Strona 4 z 5
: piątek 14 gru 2012, 09:54
autor: Flora
greg pisze:Flora, takie otwory wierci się bez żadnego problemu na zwykłej wiertarce stołowej, uwierz mi. W alu warto chłodzić spirytusem i pójdzie sprawnie.
Miedź na obrazku jest luźna i włożona chwilowo w wywiercony tam otwór. Wydaje się, że frezarka jest sztywniejsza niż wiertarka stołowa, a jednak wiertło uciekło w stronę wolnej przestrzeni. Dlatego właśnie planuję najpierw anodować korpusy i wkleić miedź żeby materiał do wiercenia był pełniejszy.
: piątek 14 gru 2012, 10:01
autor: Pyra
Witam
Flora pisze: Na dole dowód, że nie zawsze chcieć to móc
I tu się kłania znajomość technologii na etapie projektowania. Trzeba było zostawić jednolitą strukturę pod diodą, z co najwyżej, nawierconym pilotem otworu pod miedź, lub podczas wiercenia otworów na tulejki, wprasować dopasowany kawałek alu i potem go wybić i zastąpić miedzią.
Swoją drogą, jak już, to trzeba było wbić rdzeń miedziany o średnicy całego otworu z wcześniej nawierconymi i nagwintowanymi otworami, odpadły by tulejki.
Pozdrawiam
PS: Czy ja dobrze widzę, że otwory nie są na podziałce 60° jak dla stara tylko 90°?
: piątek 14 gru 2012, 11:02
autor: Flora
Pyra pisze:I tu się kłania znajomość technologii na etapie projektowania...
Na etapie projektowania nie było mowy o wierceniu, gwintowaniu i jeszcze kilku innych rzeczach. Jest to efekt niedomówień podczas toczenia. Początkowo MCPCB miało być wklejone, ale pod diodą zrobiła się wolna przestrzeń, którą trzeba wypełnić.
Z obróbką skrawaniem miałem kontakt jedynie przez chwilę w szkole średniej, w ramach warsztatów, dlatego pokazałem rysunek specowi, który ma to wykonać. Nie wiercił żadnych pilotów, od razu ruszył 'z grubej rury'. Nie znam się, więc się nie wtrącałem. Widać było, że gość wie co robi. Kiedy wiertło się ześlizgnęło delikatnie proponowałem mu nawiercenie mniejszych otworów, a następnie rozwiercanie, ale miałem wrażenie, że już nie chce mu się ze mną współpracować.
Sporo mnie ten cały projekt nauczył i mimo, że lampka nie jest jeszcze skończona, mam już ochotę zrobić jej drugą wersję.
Pyra pisze:Czy ja dobrze widzę, że otwory nie są na podziałce 60° jak dla stara tylko 90°?
Dioda jest od mr-elektronika. Nie mogłem znaleźć nigdzie rysunku podłoża, dlatego 'na oko' rozrysowałem otwory, ale nie są to kąty proste. Mniejszy kąt ma około 80°
Po powrocie do domu okazało się, że otwory są wiercone 'lustrzanie'. Dla zwykłych optyk nie ma to znaczenia, ale na środku ma być optyka owalna/prostokątna.
: niedziela 16 gru 2012, 22:11
autor: Hetman
Dokładnie, Pyra
. Niestety tak to jest jak się ma przeinżynierowane podejście do technologii, żądając supermaszyn a jednocześnie partyzancki projekt.
Winą "fachowca" jest to, iż nie zaprotestował od początku przeciwko takiemu projektowi tylko się podjął.
Szczerze, to nie wiem co Ci teraz zaproponować, żeby to uratować. Naprościej chyba najpierw wcisnąć miedź a potem obrócić projekt o 45* i zrobić nowe otwory z ręki, tak jak pisałem.
PS: a jak pisałem, że się rozleci to co było?
