Strona 4 z 4

: wtorek 25 gru 2012, 17:40
autor: Krawiec.diy
Hahar pisze:
Krawiec.diy pisze:Ta grzałka na misce lub montowana w silnik to DEFA...
Pewnie używki jeszcze tańsze.Masz w bloku silnika czy w misce olejowej?
Jaką to ma moc i do ilu stopni rozgrzewa silnik?
Trzeba by jakiś backup wymyślić-agregat pewnie najtaniej by wyszedł... ;) hehe
U mnie zamontowana jest w miejscu do tego przeznaczonym w tym modelu silnika czyli w rozdzielaczu płynu chłodzącego, fabrycznie jest tam zaślepka zabezpieczona zawleczką, wystarczy ja wyciągnąć spuścić płyn chłodniczy i wsunąć grzałkę która ma kształt tej zaślepki, także grzałka grzeje płyn chłodzący a on wskutek grawitacji ( ciepło idzie do góry ) rozchodzi się po całym silniku.
Cała operacja wraz z wymianą płyna zajeła mi około 30-40 minut + drugie tyle aby poprowadzić z głową kabel zasilający.

Aaa moc grzałki z tego co pamiętam była coś 500 albo 600W
Najlepiej wejść na strone DEFA i wybrać swój model autka i silnika, wyskoczy jaki typ grzałki pasuje i gdzie jest montowany jak ja swego czasu szukałem to w pdf-ach przy danym modelu grzałki był tez manual ze zdjęciami.

: wtorek 25 gru 2012, 19:48
autor: Hahar
Układ ogrzewania wnętrza to jakaś masakra,ale sama grzałka silnika nie jest taka droga... :)
Dla zainteresowanych ;)

: środa 26 gru 2012, 09:28
autor: wikrap1
U mnie system ogrzewania "kabiny" działa bez zarzutu. Jeżdżąc na rowerze wytwarzam pewnie jakieś 300W ciepła co wystarcza do ogrzania ubrań do komfortowej temperatury. Jedyne problemy techniczne spowodowane zimą miałem gdy na wieczór na 2 *C radośnie umyłem sobie wehikuł wodą, a rano było już na minusie. Jechałem do szkoły bez przerzutek i z jednym lekko działającym hamulcem :mrgreen: :roll: