Strona 4 z 4

: środa 01 lip 2015, 21:13
autor: wiejski
To po kolei :)
- chińskie lumeny znam doskonale :) chiński lumen = 0.25 normalny lumen :)
- Nie bardzo rozumiem o co chodzi z pigułami...
- Rozumiem, że chodzi o fabryczny sterownik? Ze zmodowanym będzie lepiej?
- Rozumiem, że względów gabarytowo fizycznych są pewne ograniczenia, ale jednak trochę można by zasięg poprawić?
- A jeśli chodzi o lipole to mam chyba dwa 2s 5ah i parę 3s i 4s z których można zrobić 2s.

Jesli chodzi o body. Mam dostęp do frezarki i tokarki i kilku prostych urządzeń, także jest możliwe, ale jakoś jeszcze mnie nie ciągnie w tą stronę... Najpierw mod jak się spodoba pojadę dalej :)

PS. Istnieje opcja, aby mieć różne diody w jednej latarce pod jednym sterownikiem? Domyślam, się że są pewne ograniczenia...

: środa 01 lip 2015, 21:18
autor: ElSor
wiejski pisze:1) Wymienić pakiet na lipo 2s (mam imaxa b6, także mógłbym ładować aku w 20min...)
Chyba, że pakiet jakiś Bailongów itp :wink: 5A imaxa nie naładuje w 30min 1 ogniwa a co dopiero jakiś sensowny pakiet.
wiejski pisze:2) Jakiś sterownik co by tryby dla ludzi zrobić
Jaki? :twisted:
wiejski pisze:3) Teraz, coś bardziej śmiałego ... Można dać jedną/dwie diody na zasięg,
Normalna rzecz, gdy chce się mieć optymalne oświetlenie ale bez możliwości wyłączania "długich" osobno, nie ma to zbytnio racji bytu w ruchu z innymi uczestnikami.
wiejski pisze:4) Szybki, szybki, szybki
Duże koszty a mało efektu.

: środa 01 lip 2015, 22:29
autor: wiejski
Teraz ja sobie pocytuje :razz:
Chyba, że pakiet jakiś Bailongów itp :wink: 5A imaxa nie naładuje w 30min 1 ogniwa a co dopiero jakiś sensowny pakiet.
Dawno jej nie używałem to fakt. Kojarzy mi się, że 3s 5ah poniżej 40 min... Co prawda lubiłem swoje pakiety i nie rozładowywałem ich niżej niż 3,3V na cele... baaa na 3.5v
Jaki? :twisted:
dobre pytanie ... Może jakaś podpowiedź?
Normalna rzecz, gdy chce się mieć optymalne oświetlenie ale bez możliwości wyłączania "długich" osobno, nie ma to zbytnio racji bytu w ruchu z innymi uczestnikami.
To akurat nie problem, mój rower więcej czasu spędza w powietrzu niż na asfalcie... Kontaktu z ludźmi brak :cool: Chyba, że martwisz się o leśną faune :lol: ?
Duże koszty a mało efektu.

Dzięki za uświadomienie... U któregoś z moderów w opisie znalazłem, że transmisja światła z 88% na 99%.
Cyferki zawsze na mnie działały...

: środa 01 lip 2015, 22:46
autor: michal1
wiejski pisze:Duże koszty a mało efektu.

Dzięki za uświadomienie... U któregoś z moderów w opisie znalazłem, że transmisja światła z 88% na 99%.
Cyferki zawsze na mnie działały...
Różnica jest tylko ludzkie oko tego praktycznie nie zauważa, ale przy mocniejszych latarkach myślę, że warto.
A może Solarstorm X2/X3 i jakieś światła długie? Convoy m1/c8
Pozdrawiam
PS. Albo zastanów się nad tą lampką:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

: środa 01 lip 2015, 22:55
autor: wiejski
Taa 5x XML też fajna, ale w tym X3 wierzę,że da się jakoś pokombinować z obiektywami/diodami i mieć długie i krótkie w jednej lampce...
Ja rozumiem, że mam do czynienia z maniakami światełek, ale dwie lampki nie kierownicy ? Nieeeeeee

: środa 01 lip 2015, 23:10
autor: michal1
Dwie lampki pozwolą na stworzenie lepszego rozkładu światła. Jak chcesz jedną to chyba Solarsorm zostaje. Tylko prawdopodobnie będziesz musiał dotoczyć piguły (takie metalowe części w środku latarki na których osadzone są diody.)
Pozdrawiam

: środa 01 lip 2015, 23:23
autor: wiejski
Myślę, że zostaje przy solarstorm. Chyba, że coś wpadnie mi oko :)
Dzięki panowie, naprawdę sporo się dowiedziałem dzięki wam. Myślę, że niedługo odezwę się w wątku, którym będę rozwiewał swoje wątpliwości jeśli chodzi o mod tej latarki.

Wracając jeszcze do dwóch latarek...
Mam bardzo szeroką kiere bo 750mm, także trochę latarek by weszło. Niestety ta opcja mnie nie przekonuje.