: poniedziałek 17 gru 2012, 10:44
autor: Flora
Nic nie trzeba ratować, partyzanckie projekty są bardzo elastyczne, trzeba tylko trochę improwizować. W dzieciństwie oglądałem
MacGyvera , więc w dużym skrócie:
Albert Einstein pisze:Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to właśnie robi.
Pochwalę się jak tylko będą efekty partyzantki.
: poniedziałek 17 gru 2012, 12:13
autor: Hetman
To nie potrzebujesz frezarki ani wiertarki stołowej czy choćby dremelka, wystarczy Ci świderek ręczny i pilniczek ze scyzoryka
.
: wtorek 22 sty 2013, 21:34
autor: Flora
Hetman pisze:To nie potrzebujesz frezarki ani wiertarki stołowej czy choćby dremelka, wystarczy Ci świderek ręczny i pilniczek ze scyzoryka
.
Jestem leniwy, dlatego myślałem bardziej o skonstruowaniu palnika termitowego w celu zrobienia tych otworów. Pogoda sprzyja zbieraniu się rdzy na napędzie roweru, rama jest aluminiowa, więc podstawowe składniki już są. Upchnie się to w rurze podsiodłowej i palnik gotowy. Muszę się jeszcze tylko dowiedzieć jak ograniczyć szerokość strumienia, żeby małe otwory wyszły
[ Dodano: 21 Grudzień 2012, 10:06 ]
Dziś z anodowni wróciła lampka.
Więcej zdjęć dodam wieczorem.
[ Dodano: 28 Grudzień 2012, 0:22 ]
Ze względu na koniec świata, chwilową posadę na stanowisku Świętego Mikołaja oraz same święta, jest to inny wieczór niż planowałem, ale zdjęcia wreszcie są.
Są kabelki,
jest pakiet
i jest lampka.
[ Dodano: 13 Styczeń 2013, 23:51 ]
Wszystko idzie w dobrym kierunku i chociaż lampka nie ma jeszcze wszystkich zaplanowanych funkcji to można ją już spokojnie zamontować na rowerze i wyruszyć w trasę
[ Dodano: 22 Styczeń 2013, 21:34 ]
Sposób na mocowanie pod kierownicą bez wymiany linek i pancerzy
oraz zdjęcia w terenie
Więcej w pierwszym poście.
: niedziela 10 lut 2013, 14:07
autor: Paweł1983
Gratuluję pomysłu na lampki rowerowe
Super wyszło
Co do kół, to ja proponuję jeszcze taki kask do kompletu
http://www.conrad.pl/Kabel-świetlny-do- ... 25_0602039
Pozdrawiam
Żartuję oczywiście choć pomysł niezły
Ktoś tam napisał, że pakiet ciężki... każdy sam decyduje się na wage swojego osprzętu, ja mam pakiet z 12 aku i też spoko
Ogólnie korpus lampki przypomina mi moją lampkę, którą stworzył dla mnie MIDI
--->
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6204
: piątek 12 lip 2013, 12:04
autor: Flora
Paweł1983 pisze:Co do kół, to ja proponuję jeszcze taki kask do kompletu
Wygląda nieźle, ale przypomina aureolę, co w żaden sposób nie pasuje do mojego stylu jazdy
Po długich poszukiwaniach właściwie przypadkiem udało mi się znaleźć idealne miejsce do robienia zdjęć nocnych. Jest tam na tyle ciemno, że zdjęcie zrobione przy ustawieniach F3.5, ISO200, 20s wygląda tak:
Niestety podczas ustawiania roweru okazało się, że biegam po lodzie nad głęboką kałużą. Lód nie wytrzymał mojej wagi i znalazłem się po łydki w wodzie, przez co zdjęcia robione były w przyspieszonym tempie i nie było czasu na dopracowanie ustawień. Mimo wszystko jest co oglądać - rozszerzyłem pierwszy post.
