Strona 26 z 65

: piątek 17 lut 2012, 13:46
autor: Pykacz .
greg pisze:Aktualnie nie mam żadnego reflektora SMO, dostawa dotrze za około tydzień. Więc niestety wcześnie nie da się.
OK . Tyle poczekam :mrgreen: Jakby co to zarezerwuj proszę 1szt dla mnie do czasu fotek .
Pyra pisze:Witam
Pykacz . pisze: XML a reflektor OP a SMO .
Kup oba :twisted:
Też nad tym myślałem i może się skończyć na 2szt bo brat też chce . Może w rodzinie będzie jedna taka a druga taka :mrgreen:

: piątek 17 lut 2012, 15:42
autor: alke01
widzę że wielu z nas czeka na takie porównanie. Przyznam że dziwi mnie bardzo brak takiego porównania od samego początku wątku :(
Również rozważam zakup owej latarki tylko chciał bym widzieć co zamawiam. Prosimy o porównanie nawet na śniegu obu reflektorów. Śnieg nie gryzie .... tylko połyka w całości :)
LINK

: poniedziałek 20 lut 2012, 19:38
autor: aniolm1972
Witam wszystkich.
Ja też czekam na to porównanie i w zasadzie tylko to wstrzymuje moją decyzję o zakupie tej latarki. Cóż nam zostaje, trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Pozdrawiam

: poniedziałek 20 lut 2012, 20:34
autor: krzysiek33
Kilka stron temu też prosiłem grega o takie porównanie+ jeszcze coś i zanosi się, że się doczekam.
Ostatnimi czasy param się handlem samochodami. Ludzie do których jadę czasem przekonują mnie, żebym przyjechał oglądać auto za dnia(ale tylko ci, którzy mają ładne samochody do sprzedania:)),ja tłumaczę , że damy radę i nie będzie tak źle. Podchodzę do auta, odpalam latarkę i wszystko...jasne. Można ją położyć przy progu auta i widać świetnie całe podwozie-latarka z refkiem standardowym OP, a neutralna barwa światła oddaje ładnie kolory lakieru. Więc przydaje się na co dzień i do pracy, a nie tylko na rower-bo tylko po to ją kupiłem.
Przymierzam się jednak do zakupu jeszcze jednej latarki, jednak z SMO, diodą 1C z binem U2,bez strobo, ale ten sprzęt będzie służył do czegoś innego.

: poniedziałek 20 lut 2012, 21:20
autor: greg
Będą obiecane fotografie, a i owszem. Jak pisałem, czekam na dostawę reflektorów SMO. Mam nadzieję, że na dniach.

: wtorek 21 lut 2012, 08:56
autor: A7x
Witam Wszystkich :)
Jestem tutaj nowy, jednak forum przeglądam już od jakiegoś czasu.

To jeszcze moje małe pytanie odnośnie zabezpieczenia termicznego latarki.
Czy ktoś ma tą latareczkę z tym zabezpieczeniem ? Pytanie warto, czy nie warto- jak to się sprawdza w praktyce ?

Nie ucierpi na tym funkcjonalność latarki, czyli poruszanie się pomiędzy trybami (4 tryby)?

Sterownik kontroluje temperaturę modułu i ogranicza moc diody, nie pozwalając na wzrost temperatury powyżej około 60°C. Po naturalnym ochłodzeniu latarki kontroler stopniowo zwiększa moc. Jeżeli nastąpi ponowne przegrzanie, moc jest redukowana i poziom jasności stabilizuje się na wartości pozwalającej na ciągłą pracę bez przegrzewania sprzętu.



Zakładając prostą sytuację: świecimy w domu na 100%, temperatura rośnie, zabezpieczenie redukuje moc do stabilnych 80% (po ponownym przegrzaniu).
Czy wychodząc na dwór, gdzie latarka się schłodzi, powróci do 100%(warunki będą dogodne do tego), czy nadal będzie to 80 % ?


Jak to się ma natomiast do trybu w tym wypadku ? Nadal będzie to jako tryb "100%" (po redukcji)?

Pozdrawiam, Tomek.

: wtorek 21 lut 2012, 09:42
autor: greg
Witaj A7x. Po ochłodzeniu latarki poniżej progu działania zabezpieczenia sterownik wraca do zadanego trybem poziomu mocy. Jeśli świeciłeś wcześniej w trybie 60%, wróci do 60%. Jeśli w 100%, wróci do 100%. Nie inaczej.

