Strona 5 z 8

: czwartek 20 sie 2015, 12:26
autor: Manekinen
Nie musi być naładowany pod sam korek. Do 4V na celę i mamy 12V. A jak to za mało to ładujemy do pełna i niestety będzie trzeba go trochę narazić w zamian za gotowość do pracy. Po za tym w tym blitzwolfie to co siedzi bo nie napisali? Musi być lipo, liion by tego nie udźwignął.

Właśnie dostałem 3szt tego https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... duct=32726 - 117A - straszne maleństwo ale myślę że nawet pojedyncza bateria da sobie radę z jakąś małą benzyną. Dodatkowo mam bocznik 1mΩ który spokojnie ogarnie prądy rozruchu to i można pomierzyć, brakuje mi tylko jakichś porządnych zacisków do zabawy :)

: czwartek 20 sie 2015, 12:36
autor: ProLight
Doctore pisze:... a te lifepo4 od a123 dopuszczają przeładowanie...
Tylko skąd je jeszcze pozyskać?
Nie są zbyt łatwo dostępne, a nówki drogie :(

: czwartek 20 sie 2015, 15:30
autor: Doctore
Manekinen, nanotechy to największy syf.
A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla, wszystko zależy od stopnia rozładowania aku pb w samochodzie.
Wiele z tych tanich lipoli puchnie przy przechowywaniu w 3,7V...
ProLight, sprawdzaj allegro i ew. ebay, mogą być zdechłe aku, najczęściej tylko 3 z 10 ogniw pada.
Można też zrobić pakiet 3s2p na lion 30A, w sumie mamy 60A, taka wartość wystarczy do większości przypadków.

: czwartek 20 sie 2015, 15:42
autor: cpt.Nemo
Obrazek

Tam są trzy banki LiPoli na wejściu i dają 12.6V , oraz prąd 200A a szczytowy 400A

http://mysku.ru/blog/china-stores/33680.html

: czwartek 20 sie 2015, 16:31
autor: Manekinen
Doctore pisze:Manekinen, nanotechy to największy syf.
Mam całkowicie odwrotną opinię.
cpt.Nemo pisze:Tam są trzy banki LiPoli na wejściu
Więc grozi im to samo co innym lipo, czyli spadek pojemności podczas przechowywania w stanie pełnego naładowania, lekkie napuchnięcie itd.

: niedziela 23 sie 2015, 21:27
autor: PawelG.
Doctore pisze:A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla, wszystko zależy od stopnia rozładowania aku pb w samochodzie.
Przy pomiarach amperomierzem wychodziło mi prawie 150A przy benzynowym silniku 1,6.

: niedziela 23 sie 2015, 22:18
autor: pankracy
Doctore pisze:A 100A spokojnie starczy nawet do dużego diesla
Samo grzanie czterech świec to 60-80A... Duży diesel? Okej, VW LT , pięć garnków, każdy ze świecą 20A. I co teraz?

: niedziela 23 sie 2015, 22:49
autor: ptja
pankracy pisze:Samo grzanie czterech świec to 60-80A...
świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.

: niedziela 23 sie 2015, 22:54
autor: Doctore
A te nieogary znów mają problem z czytaniem i nie liczą aku pb(ołowiowego, taki w samochodzie jest).
Już nie raz to tłumaczyłem w tym wątku!
Ehh ja tu już nic nie piszę...

: niedziela 23 sie 2015, 23:03
autor: pankracy
ptja pisze: świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.
Ale są :|
Ba, niektóre diesle potrafią się dogrzewać świecami nawet minute po odpaleniu. Szkoda dyskutować...
Doctore pisze:nie liczą aku pb(ołowiowego, taki w samochodzie jest)
Odłączysz go na czas podłączenia pakietu li-po żeby się nie ładował? Czy może chodzi Ci o to, że wyładowany Pb pomoże pakietowi? Polecam miernik cęgowy, solidne kable rozruchowe, drugie auto i do dzieła. Powtórz pomiary pięć razy i wyciągnij średnią. Ciekawe wyniki wyjdą.

: niedziela 23 sie 2015, 23:16
autor: ptja
pankracy pisze:
ptja pisze: świece i rozrusznik nie muszą być jednocześnie zasilane.
Ale są :|
Ba, niektóre diesle potrafią się dogrzewać świecami nawet minute po odpaleniu. Szkoda dyskutować...
w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nie jest możliwe uruchomienie rozrusznika po tym, jak prąd zasilania świec spadnie lub ich zasilanie zostanie wyłączone?

: poniedziałek 24 sie 2015, 18:57
autor: pankracy
ptja pisze:w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Kontrolka na zegarach to jedno... Wyprowadź sobie przewód ze świecy do kabiny i podziwiaj co tam się dzieje.
Nawet za czasów Golfa 2 świece dogrzewały ileśtam czasu pomimo zgaśnięcia kontrolki. W VW T4 mam to samo.

: poniedziałek 24 sie 2015, 19:53
autor: ptja
pankracy pisze:
ptja pisze:w moim TDI wyłączają się po paru(-nastu) sekundach od przekręcenia kluczyka.
Kontrolka na zegarach to jedno...
wiem, nie o kontrolce pisałem.
Po pewnym czasie od przekręcenia kluczyka słychać przekaźnik i widać wzrost napięcia pokazywanego przez woltomierz. Może i dogrzewają, ale raczej już nie 60-80A.

: środa 26 sie 2015, 21:47
autor: ElSor
Jeszcze często są 3 świece podgrzewające płyn chłodzący ... o ile pamięć mnie nie myli to wyłączają się po osiągnięciu temperatury silnika w okolicy 30 czy 40 stopni.

: środa 26 sie 2015, 21:54
autor: Issac
ElSor, Swiece dogrzewające płyn chłodzący załączają się powyżej 1500RPM i poniżej 40*C