Strona 4 z 8
: czwartek 01 wrz 2016, 14:49
autor: allonitium
Jest jeszcze taka latarka kątowa/czołówka:
Skilhunt H02C na pojedyncze ogniwo 18650. Z kodem
SKH02C jest 20$ taniej. To ma diodę Cree XM-L color (RGBW), więc oprócz czerwonego światła (2 tryby 100lm i 20lm) ma jeszcze białe, niebieskie i zielone. Oprócz tylnego światła może być używana też na przód, jako zwykła czołówka, latarka zapasowa - dosyć uniwersalna.
: czwartek 01 wrz 2016, 15:07
autor: GrzesPL
Dzień dobry
Przypadkowo wpadłem na takie rozwiązanie (na zdjęciu - nie moje). Convoy + czerwona gumka zamiast białej i światła z tyłu będzie aż nadto.
: czwartek 01 wrz 2016, 15:15
autor: pietros
Tylko pamiętaj, że tylne światło nie może być widoczne z przodu roweru. Takie rozwiązanie w mniejszym czy większym stopniu będzie.
: czwartek 01 wrz 2016, 17:07
autor: fotorondo
Panowie, temat mocnych tylnych lampek był już wałkowany. Za mocne nie dobre bo oślepia.
: czwartek 01 wrz 2016, 22:37
autor: hoka
Ten Skilhunt H02C byłby nawet dobrym rozwiązaniem jak cena spadnie do $20
ale na razie czekam aż wreszcie jakiś chińczyk wyprodukuje lampkę na tył zasilaną 18650. Jakiś się musi w końcu przełamać
: piątek 02 wrz 2016, 11:30
autor: allonitium
Z tym Convoyem to juz hardcore
Z drugiej strony roweru też będzie mocno zasłonięte . Inna sprawa, że średnio zgodne z przepisami...
Co do Skilhunta to cena wynika z tego, że sam sterownik do XML Color to koszt rzędu ~20$, do tego sama dioda + porządnie wykonana obudowa i te 45$ wydaje się już bardziej rozsądne - zwłaszcza, że jakość wykonania Skilhuntów jest bez zarzutu. W sumie to nie widziałem żadnej tańszej latarki z XML Color.
Co do innych opcji na 18650 to jeszcze są takie lampki z kilkoma diodami SMD - wystarczy dorobić jakiś uchwyt czy przymocować silikonowymi paskami:
BlitzWolf® BW-LT5 albo to:
Warsun H006
Obie mają też białe światło, pierwsza ma nawet powerbanka
, a druga normalny reflektor.
Ten blitzwolf chyba jeszcze jest w promocji app only (tylko z aplikacji mobilnej) za $13, minus jest taki, że ogniwo nie jest wymienne bezpośrednio. To ma robić za lampkę ładowaną z USB i w trybie czerwonym ciągłym działa 15h, w strobo 31h.
Na 18650 jest jeszcze
Xtar RC2 Moon - ale trzeba by diody na czerwone przelutować, ogniwo też się prosto nie wymienia, ale jest ładowalna z USB.
: piątek 02 wrz 2016, 11:43
autor: maciex93
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13409 - zmiana na czerwoną diodę xp-g lub xp-e, zoom zakleić na sztywno na max szerokiej wiązce
: piątek 02 wrz 2016, 11:53
autor: MCSubi
Jak by tego nie kleić, latarka nigdy nie będzie widoczna z boku, a kraks na krzyżówka jest jednak znacznie więcej, niż najechan.
W świadku rowerowym nie jest bez znaczenia, że większość tylnych lampek jest lżejsza, niż samo ogniwo 18650. A jeżeli całkiem jasne lampeczki na cr2032 świecą pół sezonu, to po co komu 3400mAh z 18650? To mówiłem ja, który sam chciał mieć lampkę na 18650, póki nie przejechałem 2 tygodni nocy polarnej na zwykłych r03. Zresztą np lii-100 nie robi różnicy ładowanie 18650 lub r03.
: piątek 02 wrz 2016, 12:27
autor: maciex93
No, to dyfuzorek nałożyć
: piątek 02 wrz 2016, 16:40
autor: hoka
McSubi@ Już wielokrotnie było mówione po to by mieć wszystko zasilane tym samym i w awaryjnej sytuacji na wyprawie przełożyć ogniwo np. do power banku, czołówki a tym samym targać mniej sprzętu skoro wszystko mamy ma 18650 to nie potrzebujemy ładowarek czy innych baterii do czegoś innego.
: czwartek 03 lis 2016, 18:52
autor: poison
Witam serdecznie.
No i tak czytam różne koncepcje z Waszej strony - niektóre wydają się być bardzo ciekawe.
Dla mnie idealnym rozwiązaniem byłby wydruk 3D alternatywnego klapko-koszyka pod Walle'go, do tego w koszyczku stabilizator napięcia i mamy świetną lampkę, tyle, że zamiast AAA to 1x18650.
Również jestem zwolennikiem unifikowania zasilania, zaczęło się przed laty od e-papierosów i zwykłych laptopówek 18650, później pojawiły się sprzęty "wysokowatażowe" - nadal pozostały 18650 tylko wysokoamperowe, powerbanki - też na 18650, aż tu nagle powróciłem po wielu latach na rower, no i się zakochałem.
Z przodu już dumnie rozświetla mi drogę zmodowany Convoy na 18650, a z tyłu Walle v1 2xAAA
. Miałem już kupować eneloopy pod niego, ale analizując wszelkie "za" i "przeciw" to taka przeróbka była by czymś idealnym. Na razie na dalsze trasy się nie zapuszczam, więc i potrzeba 18650 jest nieco wygórowana, ale szczerze powiedziawszy nawet w awaryjnych sytuacjach które tu poruszono - właśnie wolałbym wyjąć ogniwo z efajka, powerbanka etc. i mieć rach, ciach zasilanie w tylnej lampce. Pomijam już, że tych ogniw po prostu mam bardzo dużo.
Niestety do takowej drukarki nie mam dostępu ale muszę taką opcję przemyśleć. Na zlecenie też robią.
Póki co idę przymierzyć ogniwo i zobaczyć jak taka obudowa mogła by wyglądać.
Pozdrawiam.
: czwartek 03 lis 2016, 20:24
autor: MCSubi
Był samochód PZInż, w którym wszystkie śruby miały taki sam rozmiar
Nie wszystkie koncepcje są słuszne,a lampy wraz z ogniwami i mocowania mi są lżejsze od 1 szt. 18650.
: czwartek 03 lis 2016, 22:45
autor: Papier79
Dobry wieczór w tym wątku
Ma się pojawić światełko rowerowe na 18650, sam jestem zainteresowany co to warte będzie.
Tu link do Banggood :
Aluminum COB USB Rechargeable Bicycle Light
: czwartek 03 lis 2016, 22:57
autor: hoka
Edit:
Jesteś pewien że będzie na wymienne ogniwo 18650? Bardziej wygląda na stałą konstrukcję i jedynie pochwalili się że w środku jest 18650 ładowane przez USB
: piątek 04 lis 2016, 08:54
autor: Papier79
Pewien nie jestem, ale jak się uda dorwać to się przekonamy
Zawsze jest szansa na mało inwazyjną przeróbkę