Strona 4 z 4
: środa 01 lip 2015, 21:13
autor: wiejski
To po kolei
- chińskie lumeny znam doskonale
chiński lumen = 0.25 normalny lumen
- Nie bardzo rozumiem o co chodzi z pigułami...
- Rozumiem, że chodzi o fabryczny sterownik? Ze zmodowanym będzie lepiej?
- Rozumiem, że względów gabarytowo fizycznych są pewne ograniczenia, ale jednak trochę można by zasięg poprawić?
- A jeśli chodzi o lipole to mam chyba dwa 2s 5ah i parę 3s i 4s z których można zrobić 2s.
Jesli chodzi o body. Mam dostęp do frezarki i tokarki i kilku prostych urządzeń, także jest możliwe, ale jakoś jeszcze mnie nie ciągnie w tą stronę... Najpierw mod jak się spodoba pojadę dalej
PS. Istnieje opcja, aby mieć różne diody w jednej latarce pod jednym sterownikiem? Domyślam, się że są pewne ograniczenia...
: środa 01 lip 2015, 21:18
autor: ElSor
wiejski pisze:1) Wymienić pakiet na lipo 2s (mam imaxa b6, także mógłbym ładować aku w 20min...)
Chyba, że pakiet jakiś Bailongów itp
5A imaxa nie naładuje w 30min 1 ogniwa a co dopiero jakiś sensowny pakiet.
wiejski pisze:2) Jakiś sterownik co by tryby dla ludzi zrobić
Jaki?
wiejski pisze:3) Teraz, coś bardziej śmiałego ... Można dać jedną/dwie diody na zasięg,
Normalna rzecz, gdy chce się mieć optymalne oświetlenie ale bez możliwości wyłączania "długich" osobno, nie ma to zbytnio racji bytu w ruchu z innymi uczestnikami.
wiejski pisze:4) Szybki, szybki, szybki
Duże koszty a mało efektu.
: środa 01 lip 2015, 22:29
autor: wiejski
Teraz ja sobie
pocytuje
Chyba, że pakiet jakiś Bailongów itp
5A imaxa nie naładuje w 30min 1 ogniwa a co dopiero jakiś sensowny pakiet.
Dawno jej nie używałem to fakt. Kojarzy mi się, że 3s 5
ah poniżej 40 min... Co prawda lubiłem swoje pakiety i nie rozładowywałem ich niżej niż 3,3V na cele... baaa na 3.5v
Jaki?
dobre pytanie ... Może jakaś podpowiedź?
Normalna rzecz, gdy chce się mieć optymalne oświetlenie ale bez możliwości wyłączania "długich" osobno, nie ma to zbytnio racji bytu w ruchu z innymi uczestnikami.
To akurat nie problem, mój rower więcej czasu spędza w powietrzu niż na asfalcie... Kontaktu z ludźmi brak
Chyba, że martwisz się o leśną
faune ?
Duże koszty a mało efektu.
Dzięki za uświadomienie... U któregoś z moderów w opisie znalazłem, że transmisja światła z 88% na 99%.
Cyferki zawsze na mnie działały...
: środa 01 lip 2015, 22:46
autor: michal1
wiejski pisze:Duże koszty a mało efektu.
Dzięki za uświadomienie... U któregoś z moderów w opisie znalazłem, że transmisja światła z 88% na 99%.
Cyferki zawsze na mnie działały...
Różnica jest tylko ludzkie oko tego praktycznie nie zauważa, ale przy mocniejszych latarkach myślę, że warto.
A może Solarstorm X2/X3 i jakieś światła długie? Convoy m1/c8
Pozdrawiam
PS. Albo zastanów się nad tą lampką:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
: środa 01 lip 2015, 22:55
autor: wiejski
Taa 5x XML też fajna, ale w tym X3 wierzę,że da się jakoś pokombinować z obiektywami/diodami i mieć długie i krótkie w jednej lampce...
Ja rozumiem, że mam do czynienia z maniakami światełek, ale dwie lampki nie kierownicy ? Nieeeeeee
: środa 01 lip 2015, 23:10
autor: michal1
Dwie lampki pozwolą na stworzenie lepszego rozkładu światła. Jak chcesz jedną to chyba Solarsorm zostaje. Tylko prawdopodobnie będziesz musiał dotoczyć piguły (takie metalowe części w środku latarki na których osadzone są diody.)
Pozdrawiam
: środa 01 lip 2015, 23:23
autor: wiejski
Myślę, że zostaje przy solarstorm. Chyba, że coś wpadnie mi oko
Dzięki panowie, naprawdę sporo się dowiedziałem dzięki wam. Myślę, że niedługo odezwę się w wątku, którym będę rozwiewał swoje wątpliwości jeśli chodzi o mod tej latarki.
Wracając jeszcze do dwóch latarek...
Mam bardzo szeroką kiere bo 750mm, także trochę latarek by weszło. Niestety ta opcja mnie nie przekonuje.
: środa 01 lip 2015, 23:28
autor: michal1
Dlaczego, jeżeli można wiedzieć?
