Strona 4 z 4
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
: wtorek 12 sty 2021, 12:44
autor: Bocian
A zdjąłeś adapter centrujący diodę do reflektora? Taki jasny, okrągły plastik wokół diody, został jak zdjąłeś reflektor (to srebrne coś czego wysokość porównywałeś do zakupionej optyki TIR)?
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
: wtorek 12 sty 2021, 13:32
autor: Molek
Jeśli chodzi o ten plastik co pokazuje strzałka to nie ;;)
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
: wtorek 12 sty 2021, 18:20
autor: Bocian
No to jak ta optyka miała pasować?
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
: wtorek 12 sty 2021, 18:37
autor: Molek
A no to widzisz, moja wina, ale nauczyłem się czegoś
Natomiast jeśli by pasował po wyjęciu tej podkładki to jak zniwelować odległość tego reflektora od szybki, będzie luźny i wypadnie..
Mój reflektor ma wymiary 22.8mm / 11.7mm a po wyjęciu tej podkładki będzie jeszcze dalej do szybki
Re: Convoy S21A - czyli S-classe na sterydach: część II
: czwartek 14 sty 2021, 07:05
autor: Bocian
Molek pisze: ↑wtorek 12 sty 2021, 18:37
Natomiast jeśli by pasował po wyjęciu tej podkładki to jak zniwelować odległość tego reflektora od szybki, będzie luźny i wypadnie..
Mój reflektor ma wymiary 22.8mm / 11.7mm a po wyjęciu tej podkładki będzie jeszcze dalej do szybki
Optyka TIR ma wysokość ok. 1mm większą od seryjnego reflektora, więc jak będziesz zakładał bez podkładki, szybka bez problemu dociśnie optykę i wszystko będzie jak należy. Co do mniejszej średnicy to po ułożeniu się TIRa na diodzie, centralnie na środku, będzie trzymany od góry przez szybkę i nic nie ma prawa się przesuwać i wypadać. Zastanawiam się jak Ty to testowałeś/przymierzałeś i czy to były optyki ode mnie, skoro nawet z podkładką wydawało Ci się to za niskie
Biorę jeszcze pod uwagę (bo nawet nie badałem seryjnie złożonego przez Chińczyka S21B), że dają np. uszczelkę szybki między reflektor a szkło (takie coś było uskuteczniane bodaj w M2) co jest według mnie niedorzeczne, skoro można dać między bezel (stalową koronkę) a szybkę...
Jeszcze jedna uwaga co do instalacji tych TIRów. Holdery tych optyk (plastik w którym siedzi soczewka) nie ma od spodu wycięć na tzw. wylewki boczne podłoża w miejscu lutowania diody. Wspomniane wylewki to małe, zewnętrzne cztery pola, rozchodzące się na zewnątrz względem obudowy diody, gdzie ma gromadzić się nadmiar lutowia, jaki powstaje podczas procesu lutowania. I teraz jeśli na którym z tych pól, lub na wszystkich będzie np. kulka cyny, TIR nie osiądzie jak należy i będzie to "prężyć" na holder, utrudniając montaż, np. uszczelka będzie się wywijała spod stalowego bezela etc.