Strona 5 z 6

: wtorek 04 lut 2014, 12:49
autor: LightLover
Według moich obserwacji Tungsram ma dłuższą żywotność niż Osram (mowa o H1, +90%).

Jeśli chodzi o minusy:
- tungsram miewa problemy z geometrią żarówki/żarnika
- w nightbreakerach lubią odpadać żarniki (cały drucik, przy mocowaniu do blaszek)

Z H7 polecam żarówy z Lidla (robione w Niemczech, ponoć w fabryce znanego producenta).
Jak wiadomo H7 lubią szybka padać, a ich wersja +50% świeci dłużej niż standardowy, nie podkręcony Osram.
Światła oczywiście wyraźnie lepsze - lepsza jasność i zasięg. Światło dość białe, bez użycia niebieskiej farbki na bańce.

: wtorek 04 lut 2014, 13:12
autor: fotorondo
A dajcie spokój z tymi ksenonami.
Byłem w Szczyrku, śmigneliśmy z kolegą do Wisły.
Wracamy już po ciemku, mówię mu zwolnij bo to kilka serpentyn a ciemno jak w du....
Ksenony (Vitara 2008r) to jakaś porażka, wyjąłem swoje S2 wystawiłem za okno i powiem wam ze chyba to świeciło lepiej.

: wtorek 04 lut 2014, 17:40
autor: skaktus
Mediana pisze:Rozważę jeszcze, a jutro pewnie z uporem maniaka kupię NB Unlimited.

Jakbym wziął z xenonami to za rok latałbym z reflektorami do regeneracji i jakie xenony kupic ;p

P.S.
Nie było już z xenonami w roczniku 2013 z motorem, który chciałem.

M...
Piszesz że masz ledy w aucie, rocznik 2013 więc masz ledy / dzienne, więc nie widzę związku. Smigając za dnia na ledach na światłach mijania jeździsz tak naprawdę ułamek % w porównaniu z ciągłą jazdą na światłach mijania w ciągu dnia.

: wtorek 04 lut 2014, 18:30
autor: Mediana
Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.

Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.

Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła !!
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.

M...

: wtorek 04 lut 2014, 19:33
autor: marmez
Czy ktoś z Was (albo gdzieś indziej) sprawdzał, czy te np. Tungsramy naprawdę mają moc nominalną równą tej jaka miała być (np 55W),a nie np. z 70W, co by wyjaśniało większą moc światłą i nieprzepalanie się :)

W ogóle kiedyś pamiętam, że tata montował H4 mocy 90/100W, czy już takich mocnych zakazali, że teraz trzeba kupować jakieś "+XXX%" przy tej samej mocy?

: wtorek 04 lut 2014, 20:08
autor: artur_n
Z tego co sie orientuje jest zakaz używania takich żarówek (100W) na drogach publicznych. Poza tym zwiększa się możliwość uszkodzenia instalacji z wglądu na 2x większy prąd.

Dziś po 3 latach używania w 2 samochodach spaliła mi sie jedna z Philips Night Guide Double Life.

: wtorek 04 lut 2014, 21:46
autor: skaktus
Mediana pisze:Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.

Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.

Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła !!
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.

M...
Cool blue intense nie daje więcej światła a mniej, tylko że barwa jest inna i okoo inaczej ją odbiera. W nocy na mokrej drodze będzie już problem.
marmer pisze:Czy ktoś z Was (albo gdzieś indziej) sprawdzał, czy te np. Tungsramy naprawdę mają moc nominalną równą tej jaka miała być (np 55W),a nie np. z 70W, co by wyjaśniało większą moc światłą i nieprzepalanie się :)

W ogóle kiedyś pamiętam, że tata montował H4 mocy 90/100W, czy już takich mocnych zakazali, że teraz trzeba kupować jakieś "+XXX%" przy tej samej mocy?
Na zasilaczu lab. wyszło że pobierają około 57 - 58W.