: czwartek 02 lip 2015, 00:05
autor: wiejski
- koszta x 2
- waga (choć x3 pewnie wyjdzie podobnie)
- estetyka
- więcej elementów, które mogą odpaść
- większa szansa ma zniszczenie sprzętu
- bardziej problematyczna obsługa
- jakieś tam wewnętrzne '' nie''
- po co dwie jeśli jedna '' też ogarnie ''
- osobiste ambicje (to tak do tego wyżej...)
- mniej miejsca na kierownicy (zdarza mi się wozić sakwe i mapownik)
Rozumiem, że kilka z tych argumentów to takie trochę widzi misie, ale po prostu coś nie widzi się w tej koncepcji. Tak z czystej ciekawości, jaki zestaw dwóch latarek polecasz?
: czwartek 02 lip 2015, 06:49
autor: ElSor
wiejski pisze:Kojarzy mi się, że 3s 5ah poniżej 40 min
3S to napięcia 9-12,6V a ładowarka oddaje max moc 50W, czyli prąd będzie malał z 5A do ok 4A pod koniec ładowania w fazie CC więc pakietu 5Ah nie ma opcji naładować w 1h, no ale możliwe, że miał 5ah równe realnym 3Ah.
michal1 pisze:Różnica jest tylko ludzkie oko tego praktycznie nie zauważa, ale przy mocniejszych latarkach myślę, że warto.
10% to 10% i nie ważne czy światełko ma 100.000lm i traci na szybce 10.000lm czy też ma 100lm i traci 10lm ... i tak jest to nie do wychwycenia w realnych warunkach. Większe korzyści da lepsze podłoże i poprawione odprowadzanie ciepła, bo nie dosyć, że zyskamy na ilości światła to jeszcze na żywotności i niezawodności.
wiejski pisze:- koszta x 2
- waga (choć x3 pewnie wyjdzie podobnie)
- estetyka
- więcej elementów, które mogą odpaść
- większa szansa ma zniszczenie sprzętu
- bardziej problematyczna obsługa
- jakieś tam wewnętrzne '' nie''
- po co dwie jeśli jedna '' też ogarnie ''
- osobiste ambicje (to tak do tego wyżej...)
- mniej miejsca na kierownicy (zdarza mi się wozić sakwe i mapownik)
1 SS X3 kosztuje podobnie jak 2 Convoye z serii S
X3 ma przewód do zasobnika z akusami i trzeba go jakoś poprowadzić a jak się np urwie to zostajemy bez światła, przy Convoyu jak się urwie uchwyt to na 99% można będzie kontynuować dalszą jazdę z lampką w ręce i naprawić ją zakupem nowego uchwytu. 2 osobne lampki to dużo większa szansa, że w przypadku awarii zawsze będziemy mieli 2gą działającą. I niezaprzeczalna zaleta to taka, że w Convoyu po zakupie raczej nie trzeba nic poprawiać a jeśli już to wymienić klej na pastę, w SS X3 trzeba toczyć nowe piguły i dorzucić pastę. O możliwości zakupu Convoya z diodą o dowolnej wręcz barwie i z dowolnym sterownikiem nawet nie wspomnę.
: czwartek 02 lip 2015, 08:27
autor: michal1
ElSor, napisałem, że przy mocniejszych latarkach warto, bo jak wymieniamy przewody, mostkujemy sprężynki, polerujemy piguły to zawsze jest odrobinkę światła więcej, przynajmniej na piepierze, a to daje niezaprzeczalny komfort psychiczny.
Walka o każdy lumen.
wiejski, Przejrzyj galerię, tam znajdziesz zdjęcia lampek i będziesz wiedział do czego dążyć.
Pozdrawam
: czwartek 02 lip 2015, 09:23
autor: rambolbambol
Wiejski, jakąkolwiek latarkę "zmodowaną" kupisz, będzie to dobry wybór.
Latami jeździłem na czołówkę Petzl Myo XP i uważałem ją za siódmy cud świata. Potem z polecenia kupiłem Convoy S2 z diodą XM-L2 od Dariusza70 i oniemniałem o ile więcej świata to podaje i o ile lepiej się jedzie. Szybko kupiłem kolejną latarkę, tym razem S2+ z kolimatorem i sterownikiem rozszerzonym, tylko po to, żeby się pobawić. Teraz czekam na 3x XP-G2 w Convoy S2+ z prostym i funkcjonalnym sterownikiem, bo nie potrzebuję obecnie więcej światła i wiem dokładnie jakich funkcji w sterowniku oczekuję.
Nie da się zrobić jednej uniwersalnej latarki, żeby było oszczędnie, daleko i mocno. Sam zobaczysz, że apetyt na lumeny rośnie, ale w pewnym momencie po prostu więcej sie nie da. Dwie latarki (S2+ na krótkie i C8 na długie) załatwiają wszelkie potrzeby oświetleniowe. Nawet w najprostszych i natańszych wersjach oddają 80-90% tego, co te najbardziej wypasione.
: czwartek 02 lip 2015, 13:46
autor: wiejski
Cześć rambolbambol! Swoją drogą też ostatnio jeżdżę na kompletnie sztywnym rowerze, ale nie o tym tutaj...
Zamówiłem x3... Mam ochotę na swojego pierwszego moda. Jak przyjdzie odezwę się