Dwururkowy DIY rowerowy - projekt zakończony (zdj.str.2 i 3)

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

No wlasnie tez o tym myslalem ale trzeba by troche to zmodyfikowac pod zlacze dc lub chinche. Ale daloby rade.

Jak narazie chinche spisuja sie rewelacyjnie wiec nie bede sie bawil z tym dopiero jak zaczna sie luzowac :)
Awatar użytkownika
Tomek210
Posty: 317
Rejestracja: piątek 15 sie 2008, 02:54
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Tomek210 »

bandit pisze:Ja wlasnie zastosowalem mini xlr ale to byl nie najlepszy pomysl niestety.. szybko sie poluzowalo i zostalem przy chinch-ach.
Przecież tam nie ma się co poluzować. Wszystko z nierdzewki jest...
Obrazek
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

Ja mialem cos takiego :
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 242854.jpg

i na samym poczatku bylo wszystko ok, gdy wkladalem sie blokowalo i nie bylo zadnych luzow , po jakims czasie nawet gdy sie blokawala wtyczka z gniazdem to sie robila przerwa miedzy wtykiem a gniazdem i "przerywalo" prad po docisnieciu juz bylo ok.

Moze trafilem na jakis trefny egzemplarz ale watpie.

[ Dodano: Sro Gru 03, 2008 7:55 pm ]
zlacza xlr owszem sa super ale rozmiary sa juz spore.
Awatar użytkownika
Tomek210
Posty: 317
Rejestracja: piątek 15 sie 2008, 02:54
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Tomek210 »

Mam identyczne, zdjęcia w moim temacie. Lutowałem ostrożnie aby nic nie podtopić, może się nie poluzuje :)
Obrazek
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

No u mnie z lutowaniem nie bylo problemu i na poczatku dzialalo dobrze no ale moze u Ciebie dluzej przetrwaja :-) Zdecydowanie lepiej zrobione sa normlane xlr i naprawde wygladalo to dosc dobrze a te zlacza to od samego pcozatku dla mnie byly takie hm delikatne i kruche jakos nie przypadlo mi do gustu ;-)

Co kto lubi, ja zmodyfkiwalem troche chinche zeby byly wodoodporne wiec mysle ze troche pożyją :-)
Awatar użytkownika
Kuras77
Posty: 375
Rejestracja: środa 24 wrz 2008, 02:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuras77 »

Ja z moimi zwykłymi wtykami nie mam problemu - świetnie trzymają, są małe i tanie. Natomiast mój zasobnik na 4 x 18650 wymaga poprawy bo przy dużych wibracjach zdażają się chwilowe luki w zasilaniu i zmieniają mi się programy... :neutral:
Awatar użytkownika
swietlik
Posty: 489
Rejestracja: sobota 22 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: swietlik »

a próbował ktoś już sku.10788? To wygląda na klon solidnych modelarskich złącz.
MardoQ
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 19 cze 2008, 17:47
Lokalizacja: Heaven

Post autor: MardoQ »

swietlik pisze:a próbował ktoś już sku.10788? To wygląda na klon solidnych modelarskich złącz.
Może prąd przewodzi dobrze (modelarski oryginał tyle że jest po 5zł komplet)

Ale tutaj potrzebujemy odporności na warunki atmosferyczne (woda etc) w dodatku złącze powinnobyć w miare odporne na przypadkowe wyrwanie (rozłączenie)

U mnie zastosowałem coś takiego (nie odporne na wode ale mechanicznie daje radę)
Obrazek
Myślałem też nad tym, to już full wypas, tylko spore jak średnicy troche jak na lapkę 2xCree R5
Obrazek
Ostatnio zmieniony wtorek 16 gru 2008, 20:12 przez MardoQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

Te ostatnie zlacza wydaje sie byc swietne ale widzialem je na zywo to sa z tego co sie dobrze orientuje 4 pinowe zlacza xlr bardzo dobrze zrobione ale wielkosc i waga jak dla mnie dyskfalifikujaca neistety.

Co do zlacz to kiedys w modelach mialem wtyki tamiya i tamiya mini , cos takiego :

http://www.rcwroblik.pl/Tamiya+gniazdo, ... 01,i2.html wykorzystywane w niemal kazdym modelu latajacym i jezdzacym wiec jest podatne na rozne czynniki atmosferyczne i jest super tylko jest jedno ale bo ntym razie sie luzuja ale u mnie to dlugo sie trzymaly wiec jak za taka cene to myze warto sie nad tym zastanowic.