Na sterowanie latarką (zmianę trybów) ta opcja nie wpływa w żaden sposób, to niezależny mechanizm ograniczający moc.

: wtorek 21 lut 2012, 11:04
autor: A7x
Fajna sprawa, z takim zabezpieczeniem latareczka jest nie do przegrzania.
Jak to się sprawdza w praktyce jednak ?
Chodzi mi o dłuższe działanie- dodatkowy element, który może ulec awarii.
Czy w razie uszkodzenia można bezproblemowo usunąć/obejść (ewentualnie wylutować) ten element i latarka będzie jako podstawowa opcja bez zabezpieczenia, czy z uwagi na konstrukcję nie jest to możliwe ?

Czytałem również, że jest to dodatkowe zajęcie pamięci.
Nie będzie problemem skonfigurować 4 tryby (5,30,60,100)+zabezpieczenie ?

: wtorek 21 lut 2012, 11:47
autor: greg
A7x, daję gwarancję, jeśli coś ulega awarii - wysyłasz sprzęt do mnie, sam nie grzebiesz w środku. Odnośnie trybów i zabezpieczenia termicznego masz pełną informację tutaj. Jest tam odpowiedź na Twoje pytanie.

: wtorek 21 lut 2012, 14:21
autor: A7x
A ile wynosi okres gwarancji ?
Nigdzie nie znalazłem tej informacji, może słabo szukałem.

Mimo wszystko byłbym usatysfakcjonowany, gdybym uzyskał odpowiedź na to pytanie.
Czy jeśli zabezpieczenie termiczne ulegnie uszkodzeniu, można je w jakiś sposób usunąć/obejść ?

Pytam przyszłościowo, bo zakładam, że gwarancja nie jest dożywotnia :)

: wtorek 21 lut 2012, 14:34
autor: greg
Udzielam gwarancji na 12 miesięcy.

Natomiast wszystko, co ulegnie uszkodzeniu da się naprawić. Nie trzeba niczego "obchodzić".

Jeśli, dajmy na to, w jakiejś latarce uszkodzeniu ulegnie LED, to co proponujesz? Naprawić usterkę, czy usunąć diodę? :)

: wtorek 21 lut 2012, 14:46
autor: A7x
Zabezpieczenie traktuję jako element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności.
Więc jeżeli ulegnie uszkodzeniu po 13 ms to raczej nie będę bawił się w odsyłanie latarki pakując się w dodatkowe koszty (jeszcze zależy ile by one wynosiły).

: wtorek 21 lut 2012, 14:49
autor: greg
Cóż, widzę, że nie chcesz zrozumieć o czym piszę. Zastosujmy zatem analogię.

Jeśli w Twoim samochodzie ulegnie awarii układ ABS (element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności), to co należy uczynić?

a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić

: wtorek 21 lut 2012, 16:26
autor: Pyra
greg pisze:Jeśli w Twoim samochodzie ulegnie awarii układ ABS (element DODATKOWY, którego równie dobrze może nie być i też nic strasznego się nie stanie, jeśli zachowa się troszeczkę ostrożności), to co należy uczynić?

a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić
Jestem polakiem, wybieram - B :mrgreen:

A7x, jeśli nie znasz zasady pracy, proponuję się nie brać za jakiekolwiek przeróbki i odesłać do "producenta" niezależnie czy na gwarancji czy nie, i tak będzie to tańsza opcja niż ewentualne pogłębienie uszkodzeń.

: wtorek 21 lut 2012, 17:29
autor: A7x
greg pisze: a) usunąć go
b) obejść
c) naprawić
Wybieram opcję... d- nie mam samochodu z abs-em :mrgreen:

A tak na serio- doskonale wiem o co Ci chodzi i rozumiem Twój tok myślenia, natomiast Ty nie rozumiesz mojego.

Chodziło mi o to, czy jest możliwość obejścia zabezpieczenia w razie jego awarii w taki sposób, by latarka działała bezproblemowo bez niego i na ile trzeba w tym wypadku ingerować w elektronikę.
To na wypadek, gdyby coś nagle padło, a latarka była potrzebna w najbliższym czasie, bez konieczności wysyłki do producenta :)
Osobna kwestia- to zwykła dociekliwość z mojej strony.

W każdym razie nie będę wymuszał tutaj odpowiedzi, wpadnie w moje ręce, to będę wiedział.
Dziękuję za udzielone do tej pory odpowiedzi na moje pytania,
Pozdrawiam Tomasz.

PS. Pyra- pewnie masz rację :)