Strona 4 z 6
: piątek 15 lis 2013, 14:43
autor: Mantom
artur_n pisze:Oczywiście że odbłyśnik również traci swoje właściwości odbijające z czasem. Robiłem montaż przekaźników w swoim wcześniejszym aucie Audi B4. Strumień świetlny poprawił się znacząco. W teraźniejszym Golfie IV nie widzę takiej potrzeby.
U siebie pomierzyłem dokładnie spadki napięć w obwodzie zasilania świateł
stacyjka 330 mV
przewody lewego reflektora 2x138 mV
wyłącznik zespolony świateł 183 mV
zacisk masowy wyłacznika - klema (-) aku 110 mV
Razem daje to ok. 900 mV . Natomiast róznica napięc na klemach aku i zaciskach żarówki wyniosła 1200 mV, czyli pozostało jeszcze ok. 300 mV na styki złącz - kostki lampy, złacza reflektora, złącz stacyjki, przełacznika zespolonego i bezpieczników. Przewody są na oko chyba 0,75mm2, Stern radzi wymienić na 2,5 mm2 lub nawet 4 mm2. Ale to bardzo dużo roboty; nawet zakładając dołozenie dodatkowych do istniejących i tak naprawde niewiele się zyska. Wydawało mi się, że ten spadek napiecia na stacyjce jest bardzo duży ale przecież na stykach przekaźnika (zwłaszcza chińskiego za 3 zł ) tez jakiś musi być, skoro podają w danych technicznych rezystancję < 50 mOhm (dla prądu 5A dałoby to teoretycznie spadek napięcia 250 mV). Z ciekawości podłaczyłem w domu zarówkę H4 pod ładowarkę transformatorową przez przekaźnik i spadek napięcia na stykach przekaźnika wyniosł 10 mV
Wniosek jest IMO taki, że na razie styki wyłącznika sa raczej OK (skutek jazdy na DRL ), mozna by ewentualnie pomyśleć o dołożeniu przekaźników pod kierownica w celu zapobieżeniu zuzywania się styków istniejących łączników. Ale co do spadków napięc to zakładajac pozostawienie istniejących przewodów to wzrost napięcia na żarówkach wyniesie ok. 5% co przekłąda się na wzrost mocy i strumienia świetlnego o ok. 11%. Duzo czy mało?
: sobota 16 lis 2013, 13:29
autor: skaktus
Trochę zawracania sobie głowy. Mierzysz napięcie na akumulatorze na odpalonym silniku a potem na ponach żarówki i masz efekt. W niektórych autach różnica jest znikoma, rzędu 0,5V (fabryczne przekaźniki) u innych napięcie wzorcowe na żarówce (13,2V - często sterowane poprzez PWM) a w starszych autach bardzo niskie (rekord jaki pamiętam to 8,9V)
11% to całkiem sporo, efekt będzie widoczny, ale nie drastycznie. Co innego 30% itd.
PS-Wczoraj w Corsie B u kumpla padł Tungsram +120%, H4. Drugi roczny wciąż siedział w lampie. W ramach szybkiej zamianki za żarówkę wpadł zwykły Tungsram. Efekt jest taki - światło bardziej żółte. Na ulicy było to dość widoczne, szczególnie na jasnej betonowej z płyt. Mimo że zwykły Tungsram był nowy świecił nieco słabiej niż roczna żarówka Tungsrama, z tym że model +120%.
: niedziela 24 lis 2013, 21:47
autor: Joachim
Witam.
Prawie że na temat: w listopadowym Poradniku Auto Świat jest test porównawczy bodajże 21 żarówek H7, z tym że zwykłych. Przeczytałem tylko jeden opis, Tungsramów, i podobno te zwykłe, tanie, świeciły lepiej niż kilka typu "+X%", a były tam i takie za prawie 100zł. Dla mnie groza (mówię o tej cenie), ponieważ używam żarówek typu H1 i za zwykłe płacę od 6zł...
Pozdrawiam.