: wtorek 04 lut 2014, 22:14
autor: Mediana
Nie daje więcej światła ????
To zapraszam do siebie i zakładam stockowe H7 w jedną lampę. :)
Nie walcz z namacalnym faktem, oryginalne H7 okazały się wyjątkowo słabe.
Nie odpisuj tylko przyjeżdżaj. :)
Zresztą zobacz przed przyjazdem, były testy ile mają lumenów te Cool Blue Intense i walcz z faktami.

Chyba, że mylisz Cool Blue Intense z Cool Blue Hyper te już nie świecą te wyglądają. ;p
Pozdr.

M.

: wtorek 04 lut 2014, 22:30
autor: skaktus
Mediana pisze:Nie daje więcej światła ????
To zapraszam do siebie i zakładam stockowe H7 w jedną lampę. :)
Nie walcz z namacalnym faktem, oryginalne H7 okazały się wyjątkowo słabe.
Nie odpisuj tylko przyjeżdżaj. :)
Zresztą zobacz przed przyjazdem, były testy ile mają lumenów te Cool Blue Intense i walcz z faktami.

Chyba, że mylisz Cool Blue Intense z Cool Blue Hyper te już nie świecą te wyglądają. ;p
Pozdr.

M.
No niestety mylisz się. Porównujesz zwykłe żarówki do żarówek podkręconych i do tego nowych co jest błędem, nowe żarówki +% świecą mocniej niż zwykłe a do tego stare i nie ma porónania. Wiedz, że żarówki nowe świecą mocniej od zużytych - taki urok żarówek.

Jednak w starciu Intense + Unlimited i Intense odpada. Ładna barwa, ale niestety na mokrej drodze pokazuje się wada niebieskiej bańki i światło "wsiąka" w drogę.

: wtorek 04 lut 2014, 23:35
autor: marmez
skaktus pisze:Na zasilaczu lab. wyszło że pobierają około 57 - 58W.
Aha, czyli OK :) (a przy jakim napięciu sprawdzałeś - jeśli można wiedzieć? :wink: )

: środa 05 lut 2014, 01:04
autor: Mediana
Skaktus i znowu się mylisz, i nie chcesz uporem maniaka - przyjechać na wizję lokalną. :)

Nie porównuję starych żarówek do nowych - moje auto przejechało dopiero 650 km od wyjazdu z salonu, a na tych jak piszesz "starych żarówkach" przejechałem ze 2 godziny (słownie: dwie godziny). :)

A z wsiąkliwością światła na mokrej nawierzchni polemizowałbym, mam latarkę od Grega L2P na diodzie XML T5 4B czyli naturalna biel (czytaj żółta) i następna latarka będzie na zimnej bieli - wiesz dlaczego ?? :)

"Jednak w starciu Intense + Unlimited i Intense odpada" - poczytaj w testach o ile się różnią w lumenach te dwie żarówki. :)
Oczywiście Cool Blue jest tylko trochę słabsza - zobacz ile. :)))
Wysunąłby bym nawet tezę, że mają taki sam żarnik i warunki pracy, a Cool Blue Intense jest minimalnie barwione na niebieski kolor z tym że to zaniebieszczenie jest w takim samym odcieniu, jak NB Unlimited :), a nie jak np. Coll Blue Hyper bardzo niebieskie. :)


Nadmienię, że trochę już tych lepszych żarówek wypaliłem, ale takiej różnicy jeszcze nie widziałem - żarówki stockowej H7z pierwszego montażu z Cool Blue Intense ( w sumie z dobrą zwykłą H7 też by było podobnie) - tak jakbym porównywał starą wypaloną żarówkę w starym reflektorze z nową żarówką w nowej lampie.

Uzupełnię :)
Osram standard - strumień świetlny - 1362/1388 lumenów
Osram Cool Blue Intense - strumień świetlny - 1470/1448 lumenów
Osram Night Breaker (ale nie Unbreaker) - strumień świetlny - 1420/1455 lumenów
Philips X-treme Power ( prawie można porównać do NB Unlimited) - strumień świetlny - 1490/1513 lumenów
I na koniec "blue xenon" ;P
Siscar Xenon Blue - strumień świetlny - 789/768 lumenów.

