Dzięki Tobie zrobię z kolegą chyba doktorat o tym silniku
Ponownie dzisiaj dyskutowaliśmy sprawę, poszło w ruch trochę telefonów i napatoczyły się żywe Laguny z tym silnikiem.
Teraz więc kilka faktów
ww296 pisze:Nie chcę, wydawało mi się, że muszę - katalogi stwierdzają że świece oryginalne nie występują (o tym samym numerze katalogowym).
Renault zmieniło numery katalogowe wielu części zamiennych na nowe, stare numery mogą nie wchodzić do bazy danych.
Jednakże wyszukiwanie części po VINie wypluwa właściwe świece, jeżeli Twoje auto nie jest z przełomu lat 2009/2010.
Jeśli Twoje auto jest starsze, to ma świece 11V i w sumie takie powinny w nim być.
ASO także je sprzedaje i kosztują tam 100-200 zł za sztukę w zależności od regionalnego cennika.
Świece te są też produkowane przez innych producentów, wymieniłem ich powyżej, produkuje je też Beru, czy nawet polska Iskra z Kielc (notabene świece dobre jakościowo).
Cena jednej świecy 11V, to w zależności od producenta 30-70 zł za sztukę.
Jeżeli chcesz je wymienić na nowsze 7V, to trzeba wtedy wymienić sterownik świec żarowych.
Jeśli masz auto wyprodukowane w 2009 roku lub nowsze, to tam były montowane oba typy świec.
Jest wtedy zainstalowany odpowiedni sterownik, który umożliwia zmianę napięcia świec żarowych z poziomu CLIPa.
Jednak ta opcja nie jest dostępna we wszystkich samochodach!
Można ją uruchomić poprzez wymianę sterownika na nowszy model, oraz aktualizację oprogramowania.
ww296 pisze:Mechanika nie poinformowałem o usterkach auta (auto własnie przed serwisem) poza nierówną pracą silnika przez kilka sekund po odpaleniu rano i drobnemu wyciekowi oleju na silniku.
Już po tym powinien poznać, że nie grzeje któraś świeca, lub świece.
ww296 pisze:Spec stwierdził, że najpierw trzeba wymienić turbosprężarkę (po konsultacji z działem części okolice 3500 zł)
Fajnego masz mechanika, te turbosprężarki są dość długowieczne, potrafią dobić do 300 tyś km bez żadnych problemów.
Inna sprawa, że nowa oryginalna sprężarka u pewnej firmy z Siedlec (łatwo ją znaleźć) kosztuje 2700 zł.
Jest to cena dla klienta z "ulicy" bo dla mechaników miewają zniżki.
Napisz na jakiej podstawie stwierdził, że to turbo
ww296 pisze:na wycieki trzeba zdjąć cały osprzęt silnika i wymienić oring (bodajże 750 zł)
To gdzie on wypatrzył ten wyciek, bo dość droga ta wymiana.
ww296 pisze:no i termostat (bo w tych silnikach leci ..)
Jeśli miał na myśli, że cieknie, to najczęściej przez poluzowane węże, wystarczy wymiana opaski.
ww296 pisze:No i drobnej nieszczelności na rurze powietrza miedzy ic a kolektorem która to była źródłem pocenia się silnika w tej okolicy(o tym dowiedziałem się później).
Pewnie dlatego turbo chciał wymieniać, ciekawe ile razy by je odsyłał
ww296 pisze:Co do smarowania - jasne że pompa, ale może jest np jakiś zaworek sterowany elektrycznie (np włączający w obieg chłodnicę oleju) nie znam aż tak dokładnie tego silnika, ponieważ nic przy nim nie musiałem robić i mam nadzieję że tak zostanie (poza tymi nieszczęsnymi świecami).
Zaworek jest, ale obejściowy filtra oleju, jak w każdym samochodzie.
ww296 pisze:Czy informacja o konieczności wymiany sterownika jest pewna? - słyszałem że jest on awaryjny ale nie wiedziałem że są dwie wersje - u mnie jest na pewno dobry bo napięcie dochodzi do świec tak jak powinno.
Na temat sterownika rozpisałem się powyżej.
Jeżeli jest sprawny, to wymień świece, najlepiej cały komplet.
ww296 pisze:Coraz bardziej jestem skłonny do zakupu oryginalnych używanych świec do tego silnika - rozwiazanie najtańsze i może okazać się również najlepsze, chociaz nie jestem zwolennikiem wstawiania tego typu części używanych... (no i boje się odkręcania i zakręcania używek...)
Szkoda pieniędzy na używane.
Świeca się zużywa i nawet nie wiesz, czy nie padnie za parę dni.
Nie jeździj więcej do tego mechanika