: niedziela 24 lis 2013, 22:16
autor: tnt_gt
U mnie w samochodzie też zrobiłem test. Kupiłem w zeszłym roku zwykłe żarówki H7 Tungsrama i Philipsa, po 2 sztuki od każdego producenta.
Do reflektora po stronie kierowcy wsadziłem Philipsa, a po prawej Tungsrama.
Pierwsza padła Philipsa, Tungsarm jeszcze żyje i będzie robił jako zapas na wypadek.
Wymieniłem obie sztuki na nowe, kupiuone w tym samym czasie, tylko zamieniłem miejscami - tym razem Tungsram od strony kierowcy, a w drugim reflektorze Philips.
Zobaczymy, która padnie tym razem.
Przyglądełam się żarówkom i powiem, że Tungsram był źle osadzony w metalowym trzonku, był niecentryczny i widać "średniej" jakości wykonanie.
Philips to mistrzostwo świata patrząc na powtarzalność i jakość wykonania. Niestety jak na razie przegrywa trwałością.
: poniedziałek 03 lut 2014, 12:43
autor: Mediana
Zastanawiam się, jakie żarówki H7 kupić:
- Osram Night Breaker Unlimited
- Osram Cool Blue
- Philips Diamond Vision 5000K H7
Wiem, że Unlimited świeci najmocniej, ale jak świecą pozostałe w Frodzie Mondeo - dużo słabiej ?
Generalnie, chciałbym mieć mocniejsze światła od standardowych H7, ale jednocześnie zmniejszyć różnicę różnicę w barwie pomiędzy ledami, a H7 - taki złoty środek.
Teraz mam jakieś standardowe H7 i jak je włączę to świecą mi się też ledy (oryginalne tylko słabiej niż w dzień) i... wizualnie mam przepaść w kolorze - H7 świecą na żółto przy tych ledach.
Auto jest nowe więc reflektor jest O.K. i napięcie na żarówce też.
M....
: poniedziałek 03 lut 2014, 14:16
autor: pegasus_sis
Żarówki +x% nie są o wiele mocniejsze, tylko mają trochę inny rozkład światła:
http://bambus.iel.waw.pl/pliki/ogolne/p ... 256/16.pdf
Po drugie musisz zdecydować - albo jasno, albo niebiesko. Osram Cool blue mają całą niebieską bańkę i tak jak odpowiednik Philips Blue świecą słabiej niż Night Breaker. Natomiast Diamond Vision są
nielegalne w UE (nie mają homologacji). Te z Allegro są niewiadomego pochodzenia... o ile Philips kiedykolwiek wypuścił taki model
Night Breaker Unlimited mają niebieską "czapeczkę", są bardziej wysilone i będą świecić bardziej zimno od zwykłych. Ale nie rozumiem, po co płacić 80zł, skoro to samo dostaniesz od Tunsram za połowę ceny
: poniedziałek 03 lut 2014, 16:09
autor: Mediana
Jaki model Tugsrama ?
Pomiary lumenów na żarówkach:
klik
M...
: poniedziałek 03 lut 2014, 17:08
autor: Joachim
Witam.
Jakiś miesiąc temu nabyłem na portalu aukcyjnym żarówki Tungsram Megalight Plus 120%
przykładowy link Koszt to jakieś 35zł.
Świecą jaśniej i bardziej białą barwą niż standardowe Tungsramy za 6zł szt. Inna sprawa, że w moim mondeo są żarówki H1, plus plastikowe wkładki w reflektorach (wkładki dyspresyjne?), co trochę obniża ich wydajność, jeśli wkładki mają kilka lat. Własnie kilka lat temu je wymieniałem na nowe, i wtedy wzrost jasności był znaczny.
Zobaczymy, jak długo poświecą te 120% (oczywiście o wzroście światła o podawane na opakowaniach procenty należy zapomnieć
)
Natomiast światła dzienne MyCarr SJ-294E mam podłączone tak, że gasną w momencie włączenia świateł krótkich. Mogą świecić razem tylko ze światłami pozycyjnymi.
Pozdrawiam.
