Strona 40 z 42

: niedziela 07 sty 2018, 17:13
autor: Siwy
Barton_ pisze: Cena nie jest wyznacznikiem jakości. Jakość idzie w parze z ceną ale to co innego.
Mówimy tu o niskiej cenie lub całkowicie zerowym koszcie wysyłki. W takim przypadku nie można oczekiwać fantastycznych rezultatów. Na pewne sprawy albo trzeba umieć przymknąć oko.
Barton_ pisze: Od profesjonalnego sprzedawcy wymagam więcej bo tak stanowi prawo.
Jakie prawo? Chińskie? Wymagasz, tylko Twoje oczekiwania mają się nijak do tego co może zapewnić Ci chiński sprzedawca. Na pewno nie zapewni europejskiego poziomu obsługi. Inna kultura, inny sposób prowadzenia biznesu(niezależnie czy to GB, czy Ali). Możesz oczywiście "wymagać" i się nie zgadzać, tylko to nic nie zmieni.
Barton_ pisze: Nie interesuje mnie ile co kosztuje. Zawieram umowę na warunkach obustronnie zaakceptowanych, płacę i wymagam. Skoro cena jest nieadekwatna do pracochłonności to można podnieść cenę. Niska cena nie upoważnia do naruszania warunków umowy.
W warunkach umowy podany jest estymowany czas dostawy, nic nie jest naruszone. Masz przecież dostępną szybką dostawę, można zapłacić z $15 i mieć towar szybciej. Ale pewnie wybrałeś tę tańszą.

Jak dla mnie - szkoda to tak przeżywać. Albo trzeba taką współpracę zaakceptować - jak większość tu napisała - i korzystać z niskich cen. Albo uznać, że to poziom obsługi, który nam nie odpowiada i kupować w Polsce, a nie oczekiwać, że cały chiński naród nagle się zmieni.
marwol pisze:U mnie w drugą stronę. Dla ostatnio czterech przesyłek wybranych jako nierejestrowane, nadali początkowo track belgijski, a na nastepny dzień zmienili na China poszło koleją rx...cn.
Zauważyłem, że nierejestrowane przesyłki, zawierające jakiś rodzaj baterii w środku, jadą pociągiem jako rejestrowane.

: niedziela 07 sty 2018, 17:23
autor: Barton_
Nie patrz na darmową przesyłkę. Cena składa się z ceny towaru i przesyłki. Traktuj to jako jedną transakcję. Płacąc wymagam.
Chcesz to gódź się na to, że za Twoje pieniądze będziesz robiony w konia. Ja się na to nie godzę. Jeżeli paczka nie dotrze w deklarowanym czasie, zgłaszam sprawę i korzystam ze zwrotu kwoty. Jeżeli dotrze po terminie to skontaktuję się ze sprzedawcą i oddam niesłuszny zwrot,.
Tak to działa na ali. Jeżeli na GB tak nie ma, to jest poważny argument, by tam nie kupować.

: niedziela 07 sty 2018, 17:42
autor: caro86wlkp
Ostatnio zamówiłem 3 identyczne przedmioty, każdy w osobnej paczce, wybrałem BE, NL, BE. pierwsze dwa wysłali koleją a trzeci BE do CHILE!.
na pytanie czemu tak zrobili odpisali że są problemy z taką wysyłką. a na pytanie czemu wysłali do CHILE odpisali ze mam sprawdzić na poczcie czy nie ma mojej paczki i wstrzymać sie do 9 lutego. Jak wtedy nie będzie to zaproponują rozwiązanie mojego problemu. Nie wiem czy nie napisać do PayPala co oni o tym sądzą bo wg takingu paczka idzie do Chile

: niedziela 07 sty 2018, 17:42
autor: Goferjw
W jaki sposób oddasz niesłuszny zwrot skoro nie korzystasz z PP ?
Przestań robić z igły widły.
Cena za towar a cena przesyłki to dwie różne kwestie i skoro masz free przesyłkę to trzeba być przygotowanym na jakieś niedogodności.
Patrząc na forum zauważyłem że w kategorii "zakupy w internecie [..]" ostatnia wypowiedź należy do Ciebie, od razu spodziewałem się czegoś ciekawego, niestety przeliczyłem się, w kółko pieniactwo.
Kończąc - nie pasi GB, kupuj na Ali, BG, Kai, FT lub jak Cię stać na płacenie 200% to zawsze zostaje alledrogo, tam na pewno wywiążą się z umowy w sprawie czasu dostawy (taka ironia).