M...

: środa 05 lut 2014, 07:59
autor: Mantom
artur_n pisze:Z tego co sie orientuje jest zakaz używania takich żarówek (100W) na drogach publicznych. Poza tym zwiększa się możliwość uszkodzenia instalacji z wglądu na 2x większy prąd.

.
Ale ludzi nie przekonasz. Raz spytałem faceta z Fabii jakie to ma żarówki , bo tak mocno i biało świecą. Odpowiedział że H7 85W i jakoś nic sie nie dzieje z instalacją
To chyba te
http://www.auto-lamp.pl/e-sklep/product ... ucts_id=90
Gdyby jednak Policja go sprawdziła, albo doszło do wypadku w nocy to miałby kłopoty w przypadku wykrycia przez rzeczoznawcę nie homologowanych (na drogi publiczne) żarówek

: środa 05 lut 2014, 19:07
autor: skaktus
Polemizować nie muszę. W aucie testowałem już i chińczyki (koniecznie chciałem mieć coś w stylu xenonu) jak również markowe itd. Najlepsza dla mnie barwa była właśnie ze zwykłych żarówek, szczególnie na mokrej drodze jak również w terenie "zwykłym".

Jeśli tobie odpowiada Intense to chyba o to chodziło.

: środa 05 lut 2014, 22:42
autor: zxcvb
Chyba nikt nie wspomniał o H4 Bosch Extralife +60%.
Używałem takich i wydaje mi się, że światła przed samochodem było więcej. Pomimo, że sprzedawcy zachwalają, że więcej światła idzie w parze ze zwiększoną żywotnością, to jednak pojeździłem na nich tylko 1 rok. Żarniki padły w odstępie tygodniowym (czyli równo wykonane).
Samochodem robię nie więcej niż 10 tys. km rocznie, więc raczej krótko poświeciły.
Wróciłem do używanych wcześniej zwyczajnych, tanich Tungsram - wytrzymały już 4 lata (ale światła mniej).

: czwartek 06 lut 2014, 10:46
autor: Mediana
I jeszcze jeden test żarówek Osram Cool Blue: :)

"Dobra plama światła, zestaw prawidłowo oświetla punkt 50R, punkt maksimum natężenia oświetlenia blisko optymalnego położenia, duża wartość maksymalnego natężenia oświetlenia. Żarówka mimo lekko niebieskiej bańki bardzo dobrze świeci i gwarantuje prawidłowe oświetlenie drogi. Uwaga: producent uprzedza o ograniczonej trwałości tego modelu – to normalne w przypadku żarówek „blue”. Maks. natężenie oświetlenia 83,46 lx.

A co do Bosch to robi bardzo solidne żarówki - testt Bosch Plus 50:

"Bardzo dobra plama światła. Dobre oświetlenie prawego pobocza (punktu 50R). Najwyższa spośród testowanych żarówek (w tym reflektorze)wartość maksimum natężenia oświetlenia – aż 86 lx! Spora ilość światła olśniewającego powyżej granicy światłocienia, co oznacza stosunkowo duże oślepianie nadjeżdżających z przeciwka. Plama jasnego światła nieco węższa niż w modelu Pure Light."

I wersja cena/jakość:
Zwykła Narva:
Poprawna plama światła, punkt 50R na granicy pola o największym natężeniu oświetlenia, punkt maksimum przesunięty w prawo. Żarówka dosyć dobrze oświetla drogę, niskie olśniewanie jadących z naprzeciwka. Choć nietrudno wymienić konkurencyjne żarówki, które wypadły lepiej w testowanej lampie, i tak jest dobrze – szczególnie że cenę tej żarówki uznajemy za wyjątkowo przyjazną dla kieszeni. Maks. natężenie oświetlenia 74,90 lx

M...