[ Dodano: 12 Lipiec 2013, 12:00 ]
Po długim czasie realizacji doczekał się pomysł oświetlenia bocznego poprawiającego komfort jazdy np. w lesie. Pojawił się on już jakiś czas temu po obejrzeniu
lampek ukrytych w kierownicy wykonanych przez kolegę Kuras77. W moim przypadku będą to jednak światła zamontowane w rogach kierownicy. Zdjęcia dorzuciłem do pierwszego postu. Jest też krótki film z przejazdu.
: piątek 12 lip 2013, 13:20
autor: ologda
Dużo masz światła , ale zastanawiałeś się nad tematem dodatkowj- latarki czołowej ?
: czwartek 24 paź 2013, 10:03
autor: Flora
Czołówki mają to do siebie, że świecą najczęściej w kierunku, w którym się patrzy. W niektórych sytuacjach może to być zaleta, ale podczas jazdy na rowerze najczęściej patrzy się w przód na drogę, która jest już oświetlona. Dodatkowe lampki przy brzegach kierownicy pozwalają na znacznie szerszy rozkład światła i nie trzeba machać głową żeby oświetlić np. pobocze. Dzięki takiemu rozwiązaniu teren w pobliżu roweru oświetlony jest cały czas, a nie tylko wtedy gdy odwrócimy w danym kierunku głowę, dzięki czemu można wyłapywać różne rzeczy 'kątem oka'.
W ramach testów nabyłem czołówkę
Primus PrimeLite, ale nie miałem jeszcze czasu się nią pobawić. W dodatku po wstępnych oględzinach wydaje mi się, że jest trochę za słaba i zbyt skupiona żeby zastosować ją na rower, ale to pokażą testy terenowe.
[ Dodano: 24 Październik 2013, 10:03 ]
Wreszcie prace nad rowerem przyniosły widoczne efekty.
W rogach zamontowane zostały diody XM-L doświetlające boki.
Więcej obrazków w pierwszym poście.
: czwartek 24 paź 2013, 10:18
autor: ptja
O mufa, z instalacji wodociągowej. Co jest pod MCPCB? Jak odprowadzane jest ciepło do mufy?
: czwartek 24 paź 2013, 10:29
autor: Flora
Całość zbudowana z kształtek do miedzianej instalacji grzewczej. Redukcja mufowa 22/15 od strony diody ma wduszony korek miedziany 18 mm. W korek od środka wduszony jest z kolei odcięty fragment mufy o średnicy 15 mm z wprasowanymi groszówkami. Całość wypełniona lutowiem. Rogi kierownicy mają wewnętrzną średnicę minimalnie większą niż 22 mm, dzięki czemu głowica wchodzi dość ciasno. Wewnątrz rury znajduje się przewężenie do około 18 mm, do którego dopasowuje się zwężenie na mufie.
: czwartek 24 paź 2013, 11:21
autor: ptja
Flora pisze:Całość zbudowana z kształtek do miedzianej instalacji grzewczej. Redukcja mufowa 22/15 od strony diody ma wduszony korek miedziany 18 mm. W korek od środka wduszony jest z kolei odcięty fragment mufy o średnicy 15 mm z wprasowanymi groszówkami. Całość wypełniona lutowiem.
sprytnie.
Chyba można by zainstalować MCPCB 16mm bezpśrednio w korku 18mm? Czy dobrze się domyślam, że powodem "inwestycji" w groszówki i dodatkową mufę był fakt, że wybrana soczewka by się nie zmieściła?
: czwartek 24 paź 2013, 11:44
autor: Flora
MCPCB zawsze stosuję o średnicy 21-22 mm ponieważ mogę wtedy dociskać je przez uchwyt kolimatora, w którym jest miejsce na śruby. Myślałem o tym żeby diodę i optykę zamontować do wnętrza korka, ale wymusza to stosowanie dodatkowego elementu dociskającego diodę z kolimatorem. Groszówki wciśnięte od wewnątrz w celu poprawienia odprowadzania ciepła - gdyby nie one, pod starem byłby tylko korek.
zielony mufa 22/15
pomarańczowy korek 18
niebieski odcięty fragment mufy
czerwony groszówki