Strona 4 z 6
: wtorek 28 paź 2014, 00:52
autor: ww296
kupowałem bardzo dawno temu - wtedy jeszcze takich nie było - też się obawiałem ale działa bez zarzutu z wszelkimi telefonami.
Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz. I raczej nie obawiał bym się najtańszych bo tańszego układu niż ELM nie ma
wiec nawet podróbka będzie oryginałem
.
: wtorek 28 paź 2014, 20:58
autor: Lampek
ww296 pisze:
Pamiętaj że to tylko prosta diagnostyka silnika (OBD) praktycznie nic tym nie zmienisz - co najwyżej błąd jakiś prosty skasujesz..
Przecież interfejs to tylko komunikacja z autem, a zrobi wszystko dobrym programem, jak powiedziałeś "więcej niż ASO"
: wtorek 28 paź 2014, 21:56
autor: ww296
Chodzi mi o interfejs uniwersalny OBD Bluetooth na układzie ELM a interfejs diagnostyczny dedykowany do auta to coś innego.
: środa 29 paź 2014, 22:17
autor: Lampek
ww296 pisze:Chodzi mi o interfejs uniwersalny OBD Bluetooth na układzie ELM a interfejs diagnostyczny dedykowany do auta to coś innego.
Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
: środa 29 paź 2014, 22:38
autor: tty5150
Zamówiłem z ebay, zobaczymy jak przyjdzie. Głównie do zabawy, rejestrowania parametrów autka. Dzieki za pomoc.
Może by wydzielić do innego wątku?
: czwartek 30 paź 2014, 06:11
autor: PawelG.
Lampek pisze:Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
Zmień w Renault:
- siłę wspomagania
- wyłącz korektę toru jazdy
- usuń nadmiarową ilość kart
- wgraj czyste oprogramowanie silnika.
Wtedy pomagamy, czy ma więcej funkcji niż soft z ASO.
Do tej pory jedyny soft na OBD II, który zbliża się funkcjonalnością do sprzętu z ASO, to MaxiTest.
: czwartek 30 paź 2014, 07:26
autor: neutrinus
To jak już mamy taki temat komputerowo-autowy, to zapytam się czy jest sens do mercedesa w211(mam w rodzinie) podchodzić czymś innym niż StarDiagnosis?
: czwartek 30 paź 2014, 07:50
autor: PawelG.
Ze względu na komplikację całego auta, to ja bym chyba nie ryzykował.
Zwykłym skanerem OBD II odczytasz i skasujesz tylko i wyłącznie błędy silnika.
Jakakolwiek inna ingerencja, np. wymiana klocków hamulcowych, to już tylko SD.
: czwartek 30 paź 2014, 11:52
autor: Pyra
Witam
neutrinus pisze:... czy jest sens do mercedesa w211(mam w rodzinie) podchodzić czymś innym niż StarDiagnosis?
Carsoft ma całkiem sporo funkcji przydatnych do diagnostyki, jeśli jednak chcesz wymieniać i przeprogramowywać moduły bądź funkcjonalności, to tylko SD, ale kosztuje krocie...
Pozdrawiam
: czwartek 30 paź 2014, 18:26
autor: Lampek
PawelG. pisze:Lampek pisze:Nie dedykowany, kupiłem zwykły ELM327 za 30zł i program za 50€ (MES) i robi mi więcej jak komputer z ASO.
Zmień w Renault:
.
Ale on jest tylko do grupy Fiat za Egzaminer.
: czwartek 30 paź 2014, 18:43
autor: PawelG.
To precyzuj wypowiedzi, bo nie każdy jeździ Fiatem.
Kuzyn ma Punto II i jeździł po magikach, żeby wgrali mu nowy soft do kompa, bo się korekty długoterminowe rozjechały.
Podłączali mu różne cuda łącznie z Multiecuscanem, bo chyba jego masz na myśli.
Zrobiło to dopiero ASO za kwotę 100 zł (na magików wydał więcej).
Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
: czwartek 30 paź 2014, 18:54
autor: Lampek
PawelG. pisze:Napisz więc w czym MES przewyższa Fiat Examiner?
Kolejna sprawa Multiecuscan ma pełną funkcjonalność po KKLu, a nie po OBD.
Nie wspomnę już o przejściówkach do gniazda, ze względu na zamienione piny sygnałowe w niektórych autach.
Np. żadne ASO nie potrafiło uruchomić sygnalizacji dołożonego tempomatu, FES to zrobił.
KKL tez mam z przełącznikiem, mechanikiem nie jestem tylko użytkownikiem Stilo i przejściówki zbędne.
: czwartek 30 paź 2014, 18:55
autor: PawelG.
Potrafili, tylko nikomu nie chciało się tego zrobić.
: czwartek 30 paź 2014, 20:36
autor: skaktus
Nic nie chcę psioczyć itd, ale jeśli ktoś nie ma pojęcia "firmware" auta to niech lepiej nie grzebie. Miałem do czynienia z Golfem 4 w którym magik za pomocą kabla z allegro bawił się w różne dodatki przy pomocy FAQ z internetu. Wszystko poszło jak powinno. Auto padło i tyle. Takie interfejsy są ciekawe do odczytu stanu auta, wykasowania prostych błędów ale bez wiedzy nie radzę robić nic więcej.
: czwartek 30 paź 2014, 23:46
autor: Lampek
PawelG. pisze:Potrafili, tylko nikomu nie chciało się tego zrobić.
Elektrycy z ASO w swoich nie uruchomili do czasu powstania FESa, tak było.