: środa 01 lip 2015, 23:28
autor: michal1
Dlaczego, jeżeli można wiedzieć? :)

: czwartek 02 lip 2015, 00:05
autor: wiejski
- koszta x 2
- waga (choć x3 pewnie wyjdzie podobnie)
- estetyka
- więcej elementów, które mogą odpaść
- większa szansa ma zniszczenie sprzętu
- bardziej problematyczna obsługa
- jakieś tam wewnętrzne '' nie''
- po co dwie jeśli jedna '' też ogarnie ''
- osobiste ambicje (to tak do tego wyżej...)
- mniej miejsca na kierownicy (zdarza mi się wozić sakwe i mapownik)

Rozumiem, że kilka z tych argumentów to takie trochę widzi misie, ale po prostu coś nie widzi się w tej koncepcji. Tak z czystej ciekawości, jaki zestaw dwóch latarek polecasz?

: czwartek 02 lip 2015, 06:49
autor: ElSor
wiejski pisze:Kojarzy mi się, że 3s 5ah poniżej 40 min
3S to napięcia 9-12,6V a ładowarka oddaje max moc 50W, czyli prąd będzie malał z 5A do ok 4A pod koniec ładowania w fazie CC więc pakietu 5Ah nie ma opcji naładować w 1h, no ale możliwe, że miał 5ah równe realnym 3Ah.
michal1 pisze:Różnica jest tylko ludzkie oko tego praktycznie nie zauważa, ale przy mocniejszych latarkach myślę, że warto.
10% to 10% i nie ważne czy światełko ma 100.000lm i traci na szybce 10.000lm czy też ma 100lm i traci 10lm ... i tak jest to nie do wychwycenia w realnych warunkach. Większe korzyści da lepsze podłoże i poprawione odprowadzanie ciepła, bo nie dosyć, że zyskamy na ilości światła to jeszcze na żywotności i niezawodności.
wiejski pisze:- koszta x 2
- waga (choć x3 pewnie wyjdzie podobnie)
- estetyka
- więcej elementów, które mogą odpaść
- większa szansa ma zniszczenie sprzętu
- bardziej problematyczna obsługa
- jakieś tam wewnętrzne '' nie''
- po co dwie jeśli jedna '' też ogarnie ''
- osobiste ambicje (to tak do tego wyżej...)
- mniej miejsca na kierownicy (zdarza mi się wozić sakwe i mapownik)
1 SS X3 kosztuje podobnie jak 2 Convoye z serii S
X3 ma przewód do zasobnika z akusami i trzeba go jakoś poprowadzić a jak się np urwie to zostajemy bez światła, przy Convoyu jak się urwie uchwyt to na 99% można będzie kontynuować dalszą jazdę z lampką w ręce i naprawić ją zakupem nowego uchwytu. 2 osobne lampki to dużo większa szansa, że w przypadku awarii zawsze będziemy mieli 2gą działającą. I niezaprzeczalna zaleta to taka, że w Convoyu po zakupie raczej nie trzeba nic poprawiać a jeśli już to wymienić klej na pastę, w SS X3 trzeba toczyć nowe piguły i dorzucić pastę. O możliwości zakupu Convoya z diodą o dowolnej wręcz barwie i z dowolnym sterownikiem nawet nie wspomnę.

: czwartek 02 lip 2015, 08:27
autor: michal1
ElSor, napisałem, że przy mocniejszych latarkach warto, bo jak wymieniamy przewody, mostkujemy sprężynki, polerujemy piguły to zawsze jest odrobinkę światła więcej, przynajmniej na piepierze, a to daje niezaprzeczalny komfort psychiczny. :mrgreen: Walka o każdy lumen. :wink:
wiejski, Przejrzyj galerię, tam znajdziesz zdjęcia lampek i będziesz wiedział do czego dążyć. :)
Pozdrawam

: czwartek 02 lip 2015, 09:23
autor: rambolbambol
Wiejski, jakąkolwiek latarkę "zmodowaną" kupisz, będzie to dobry wybór.

Latami jeździłem na czołówkę Petzl Myo XP i uważałem ją za siódmy cud świata. Potem z polecenia kupiłem Convoy S2 z diodą XM-L2 od Dariusza70 i oniemniałem o ile więcej świata to podaje i o ile lepiej się jedzie. Szybko kupiłem kolejną latarkę, tym razem S2+ z kolimatorem i sterownikiem rozszerzonym, tylko po to, żeby się pobawić. Teraz czekam na 3x XP-G2 w Convoy S2+ z prostym i funkcjonalnym sterownikiem, bo nie potrzebuję obecnie więcej światła i wiem dokładnie jakich funkcji w sterowniku oczekuję.

Nie da się zrobić jednej uniwersalnej latarki, żeby było oszczędnie, daleko i mocno. Sam zobaczysz, że apetyt na lumeny rośnie, ale w pewnym momencie po prostu więcej sie nie da. Dwie latarki (S2+ na krótkie i C8 na długie) załatwiają wszelkie potrzeby oświetleniowe. Nawet w najprostszych i natańszych wersjach oddają 80-90% tego, co te najbardziej wypasione.

: czwartek 02 lip 2015, 13:46
autor: wiejski
Cześć rambolbambol! Swoją drogą też ostatnio jeżdżę na kompletnie sztywnym rowerze, ale nie o tym tutaj...

Zamówiłem x3... Mam ochotę na swojego pierwszego moda. Jak przyjdzie odezwę się ;-)