Dealextreme-zakupy część druga
Nie mam konta na paypalu, zamawiałem przedłużkę do latarki w innym sklepie i poszło bez najmniejszego problemu przy płatności kartą.tOmki pisze:Dlaczego nie uzyles Paypal'a - wiem ze wyszloby drozej, ale bez zadnych problemow.
[ Dodano: 19 Kwiecień 2012, 17:54 ]
Otrzymałem z Focalprice taką wiadomość :
Kod: Zaznacz cały
Dear Customer,
Thanks for your reply and kind support.
Our company needs to confirm your order payment, it will take more time, therefore, I am afraid we need to allow more time for the order to be processed.
But before shipping, please offer us the last four numbers of your credit card for further check?
Thanks in advance for your understanding and patience!
We are waiting for your reply.
Best regards
chyba nie chcą mi "opędzlować" konta w banku ?
Zdecydowanie upewniłbym się czy to aby jest wiadomość ze sklepu - wysłana na stronie Focalprice jako wiadomość dostępna z poziomu konta użytkownika czy przyszła jako e-mail? Parę razy u nich kupowałem i nigdy nie było tego typu niespodzianek.
Osobiście nie widzę uzasadnienia do podawania komukolwiek jakichkolwiek danych związanych z kartą kredytową przy tego typu zakupach nie licząc momentu płatności online....
Osobiście nie widzę uzasadnienia do podawania komukolwiek jakichkolwiek danych związanych z kartą kredytową przy tego typu zakupach nie licząc momentu płatności online....
Pozdr.
Pikom
Pikom
OK, jeśli na Focalprice a nie w e-mailu to można zakładać, że to nie fake tylko faktycznie wiadomość ze sklepu. Jeśli chodzi o ostatnie cztery cyferki z numeru karty kredytowej to są one traktowane jako w zasadzie jawne - na kwitkach przy płatności kartą służą do identyfikacji i pojawiają się w korespondencji elektronicznej. Tak więc ich podanie nie powinno być w sumie groźne. Ważne jednak by pamiętać, żeby nie podawać całego numeru karty. Zwłaszcza w połączeniu z datą ważności karty ta informacja (pełen numer karty) jest już wystarczająca do dokonywania nie których płatności prze sieć.
Pozdr.
Pikom
Pikom
-
- Posty: 28
- Rejestracja: poniedziałek 09 maja 2011, 11:27
- Lokalizacja: Koszalin
Muszę napisać że do DX trzeba podchodzić z ogromną cierpliwością i świadomością ryzyka.
Z zamówienia za $32 dostałem ładowarkę za $6.20. Założyłem spór w PayPal i dostałem zwrot całkowity, czyli za darmo ładowarkę. Postanowiłem jednak być uczciwy i zapłaciłem im te $6.20.
2 dni później pani z która rozmawiałem wprowadziła notatkę "express order " i po 3 tygodniach dostałem resztę zamówienia gratis
Prawdą jest że się do mnie odezwali dopiero po założeniu sporu w PayPal (a nawet chyba dopiero gdy zamieniłem spór w roszczenie), podejrzewam że grali na zwłokę bo pisali cały czas że towaru jeszcze nie ma a po moim akcie uczciwości towar wysłali po 3 dniach
Trochę kręcą ale te zaoszczędzone $26 przeznaczę na zakupy u nich i zobaczę co z tego wyjdzie jak mnie zawiodą po raz drugi to zrobię papa i tyle.
Może naprawdę przechodzą teraz jakąś reorganizację czy cuś i niedługo będzie względnie ok
PS towar zamówiłem 14 stycznia i po wszystkich przejściach dodarł do mnie dopiero teraz 20 kwietnia.
Z zamówienia za $32 dostałem ładowarkę za $6.20. Założyłem spór w PayPal i dostałem zwrot całkowity, czyli za darmo ładowarkę. Postanowiłem jednak być uczciwy i zapłaciłem im te $6.20.