: poniedziałek 03 lut 2014, 17:25
autor: pegasus_sis
(oczywiście o wzroście światła o podawane na opakowaniach procenty należy zapomnieć
)
ta wartość ma odnosić się do natężenia światła w określonym punkcie drogi. Maksymalna ilość światła jest ograniczana normami homologacji, więc producent nie może tutaj poszaleć. A według tego testu co linkowałem Tunsram +120% faktycznie mają najwyższy efektywny strumień świetlny i natężenie światła w jakimś tam punkcie z badania homologacyjnego
: poniedziałek 03 lut 2014, 17:51
autor: Mediana
Wiem, że % szału nie robią, która będzie miała bardziej białe światło Megalight Plus 120% czy NB Unlimited w praktyce ?
Bo dłużej raczej powinny poświecić NB Unlimited.
A swoją drogą te Diamond Vision mogą uszkodzić reflektor ?
Moc świetlną mają niezłą, tylko ilu watowe są rzeczywiście?
M...
: poniedziałek 03 lut 2014, 18:02
autor: skaktus
Co masz na myśli pisząc białe światło ? Bo barwa biała to tak w okolicach 5000K a żarówki ledwo dochodzą do 3800.
Osram NB Unlimited sa bardzo podobne do Tungsram +120%, zakup jedne i drugi i porównaj a drugi i tak będą na zapas. Na allegro Osrama można dorwać już za 50 zł.
Co do Philipsa Diamond - nie polecam. Na allegro 99% to podróbki o czym sprzedawcy dobrze wiedzą a same żarówki nie mają homologacji. Jeśli komuś koniecznie zależy na niebieskiej barwie nich kupi Bosma White lub extreme white i już. Ostatnio w Kauflanie stały dwie sztuki H7 po 12,99.
Tylko potem mi nie marudzić że te niebieski w nocy w deszczu ******* oświetlają
: poniedziałek 03 lut 2014, 18:17
autor: Mediana
Skłaniam się do zakupu NB Unlimited w normalnym sklepie - cena około 70zł - na allegro nie wiem, co można już kupić - dużo podróbek.
NB Unlimited mają ponoć 4000 K.
Skaktus - na myśli mam to: "Teraz mam jakieś standardowe H7 i jak je włączę to świecą mi się nadal ledy (tylko słabiej niż w dzień) i... wizualnie mam przepaść w kolorze - H7 świecą na żółto przy tych ledach."
W Mondeo w oryginale świecą się ledy razem ze światłami H7, tylko słabiej jak w dzień.
Osrama Cool Blue odpuszczę, bo mają niższą trwałość, a u mnie trzeba zrobić wymont/zamont reflektora.
Innych "niebieskich"nawet nie dotykam, bo potrafią świecić poniżej 500 lumenów.
M...
: poniedziałek 03 lut 2014, 19:41
autor: skaktus
Co z tego że 4000K jak do ledów które zazwyczaj mają 6000K i tak będzie widać różnicę.
Trzeba było brać auto z xenonem ;P
Cool Blue miałem w wersji H1 i one niby mają 4200 K ale to takie dziwne 4200, ni to niebieskie, ni to białe, takie...sraczkowate że tak się wyrażę. Moim zdaniem Tugsramy są najbardziej odpowiednie - są tanie a różnicy z Philipsami za 100 zł nie zobaczyłem. No prócz tego że świeciły dłużej.
: poniedziałek 03 lut 2014, 20:23
autor: Mediana
Rozważę jeszcze, a jutro pewnie z uporem maniaka kupię NB Unlimited.
Jakbym wziął z xenonami to za rok latałbym z reflektorami do regeneracji i jakie xenony kupic
P.S.
Nie było już z xenonami w roczniku 2013 z motorem, który chciałem.
M...
: wtorek 04 lut 2014, 00:11
autor: pegasus_sis
Nie wiem na jakiej zasadzie wybierasz, które żarówki będą trwalsze. Wszystkie są mocno wysilone, a takie Philips X-treme Vision za 80 zł (kupowane w sklepie) padły po 3 miesiącach. Tungsramy świecą od maja, wiec reguły firmowa=trwalsza nie ma