Strona 4 z 4

: poniedziałek 28 wrz 2015, 13:41
autor: michal1
Latarka jest metalowa. Ciekawe czy byłaby jakaś różnica. ..

: poniedziałek 28 wrz 2015, 14:10
autor: piciex
Issac to eksperyment też obejmował- auto nie spłonęło/ubezpieczyciel wygrał. :razz:
michal1 czy to jest wniosek o zmianę przebiegu eksperymentu na przyszłoroczne lato? :mrgreen:

: poniedziałek 28 wrz 2015, 16:26
autor: Joachim
Witam.
Panowie, a może aby nie narażać się na ewentualną utratę cennego pojazdu zastosować opakowanie zastępcze? Może to być, np. stalowa kasetka pomalowana na czarno. W razie gdyby z ogniwem coś się z powodu temperatury zadziało, ucierpi jedynie wnętrze kasetki.
Pozdrawiam.

: poniedziałek 28 wrz 2015, 16:29
autor: Issac
Joachim de Vett,

a czemu na czarno ?

raczej odizolować w środku pianką...

: wtorek 29 wrz 2015, 11:42
autor: Joachim
Isaac, no może faktycznie niepotrzebnie dodałem ten czarny kolor.
Niemniej kasetkę posiadam, i jeśli nie zapomnę, to w przyszłym roku test się odbędzie.
Pozdrawiam.

: wtorek 29 wrz 2015, 14:41
autor: tty5150
Na czarno pomysł ok, bo nie widać wtedy w środku w samochodzie (np na dywaniku) - mniejsza szansa, że ktoś sprawdzi co to jest tłukąc szyby.

: wtorek 29 wrz 2015, 14:49
autor: Issac
tty5150,

Już chyba lepiej przykręcić blachowkrętami od wewnątrz do podsufitki... mało kto patrzy do góry jak okrada auto.

: wtorek 29 wrz 2015, 23:23
autor: tty5150
Tylko, że jak w temacie - to na latarkę na ogniwa 16850, a pod sufitem to najcieplej właśnie :-)

Ale jako skrytka to jak najbardziej.

: sobota 02 lip 2016, 14:58
autor: andriu2233
Obecnie zainteresowany jestem dwoma różnymi ogniwami, które lepiej zniosłyby pobyt w samochodzie: Samsung INR18650-35E oraz Sanyo 18650 GA. Teraz moje pytanie: Chcę ogniwa typowo do latarki do samochodu, czyli zakres temperatur -20 do pewnie 70 w słońcu. Które z tych dwóch lepiej się nadają do takiego traktowania (chodzi mi o wytrzymałość na te temperatury i o jak najmniejszy spadek pojemności). Coś tam patrzyłem w datasheet ale co strona to co innego. Może Koledzy mają dostęp do oryginalnych datasheetów lub sami przechowywali ogniwa w takich temperaturach?

: sobota 02 lip 2016, 18:05
autor: Manekinen
Dla takich typowych ogniw temperatury przechowywania i rozładowywania producenci określają na 50,60, max 70 stopni. Ogniwa w takich temperaturach oddają blisko 100% zmagazynowanej energii, ba, ogniwa działają lepiej w wysokich temperaturach (nie dotyczy ładowania), oddają więcej energii, mają niższą rezystancję wewnętrzną, po prostu chemia pracuje lepiej. Ale i starzenie postępuje szybciej. W temp niskich jest odwrotnie, na porządnym mrozie aku może oddać nawet tylko 50% energii. Ale na starzenie spory wpływ ma też ma poziom naładowania, czym wyższe napięcie i czym wyższa temperatura tym gorzej. Nikt nie każe ładować do pełna, to nie aku nicd że musi robić pełne cykle :) Tak pojemne ogniwo można spokojnie naładować tylko do 4V a i tak zostanie dużo energii dla latarki :) Można się też tym całkowicie nie przejmować, jak zdechnie to zdechnie, wydać kolejne 15zł po kilku latach to chyba nie problem. Problem to może być jak zaworek puści i zniszczy latarkę :roll:

: niedziela 03 lip 2016, 11:50
autor: endrju1
Ja od wiosny wożę latarkę w schowku i też zastanawiałem się jakie ma temperatury w te upały, więc przykleiłem do niej termometr (który pokazuje temperaturę maxi min) i przez 7 dni pomiarów (chyba największe upały w czerwcu) nie przekroczyła 50stopni. Być może 70 by się pojawiło gdyby leżała gdzieś na podszybiu, ale w schowku jest o wiele chłodniej mimo auta stojącego cały dzień na słońcu.

: niedziela 03 lip 2016, 23:07
autor: MCSubi
Bez przesady, kilka lat moja czarna nawigacja Garmina smażyła się przypięta do szyby i jakoś ogniwo przetrwało.