2 dni później pani z która rozmawiałem wprowadziła notatkę "express order " i po 3 tygodniach dostałem resztę zamówienia gratis
Prawdą jest że się do mnie odezwali dopiero po założeniu sporu w PayPal (a nawet chyba dopiero gdy zamieniłem spór w roszczenie), podejrzewam że grali na zwłokę bo pisali cały czas że towaru jeszcze nie ma a po moim akcie uczciwości towar wysłali po 3 dniach
Trochę kręcą ale te zaoszczędzone $26 przeznaczę na zakupy u nich i zobaczę co z tego wyjdzie jak mnie zawiodą po raz drugi to zrobię papa i tyle.
Może naprawdę przechodzą teraz jakąś reorganizację czy cuś i niedługo będzie względnie ok
PS towar zamówiłem 14 stycznia i po wszystkich przejściach dodarł do mnie dopiero teraz 20 kwietnia.
Złożyłem zamówienie w DX w połowie marca, przesyłkę wysłali 28.03, dotarła szybko, po 11-12 dniach. Oczywiście zamówienie jest "partially" bo podobno na stanie brakuje małej latareczki na 16340 (a na stronie jak byk świeci że jest dostępna). Cisza.....cisza.....zmieniłem zamówienie, poprosiłem o zamianę na inną latarkę, w mniej więcej tej samej cenie. Cisza. W końcu mail - latarka jest także niedostępna (a na stronie jej status wiadomo jaki), proponujemy zwrot kasy. Odpisałem, że interesują mnie SKU takie, takie i takie i z tego mają coś wybrać, koniec kropka.
Cisza, cisza.....
To chyba moje ostatnie zakupy w DX-ie.
Cisza, cisza.....
To chyba moje ostatnie zakupy w DX-ie.
7 marca zamówiłem z DX pięć rzeczy: latarkę, 2 różne uchwyty, ładowarkę i ogniwa. Dzisiaj dostałem 2 ostatnie rzeczy. Wszystko prawie szło osobnymi przesyłkami, 3 rejestrowane i 1 bez trackingu (uchwyt za 1,8$). Najdłużej czekałem za ogniwami Trustfire i uchwytem (ponad miesiąc - nie mieli na stanie). Pierwszą po 2 tyg. dostałem ładowarkę (i jeden uchwyt), następnie po kolejnym tygodniu latarkę. Ogólnie jestem zadowolony
Dziś odezwał się DX, okazało się że żadna z 4 proponowanych przeze mnie latarek nie jest na stanie,mailowo wyglądało to lakonicznie "Sorry to say items 123411 and 123420 are not in stock.", poprzednio dostałem też maila w którym oświadczyli że pozostałych latarek także nie ma.
LiveChat pomógł, poczekałem co prawda trochę ale konsultant - Albert - po sprawdzeniu stwierdził, że 123420 jest na stanie, tak jak latarka która chciałem pierwotnie - 123406. Obecnie zamówienie jest skorygowane, zobaczymy kiedy będzie przesyłka.
LiveChat pomógł, poczekałem co prawda trochę ale konsultant - Albert - po sprawdzeniu stwierdził, że 123420 jest na stanie, tak jak latarka która chciałem pierwotnie - 123406. Obecnie zamówienie jest skorygowane, zobaczymy kiedy będzie przesyłka.
Przebieg moich zakupów:
01.04 - zamówienie i opłacenie przez PayPal
13.04 - status PrepareShipment
14.04 - status FullShipment
26.04 - latarka doręczona do moich rąk.
Jest to TrustFire TR-J12. Pojawił sie nieoczekiwany dla mnie problem. Latarka świeci wszystkimi trybami na dwóch aku 18650, a jak wkręcę tubę przedłużającą i dodam oczywiście trzeci akumulator to NIE ŚWIECI ! Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ?
01.04 - zamówienie i opłacenie przez PayPal
13.04 - status PrepareShipment
14.04 - status FullShipment
26.04 - latarka doręczona do moich rąk.
Jest to TrustFire TR-J12. Pojawił sie nieoczekiwany dla mnie problem. Latarka świeci wszystkimi trybami na dwóch aku 18650, a jak wkręcę tubę przedłużającą i dodam oczywiście trzeci akumulator to NIE ŚWIECI ! Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ?
pozdrawiam Desynchro
SolarForce L2P, Romisen RC-28 Q5, Sky Ray King, TrustFire TR-J12,Sunwayman M40A
SolarForce L2P, Romisen RC-28 Q5, Sky Ray King, TrustFire TR-J12,Sunwayman M40A