: niedziela 07 sty 2018, 17:48
autor: te_pe
tylko, że na Ali gwarantowany okres dostawy wynosi 60 dni: (przykład mojej przesyłki z 4 stycznia)

Your order should arrive within 25-43 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2018-03-04 , you can apply for a refund by opening a dispute.


Swoją drogą, większość moich przesyłek dociera do polskiego obszaru celnego w 2-3 tygodnie, i tu je amba zżera;
albo leżą gdzieś w Małaszewiczach; albo gdzieś w buforze UC; i tak do miesiąca....
strony zagranicznego trackingu mają status "doręczono do kraju docelowego" (pewnie mają potwierdzenie dostawy kontenera zbiorczego...;

więc to raczej Polak (nie)potrafi.....

: niedziela 07 sty 2018, 17:51
autor: Barton_
Goferjw pisze:...Cena za towar a cena przesyłki to dwie różne kwestie i skoro masz free przesyłkę to trzeba być przygotowanym na jakieś niedogodności...
Przesyłka i zakup to jedna i ta sama umowa więc nie rozumiem, dlaczego uważasz je za "dwie różne kwestie".

Jeżeli wg Ciebie nazywanie rzeczy po imieniu i nie zgadzanie się na robienie w jajo to pieniactwo, to nie mam więcej pytań.

Zrozum wreszcie, że nie ma "przesyłka za free". Towar z przesyłką za XXX. Płacę tyle ile sprzedawca ustalił. Płacę i wymagam.
To problem i ryzyko sprzedawcy, że coś daje taniej lub drożej. DG oparta jest na zasadach ryzyka. Ryzyko to ponosi przedsiębiorca.

: niedziela 07 sty 2018, 20:49
autor: marekwoj
Barton_ pisze:Chcesz to gódź się na to, że za Twoje pieniądze będziesz robiony w konia.
Ja się nie czuję robiony w konia. Kupuję dużo taniej niż w PL, czekam cierpliwie aż dojdzie (póki co wszystko z GB doszło) i cieszę się udanym zakupem.
Barton_ pisze:Jeżeli na GB tak nie ma, to jest poważny argument, by tam nie kupować.
No to nie kupuj, w czym problem ? Przymusu kupowania w GB nie ma.

: niedziela 07 sty 2018, 21:41
autor: Barton_
Wyrażanie opinii Was tak mierzi? Bo jest odmienna od Waszej?

Wolę kupować na ali bo mniej ludzi narzeka. O GB co rusz czytam, że coś z październikowych zakupów nie doszło jeszcze.

Edit po moderacji tematu.

: niedziela 07 sty 2018, 22:33
autor: Pyra
Witam

Panowie... <nono> oby dyskusja nie zabrnęła za daleko.

Pozdrawiam

: poniedziałek 08 sty 2018, 19:34
autor: max4max
Temat w zasadzie został tak zobrzydzony, że ciężko się czyta, i nie chce mi się nawet dyskutować, bo pewne rzeczy są oczywiste.

: środa 31 sty 2018, 19:27
autor: dzik86
Mam pytanko, uzbierałem sobie jakąś ilość punktów na GB, one się po pewnym czasie przeterminowują?

: środa 31 sty 2018, 20:50
autor: Goferjw
Tak

: środa 31 sty 2018, 21:16
autor: marekwoj
A czy można jakoś sprawdzić kiedy ? Też mam trochę punktów, nie chciałbym stracić.

: środa 31 sty 2018, 21:44
autor: Goferjw
Nie mogę tego znaleźć, bodaj w mailu było info o treści w skrócie:
punkty z 2017 roku musisz wykorzystać do końca 2018 roku.
Lecz głowy za to nie dam, a maila usunąłem i nie mam nic na poparcie powyższego.

: czwartek 01 lut 2018, 14:42
autor: maba
"You should use your GB points earned before November of the previous year by March 31st of the current year."

A sprawdzić chyba nie można jak w BG :cry: