Strona 4 z 6
: sobota 23 lis 2013, 16:08
autor: Karolcio
Dariusz70 pisze:Gotową latarkę trzeba poprawić.
Podobne stwierdzenia pojawiają się na Forum niczym jakieś dogmaty. Trochę mnie niepokoją bo zamówiłem sobie gotowca S2 w FastTech. Konkretnie S2 CT5-5C 2100mA. Czytałem na jakiejś anglojęzycznej stronie dość pozytywne opinie o tej lampce i nie wydaje mi się żeby one dotyczyły wersji modowanych. Wkrótce lampka powinna do mnie dojść. Moje założenie było takie żeby latarka była awaryjnym źródłem światła i swego rodzaju opakowaniem na dodatkowe ogniwo do czołówki Zebry. Czy faktycznie bez modowania się nie obejdzie? Nie będzie świecić, spali się czy jak? A może dokonując niewielkich zmian uzyskam spektakularną poprawę ilości światła/długości świecenia?
: sobota 23 lis 2013, 16:38
autor: fazi
W wersji 2100 mA możesz bez obaw użytkować jej bez modyfikacji. Pamiętaj tylko aby w trybie max nie pozostawiać jej w bezruchu - tak ugotujesz nawet modowaną.
Pzdr
: sobota 23 lis 2013, 22:58
autor: dsk
Z modyfikacjami myślę, że jest tak:
- zmiana szkiełka, włącznika, mostkowanie sprężynki, zmiana diody XM-L na XM-L2, czy zmiana drivera na bardziej wydajny - podnoszą wydajność latarki, czyli jest powiedzmy po kilka % więcej światła na każdą z modyfikacji z tego samego akumulatorka,
- zmiana diody na inny odcień bieli czy drivera na programowalny albo zawierający inne tryby - dostosowuje latarkę do preferencji użytkownika,
- poprawa termiczna, np. poprawa styku płytki z pigułą, zmiana płytki na taką z podłożem miedzianym czy przesmarowanie pastą termiczną - to chyba najważniejsza rzecz, bo przedłuża życie latarce przy używaniu wysokich trybów. Pomaga przeżyć diodzie, która dzięki poprawkom nie gotuje się w sosie własnym.
Dla przeciętnego użytkownika ważne powinny być poprawki termiczne, reszta to taka zabawa dla miłośników dobrego światła i wyciągania ile się da.
Aha, są jeszcze poprawki, dzięki którym akumulator nie gubi styku przy wstrząsach - ważne dla rowerzystów.
: niedziela 24 lis 2013, 08:56
autor: smokuxx1987
dsk pisze:Z modyfikacjami myślę, że jest tak:
- zmiana szkiełka, włącznika, mostkowanie sprężynki, zmiana diody XM-L na XM-L2, czy zmiana drivera na bardziej wydajny - podnoszą wydajność latarki, czyli jest powiedzmy po kilka % więcej światła na każdą z modyfikacji z tego samego akumulatorka,
- zmiana diody na inny odcień bieli czy drivera na programowalny albo zawierający inne tryby - dostosowuje latarkę do preferencji użytkownika,
- poprawa termiczna, np. poprawa styku płytki z pigułą, zmiana płytki na taką z podłożem miedzianym czy przesmarowanie pastą termiczną - to chyba najważniejsza rzecz, bo przedłuża życie latarce przy używaniu wysokich trybów. Pomaga przeżyć diodzie, która dzięki poprawkom nie gotuje się w sosie własnym.
Dla przeciętnego użytkownika ważne powinny być poprawki termiczne, reszta to taka zabawa dla miłośników dobrego światła i wyciągania ile się da.
Aha, są jeszcze poprawki, dzięki którym akumulator nie gubi styku przy wstrząsach - ważne dla rowerzystów.
Zmiana szkiełka + 10% do ilości światła
Właczniki w convoyach są dobre, nie trzeba ich zmieniać.
Zmostkowanie sprężynki zmniejsza spadki napięcia na tym elemencie, co w efekcie zapewni dłuższy czas działania pełną mocą.
Wymiana diody z XM-L na XM-L2 + 14 % więcej światła przy takim samym prądzie w diode.
Dodatkowo latarka mniej się grzeje bo dioda ma większą wydajność.
Przy wymianie szkiełka nie widać różnicy w ilości światła, ale wymieniając diode na XM-L2 różnice już widać.
: niedziela 24 lis 2013, 10:37
autor: Dariusz70
"Nic dodać, nic ująć" Właśnie o to chodzi w modowaniu.
Można także bezpiecznie zwiększyć prąd i uzyskać większą ilość światła (dotyczy latarek których obudowa rozproszy zwiększoną ilość ciepła).
: niedziela 24 lis 2013, 13:53
autor: Wojto
Wszystkie Convoye z serii S są tak samo zbudowane? czy jest kilka czy ten jeden model najlepszy?
: niedziela 24 lis 2013, 16:36
autor: alienth
Wojto, wg moich obserwacji i doświadczeń najszybciej i najłatwiej moduje się właśnie S2.
: niedziela 24 lis 2013, 18:14
autor: Wojto
Zastanawia mnie co kupić, Convoy M1 / Convoy S2/S6/S8 albo Roche F12. Wszystkie kuszą
Najchętniej to bym kupił S2 od Dariusza, ale z tym jeszcze poczekam.
[ Dodano: 24 Listopad 2013, 18:34 ]
Zimny tint diody np. 1A jak wygląda w rzeczywistości, fałszuje barwy i jest trupio blady?
: niedziela 24 lis 2013, 20:36
autor: max4max
Wojto pisze:Zimny tint diody np. 1A jak wygląda w rzeczywistości, fałszuje barwy i jest trupio blady?
Ja używam 1B i dla mnie jest bardzo dobry, bez żadnych naleciałości niebieskiego , po prostu jasny i na pewno nie trupio blady.
5C jest z kolei ,dla mnie za za ciepły.
: poniedziałek 09 gru 2013, 21:54
autor: Feru
Dariusz70 pisze:
Aby zainstalować kolimator w S2 należy albo mieć kolimator 20mm wysoki albo założyć dystans 7mm (jak mamy kolimator 13mm).
Taka podkładka musi sprawnie transportować ciepło do piguły i dalej na obudowę.
Trzeba wytoczyć pastylkę 16mm x 7mm. Spolerować i zainstalować w pigule (także spolerowane miejsce styku w pigule).
Pomiędzy dobra pasta termoprzewodząca.
Mam takie pytanko bo przesyłka w drodze, rozumiem ze kolimator ma się opierać na diodzie ? czyli kolejność powinna być taka: szkiełko, dystans, kolimator, dioda ? czegoś tu nie rozumiem bo jeszcze nie mam części
jeszcze wymiary kolimatora to 20x13mm to dystans nie powinien być 20x7mm
: poniedziałek 09 gru 2013, 22:03
autor: Dariusz70
Kolejność : szkiełko - kolimator - dioda - dystans - piguła.
Średnica dystandu 16mm (tyle co MCPCB diody) i wysokość 7mm.
Zadaniem dystansu jest podniesienie diody z podłożem (MCPCB) o 7mm i transport ciepła do piguły.
: czwartek 12 gru 2013, 22:40
autor: Feru
No teraz sie zgadza
dzięki spróbuje żeby ktoś mi wytoczył.
Przesyłka dotarła, wiec czas na robotę ale jeszcze parę pytań
Będę składał wersję z kolimatorem więc ref i kartonik mi nie będzie potrzebny ale zastanawiam się jak zastosować tą podkładkę centrującą, miedzy diodę i kolimator ? I zastanawia mnie jak złożę dioda-dystans-pigula-drv to jak będę wkręcał to dobrze podejdzie pod klimator. I na pigule nie mam żadnych otworów na wkręcanie więc pewnie trzeba coś naciąć.
Mój miedziany dystans wygląda tak.
: czwartek 12 gru 2013, 22:55
autor: klik
Składałem ostatnio s3 z kolimatorem. Podkładki centrującej nie montowałem - bez niej kolimator lepiej siedzi na diodzie.
Dystans sam toczyłeś?
Osobiście wlutowałbym go w pigułe a diode zainstalował na dobrej paście.
edit: doczytałem, że toczone na zamówienie.
: wtorek 17 gru 2013, 09:58
autor: Feru
Dystans to taki pierwszy pomysł ale teraz myślę ze można wytoczyć po prostu powiększona pigułę o 6mm
jak już się widzi co gdzie jak
: środa 18 gru 2013, 19:51
autor: fazi
Może coś takiego:
Do tego zamontowałem w S2 kolimator 30 st. z FT. jeszcze nie testowałem na rowerze, ale rozkład światła już mi się podoba
Pzdr