 4.
Mam je już w kolejnym aucie i naprawdę są warte swojej ceny, są dobrze wykonane, łatwy montaż i dobrze świecą.
Nie polecam tylko używać złączki do kabelka od postojówek, lepiej go przylutować.
Przez jakiś czas miałem Magneti Marelli, ale poszły do kolegi.
Świecą ładnie, ale dość kiepsko wykonany jest sterownik i nie jest on hermetyczny.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

PawelG. pisze:
skaktus pisze:W golfie 3 którym co jakiś czas śmigam, są żarówki +90% tungsrama. Świecą już 5 lat - jakim cudem ? Dzienne ;) Na żarnikach dopiero teraz widać lekkie zużycie.
To żadna tajemnica, tylko żarówki H4.
Jak miałem H4, to je wymieniałem dlatego, że słabo świeciły, bo raczej się nie paliły.
Jeśli chodzi o dzienne, to szczerze mogę polecić Philipsa DRL 4.
Mam je już w kolejnym aucie i naprawdę są warte swojej ceny, są dobrze wykonane, łatwy montaż i dobrze świecą.
Nie polecam tylko używać złączki do kabelka od postojówek, lepiej go przylutować.
Przez jakiś czas miałem Magneti Marelli, ale poszły do kolegi.
Świecą ładnie, ale dość kiepsko wykonany jest sterownik i nie jest on hermetyczny.
A skąd wiesz że to H4 ? Bo akurat takich w Golfie nie mam :)
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Standardowe w G3 były H4. albo w lepszych wersjach H1.
Z H1 jest ta sama historia co z H4, wymienia się je, bo słabo świecą, a nie dlatego, że się palą.
Tylko H7 regularnie raz w roku trzeba wymienić :/
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wszystko zależy od żarówki i tego jak jest używana :) Według datasheetów z Osrama, H1 i H7 mają tą samą moc w W (55) i tą samą jeśli chodzi o ilość lumenów (1550). Znam osoby które ciągle śmigają na światłach, robią po kilkanaście tyś. km rocznie i śmigają bez przeszkód na H7 (Corsa C). H7 nie trzeba regularnie wymieniać, wystarczy założyć dzienne.

Ps-W G3 mam H1 i H3. Reflektory nie są żadnymi tuningowymi Sonarami, Depo itd ;)
ILPT
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Ja właśnie dlatego mam dzienne, mam H7, a wymiana żarówek u mnie to droga przez mękę (Megane II).
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

Tak h7 z racji innej geometrii żarnika palą się zdecydowanie częściej niż jakiekolwiek inne zwłaszcza H4 i H1. H4 można tłumaczyć większa ilością materiału dobrze odprowadzającego ciepło w okolicach żarnika.
H1 i H3 - nie wiem? może mniejsza odległość od cokołu i tym samym lepsze odprowadzanie ciepła?
Faktem jest że system delikatnego startu rozwiązuje problem częstych wymian żarówek w samochodach które z tego słyną. Widziałem prezentacje na aucie tego systemu i robi wrażenie zwłaszcza skoki napięcia przy uruchamianiu świateł.
Ps. Rozwiązaniem bardzo dobrym tego problemu jest zakup auta ze światłami ksenonowymi. Po wyłączeniu systemów poziomowania i spryskiwania to rozwiązanie potrafi się zwrócić finansowo dodatkowo cały czas zapewniając większy komfort i bezpieczeństwo. ;)
Ostatnio zmieniony środa 21 sty 2015, 21:50 przez ww296, łącznie zmieniany 1 raz.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Ja nakazałem małżonce wyłączanie świateł zawsze jak gasi auto, a włączać je po odpaleniu auta. Mam od roku spokój, żarówki działają.
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

ww296 pisze:Tak h7 z racji innej geometrii żarnika palą się zdecydowanie częściej niż jakiekolwiek inne zwłaszcza H4 i H1. H4 można tłumaczyć większa ilością materiału dobrze odprowadzającego ciepło w okolicach żarnika.
H1 i H3 - nie wiem? może mniejsza odległość od cokołu i tym samym lepsze odprowadzanie ciepła?
Faktem jest że system delikatnego startu rozwiązuje problem częstych wymian żarówek w samochodach które z tego słyną. Widziałem prezentacje na aucie tego systemu i robi wrażenie zwłaszcza skoki napięcia przy uruchamianiu świateł.
Ps. Rozwiązaniem bardzo dobrym tego problemu jest zakup auta ze światłami ksenonowymi. Po wyłączeniu systemów poziomowania i spryskiwania to rozwiązanie potrafi się zwrócić finansowo dodatkowo cały czas zapewniając większy komfort i bezpieczeństwo. ;)
Czy finansowo się opłaci to zależy jakie kto kupuje palniki.
Sąsiad kupił oryginalnego osrama w barwie 4200 K za 250 zł 1 sztuka.
Wiesz ile było by za to żarówek H7, H4 ....
Żywotność palnika producent podaje 2000 godzin więc to też nie jest kto wie ile.
ODPOWIEDZ