Strona 4 z 4
: poniedziałek 25 sie 2014, 21:53
autor: fotorondo
i kup sobie jakieś akku w sklepiku, bo to co masz to ........
: środa 27 sie 2014, 18:02
autor: pieron
Szwagier w ostatniej chwili przed rozbiórką lampki znalazł paragon. W tej chwili, lampka jest już w jego rękach.
Mam jednak pytanie. Czy warto [kiedy już wróci] ją rozebrać i modyfikować skoro byłem zadowolony? Przypuszczam, że wydłużyło by to jej życie [ze względu na badziewny zoom o którym tu czytałem]. No i pewnie też byłem zadowolony dlatego, że nie widziałem dobrej lampki
Tylko na jakie koszta mam się nastawić? No i czy z samym odbłyśnikiem też się coś robi, tak żeby większy % światła opuszczał latarkę??
: środa 27 sie 2014, 21:12
autor: Zbychur
Nic z nią nie rób po prostu czekaj aż znowu się zepsuje ( długo nie będzie trzeba czekać, raczej) i wymień na nową. Najlepiej jakby oddali kasę.
: wtorek 14 paź 2014, 12:17
autor: pieron
Zbychur pisze:Nic z nią nie rób po prostu czekaj aż znowu się zepsuje ( długo nie będzie trzeba czekać, raczej) i wymień na nową. Najlepiej jakby oddali kasę.
Trochę trwała moja batalia ale kasę w końcu oddali. Tak więc zastanawiam się co teraz kupić w cenie około 90zł? Pomożecie?
: wtorek 14 paź 2014, 13:23
autor: PawelG.
Może trochę dołóż i weź któregoś modowanego Convoya z forum.
: wtorek 14 paź 2014, 16:00
autor: pieron
A czym się tak naprawdę różnią od siebie convoy s2/s2+/s3 ? i czy dioda xm-l2 da mi tyle samo światła co xm-l T6 ?
No i sprawa druga; skoro jestem w stanie złapać te convoye w zasadzie w tej samej cenie [60zł] tylko, że bez moda to czy warto jest wydać aż 130 na takiego ze sklepiku ? Może z czasem sam bym coś pokombinował. Pytanie czy da się z nich korzystać tak jak fabryka dała ?
: wtorek 14 paź 2014, 16:19
autor: ElSor
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13342
XM-L2 da ok 15% więcej światła niż XM-L. Kupując w sklepiku dostajesz latarkę w kilka dni, która podziała kilka lat bez awarii. Jeśli kupisz chińską z prądem >1400mA, to właściwie konieczne jest przed odpalaniem sprawdzenie ilości kleju po diodą i jego wymiana na pastę. Reszta modyfikacji to kwestia gustu wręcz i niewielkich zmian na +.
: wtorek 14 paź 2014, 16:33
autor: pieron
Czyli, jeżeli mam w domu pastę do procesorów [nie przewodzącą elektrycznie, chyba silikonową] i nie zależy mi na czasie to śmiało mogę kupić wersję standard?
A co powiedzielibyście o edc x1? nie będzie lepsza na rower ?
: wtorek 14 paź 2014, 17:14
autor: ElSor
pieron pisze:chyba silikonową
Tylko nie silikonową AG
pieron pisze:A co powiedzielibyście o edc x1? nie będzie lepsza na rower ?
Jeden pierun
Typowo na rower wg mnie żadna z nich, z fabrycznym reflektorem się nie nadaje, chyba, że jako 2ga latarka, do świateł długich.
: wtorek 14 paź 2014, 20:13
autor: pieron
ElSor pisze:Tylko nie silikonową AG
Nie czaje
mam gdzieś srebrną ale nią to zwarcie mogę zrobić; no i mam tę drugą ale pożyczyłem siostrze więc nie sprawdzę dokładnie. Biała taka
A co do samej lampki to jak wymienię kolimator czy to nie wystarczy żeby była lepsza na rower?
A aa, leśli na takiej fabrycznej lampce prąd ze sterownika na diode, będzie niższy niż na modowanej to znaczy że będzie świecić dłużej ale słabszym światłem, tak?
: wtorek 14 paź 2014, 20:24
autor: ElSor
pieron pisze:Nie czaje
http://lmgtfy.com/?q=silikonow%C4%85+AG
Po samej wymianie nie koniecznie. Warto pozbyć się szybki i zniwelować wtedy powstałą lukę pomiędzy driverem a akusem. Oczywiście na rower kolimator owalny będzie odpowiedni.
Tuningowany driver wcale nie oznacza, że mocniejszy lub mniej oszczędny (zobacz choćby mój podpis). Ale ogólnie mniejszy prąd = dłuższy czas świecenia.
: wtorek 14 paź 2014, 21:28
autor: PawelG.
Pasta może być i srebrna termoprzewodząca, niektórzy lutują podłoże diody do piguły najzwyklejszą cyną
: środa 15 paź 2014, 11:06
autor: pieron
Zastanawiam się jeszcze tylko jaka będzie różnica pomiędzy takim convoyem o mocy 1,8A a Forumowym. Tutaj wszystkie wersje zaczynają się od 2,8A. Czy to oznacza, że [nie licząc czasu działania] światło z 1,8 będzie zdecydowanie za słabe ? różnica jest przecież spora
: środa 15 paź 2014, 13:05
autor: kams
Pomiędzy 2,1A a 2,8A gołym okiem nie zauważysz różnicy. Ten forumowy ma chyba zmieniony sterownik i chłodzenie diody. (i chyba zmienione sprężynki na niskooporowe). Na fabrycznym chodzeniu 2,8A może być za mocne.
: środa 15 paź 2014, 18:54
autor: marmez
pieron pisze:Zastanawiam się jeszcze tylko jaka będzie różnica pomiędzy takim convoyem o mocy 1,8A a Forumowym. Tutaj wszystkie wersje zaczynają się od 2,8A. Czy to oznacza, że [nie licząc czasu działania] światło z 1,8 będzie zdecydowanie za słabe ? różnica jest przecież spora
A jaki to jest Convoy Forumowy? Ja o takim nie słyszałem, na forum omawiane i sprzedawane są najrozmaitsze wersje. M1, S2, S2+, S3, C8, S6, M2, zmodowanie, niezmodowane, ze zmostkowaną sprężyną, albo bez, ze zmienionym podłożem (na jakie?), ze zmienionym sterownikiem na progamowalny, albo rozszeżony, albo 2,1A, albo 1,4A, albo 2,8A, albo 3,15A... Tak, że wersji jest co nie mara
O wersji 1,8 (czego?) nie słyszałem, nawet jeżeli mówimy o 1,8A, to też nie słyszałem, bo zazwyczaj prąd maksymalny jest wielokrotnością 0,35A, albo rzadziej 0,38A.
A i jeszcze często są diody wymieniane na takie o innych barwach
5C, 4C, 4B, 7C, 7B, 8A, 2B itd.
Pozdrawiam.