Naczytalem sie tez sporo o zlaczach typu bananowe, moi znajomi tez takie zastosowali w modelach i mowia ze sa swietne . Bardzo trudno jest je rozlaczyc a sa blokowane mechanicznie po polaczeniu gniazda z wtykiem :

np takie http://www.rcwroblik.pl/Zlaczki+Gold+4+ ... 01,i2.html
ogromnym ich plusem jest to ze wytrzymuja bardzo duze obciazenia pradowe i sa bardzo trwale :-)
Awatar użytkownika
Tomek210
Posty: 317
Rejestracja: piątek 15 sie 2008, 02:54
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Tomek210 »

Co do tej odporności na rozłączenie - czy nie lepiej jest gdy po zaczepieniu kablem np o gałąź wtyk się zwyczajnie rozłączy? Chyba to lepsze od wyrwania kabla z wtyku :)
Obrazek
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

heh co racja to racja dlatego ja juz nie przykladam do tego tak duzej wagi po jazdach z pierwszymi lampkami :) priorytetem dla mnie jest zeby szybko sie nie luzowaly i co najwazniejsze byly wodoodporne bo jazda w blocie to mój żywioł :twisted:
Awatar użytkownika
MariuszB.
Posty: 266
Rejestracja: czwartek 24 lip 2008, 18:43
Lokalizacja: Mała mieścina

Post autor: MariuszB. »

Odnośnie złącza widocznego na zdjęciu które zamieścił "MardoQ" to jest to złącze mikrofonowe wykorzystywane w sprzęcie krótkofalarskim, a dokładnie to w transceiverach, są następujące wtyki i pod nie gniazda:

3-pinowe
4-pinowe
5-pinowe
6-pinowe
8-pinowe

Wykonane z tworzywa podobnego do ebonitu,w metalowej oprawie, dla tych co jeżdżą po chaszczach podpowiem że wtyk można skręcić z gniazdem odpowiednią nakrętką, więc prędzej wyrwie się przewód niż rozepnie wtyk :mrgreen:
wszystko jest estetyczne, pochromowane, ceny również przystępne, unikać tylko Chińskich podróbek !!! (coś wiem na ten temat)
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

Tak dokladnie to jest to samo zlacze o nazwie xlr jesli komus zależy na tym zeby sie nie mialo prawa rozlaczyc to polecam ale waga i gabaryty sa Ogromne jak dla lampek na rower.
Awatar użytkownika
Kuras77
Posty: 375
Rejestracja: środa 24 wrz 2008, 02:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuras77 »

Ostatecznie zakończyłem projekt mojej "dwururki" - ostatnim "ficzerem" jest sygnalizacja naładowania akumulatorków w postaci dwóch diod. Schemat zaczerpnąłem z tego watku:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=138

Obrazek

Po mozolnej "dłubanince" udało mi się wykonać i uruchomić powyższy układ :) Oczywiście musiałem poeksperymentować z rezystorami, diodą i tranzystorem by uzyskać pożądany efekt. W moim wykonaniu żółta dioda świeci gdy akumulatorki są naładowane a niebieska gdy bliskie rozładowania (żółta wtedy prawie gaśnie) - diody zapalają się i gasną płynnie więc po kilku cyklach rozładowania zapewne "nauczę się" dość dokładnego rozpoznawani ile jeszcze lampka poświeci. Gaśnie ona gwałtownie przy 12,3 V natomiast niebieska dioda świeci już równie mocno co żółta przy około 14 V. Całość prezentuje się tak:

Cudny pajączek nieprawdaż...? ;)

Obrazek

Jakoś udało mi się upchać go w mojej konsolce :twisted:

Obrazek

A tu już po zamontowaniu z powrotem na rowerku:

Obrazek

Teraz tylko wyczekiwać wiosny :D
Ostatnio zmieniony czwartek 19 lis 2009, 14:53 przez Kuras77, łącznie zmieniany 1 raz.
MardoQ
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 19 cze 2008, 17:47
Lokalizacja: Heaven

Post autor: MardoQ »

MardoQ pisze: Ale tutaj potrzebujemy odporności na warunki atmosferyczne (woda etc) w dodatku złącze powinno być w miarę odporne na przypadkowe wyrwanie (rozłączenie)
Cofam to co powiedziałem jakiś czas temu, że złącza powinny być odporne na rozerwanie.

Ostatnio jechałem ulicą w centrum Wrocławia i lampka mi się wypięła z stopki na środku skrzyżowania.
Dziwne uczucie jak widzisz jak leci w kierunku przedniego koła a potem odlatuje na około 10m.

Dobrze, że złącze się wypięło i lampka odleciała niż gdyby trzymało i spowodowało zablokowanie przedniego koła kablem (2x1,5mm^2 w dobrej wytrzymałej izolacji) nie wiem czy byłbym w stanie pisać teraz tego posta - ruch był spory
ODPOWIEDZ