Latarka uniwersalna EDC X1 | LED XM-L2 1050lm 3x XP-L 1800lm

czyli zakupy u grega...

Moderator: greg

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomeksz68
Posty: 787
Rejestracja: sobota 17 mar 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tomeksz68 »

Witam
Forest89 pisze:Oba zdjęcia były robione z takimi samymi ustawieniami manualnymi w aparacie.
Jest mały problem ja widzę tylko jedno zdjęcie to z EDC X1 XM-L2 U2 3C...
Czy u innych jest tak samo... <mysli>
pozdrawiam Tomek

"Gdy jest bardzo smutno to kocha się zachody słońca."
Antoine de Saint-Exupery
Awatar użytkownika
Forest89
Posty: 14
Rejestracja: piątek 06 mar 2015, 22:50
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Forest89 »

Fotki są zahostingowane na imgur.com, mnie się wyświetlają.

Gdzie można kupić sznureczek na nadgarstek bo standardowo już do X1 nie jest dodawany... :/
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Proponuje DIY z mocnego sznurka ;)
piotoni
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 18 lis 2010, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotoni »

greg pisze:Aktualnie dostępne są również modele Solarforce L2P (oraz L2B, typowo rowerowa) 3x XP-L 1800lm extended v3.0 HE. Tak wygląda specjalny miedziany moduł d26 pod 3x XP-L z optyką TIR w L2P.

Latarki L2P/L2B 3x XP-L świecą około 10% jaśniej od X1, ponieważ w X1 krawędź optyki schowana jest w rancie głowicy latarki. W Solarforce cała optyka TIR jest wyeksponowana z racji większej średnicy głowicy.

Obrazek
Jaki prąd powinien wykazać amperomierz podłączony w miejsce wyłącznika, przy ustawionym maksymalnym trybie dla powyższego modułu?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Chyba coś ok. 4.2A
Tom.O
Posty: 75
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Warszawa / Rybnik

Post autor: Tom.O »

Greg,

Proszę o informację jaka barwa diody jest używana w modelu 3xXPL ?
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Około 4000K
Tom.O
Posty: 75
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Warszawa / Rybnik

Post autor: Tom.O »

piciex pisze:Około 4000K
Wlasnie mi się taka bardzo ciepła wydawała...
Porównywałem do Bocialarki z tintem 3c oraz do modyfikowanego petzla z XPG2 - 3C i różnica znaczna...
Czy lepiej to muszę ocenić podczas nocnych jazd po lesie.
Czy przy 4000K jest dostępny bin V6 ?

Fotki robione telefonem, ale ustawiłem tak, żeby oddawało to mniej więcej rzeczywistą ilość światła. Niestety nie ustawiłem ręcznie WB więc dla Petzla barwa nie wyszła naturalnie. Ale dla Bocialarki oraz X1 w miare rzeczywiście.

Petzl: ok 200lm Barwa 3C
Obrazek

Bocialarka 720lm 3C
Obrazek

X1 3x XPL 1800lm
Obrazek
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

W wersji 3x XP-L temperatura barwowa wynosi około 4000K. Tak ciepły bin V6 jest dostępny, ale nie zwyczajnie w sklepie.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Tom.O
Posty: 75
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Warszawa / Rybnik

Post autor: Tom.O »

greg pisze:W wersji 3x XP-L temperatura barwowa wynosi około 4000K. Tak ciepły bin V6 jest dostępny, ale nie zwyczajnie w sklepie.
Greg,

A czy zimniejsze tinty np. 3C są dostępne jako jeszcze wyższe biny niż V6 ?
Czy wtedy CRI się wyraźnie pogarsza ?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Póki co nie widziałem binu wyższego niż V6. Zimne tinty mają z reguły niższe CRI.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
kubiako
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 26 gru 2013, 23:08
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kubiako »

Witam Serdecznie,
Od początku ubiegłego roku posiadam EDC X1 XM-L2 T6 900lm extended. Z Latarki jestem super zadowolony, niestety ostatnio zacząłem mieć problemy. Wygląda to tak jak by latarka traciła kontakt z ujemnym biegunem ogniwa poprzez obudowę. Dopiero jak trochę odkręcę część z przyciskiem lub część z optyką to zaczyna działać poprawnie( zależnie od dnia odkręcenie różnej części przynosi skutek, tak jak by problem był na obydwu połączeniach i czasem występował w jednej a czasem w drugiej).

Jaki może być powód i jak temu zaradzić? Jest w ogóle jakiś sposób czy to już zmęczenie materiału i potrzebna nowa obudowa?
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Może spróbuj włożyć ogniwo nie zakręcać włącznika i - połączyć z obudową.
Co to za ogniwo?
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Na początek sprawdź pierścień mocujący włącznik.

Jeżeli zakrętka z włącznikiem była mocno dokręcana, to mimo zastosowania w tym miejscu kleju do gwintów może zdarzyć się, że przy odkręcaniu pociągnęła za sobą pierścień dociskający włącznik. Należy to sprawdzić i dokręcić ten pierścień za pomocą pęsety lub lepiej ostrych szczypiec do zawleczek. Widoczny jest za grubą sprężyną, dokręca się wkładając narzędzie w dwa widoczne tam otwory.

Nakrętkę komory baterii wystarczy dokręcać delikatnie, do lekkiego oporu. O-ring uszczelniający zapobiega przypadkowemu odkręceniu, a stosowanie dużej siły spowoduje szybsze zużycie aluminiowego gwintu.

Druga sprawa, piguła z driverem i LED w głowicy musi być mocno dokręcona, nie poluzowana - to właśnie spowoduje brak kontaktu elektrycznego.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>

kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
kubiako
Posty: 3
Rejestracja: czwartek 26 gru 2013, 23:08
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kubiako »

Dziękuje za odpowiedź, już działa poprawnie :mrgreen:

Tylko takie jeszcze pytanko, jakiej średnicy są te o-ringi i o jakim przekroju? Bo oba mi padły i wypadało by uzupełnić o nowe.
ODPOWIEDZ