Strona 22 z 198
: sobota 15 paź 2011, 13:38
autor: DNF
Samochodzik się posypał
Na dobrą sprawę może być tyle przyczyn, że "pół" silnika można wymienić
: niedziela 16 paź 2011, 18:13
autor: Pyra
A cóż takiego i w jakim aucie się posypało?
: niedziela 16 paź 2011, 18:18
autor: cudny
Pyra się zna
Wiem, bo kolega/sąsiad jeździ tym samym autem co Pyra ( Mercedes w202 ) i wspominał, że na forum o tych samochodach Pyra rządzi, także szacun
: niedziela 16 paź 2011, 18:19
autor: DNF
Opel Corsa B na benzynie(bez gazu), 1.2 8V, nierówna praca silnika, wysokie spalanie(nawet do 20l/100km), czarny dym z rury.
Moje diagnozy: komputer albo lambda. Diagnozy innych: świece, pierścienie zaworów, zawory, głowica itd.
Jakieś 1000km temu miał te samy objawy, ale po kilkudziesięciu km mu przeszło.
Problem powrócił
Świece, kable WN itp moim zdaniem odpadają, bo każda świeca strzela, po wyciągnięciu jednej silnik pracuje jeszcze gorzej.
Pozdrawiam
: niedziela 16 paź 2011, 19:14
autor: Pyra
Witam
Proponuję na początek sprawdzić czujnik temperatury silnika:
20°C - 2300 - 2700Ω
80°C - 290 - 370Ω
Sonda Lambda:
zaciski 1 i 2 rezystancja ok. 1,9Ω (grzanie sondy)
zaciski 3 i 4 napięcie z przedziału 0,1 - 0,9V (zmienne, nie przemienne)
Pomiar:
napięcie sondy:
Silnik rozgrzany, zapłon wyłączony, nie zdejmować złącza, tylko osłonę i podłączyć miernik (V)
Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, potem kilka razy gwałtownie przegazować.
Grzanie sondy:
Pomiędzy zaciskiem 2 i masą powinno być napięcie akumulatora (zbliżone)
Przepływomierz (miernik masy powietrza):
zaciski 3 i 5 napięcie po włączeniu zapłonu 5V
Po uruchomieniu silnika na biegu jałowym ok. 1,5V
Potencjometr przepustnicy:
zaciski 1 i 2 ok 2kΩ
zaciski 1 i 3 - przepustnica zamknięta 890Ω, całkowicie otwarta 2810Ω
Możliwe zacinanie się zaworu regulacji ciśnienia paliwa wartości eksploatacyjne to 2,8 - 3,2 bara.
To są najważniejsze podzespoły ustalające dawkę paliwa, które możesz sam sprawdzić. "Komputer" jest odpowiedzialny za wszystko, więc zawsze może być uszkodzony, ale z reguły auto wtedy w ogóle nie odpala (częste przypadki w omegach)
Jeśli nie to, to proponuje przejechać się na diagnostykę elektroniczną.
Alternatywa, zakup interfejsu, do tego stary laptop i program tech2_opel.
Pozdrawiam
: niedziela 16 paź 2011, 19:28
autor: cudny
DNF, nie wiem, czy Twoja corsa jest w to wyposażona, ale moja jest. Chodzi o samodiagnozę.
Miałem ostatnio problem bo mi się kontrolka silnika zapalała, włączyłem samodiagnozę, odczytałem kod, okazało się, że są problemy z zaworem EGR. Przeczyściłem i gada
Nie mówię, że u Ciebie jest ten sam problem tylko proonowałbym zainteresować się samodiagnozą
Nie trzeba żadnego sprzętu, tylko kawałek drucika.
: niedziela 16 paź 2011, 19:41
autor: DNF
Sławku, jak zwykle rzeczowa odpowiedź
Dziękuję bardzo, teraz tylko muszę to wszystko znaleźć i mogę mierzyć
Z lambdą to podjadę do kolegi na kanał
Co do elektroniki.
Zapomniałem dodać, że co jakiś czas pojawia mi się pomarańczowa kontrolka z rysunkiem silnika..
Nie wiem ile to ma wspólnego z tym, ale w ciągu ostatnich ~2 miesięcy dwa razy spaliła się pompa paliwa.
Teraz jeżdżę na trzeciej sztuce w tym czasie.
Pozdrawiam
DNF
: niedziela 16 paź 2011, 20:03
autor: DNF
Nie doczytałem. Wybacza.
Powiedz mi, masz zrobiony jakiś interface?
Mógłbyś coś szerzej opisać?
: niedziela 16 paź 2011, 20:11
autor: cudny
Tutaj masz link do szerszego opisu:
http://corsa-b.cba.pl/usterki.htm
Mi to pomogło
miałem błąd numer 43.
Tylko jeśli nie świeci Ci się w tym momencie kontrolka silnika to nie wiem czy to pomoże. Ona sygnalizuje jakieś błędy, po 30 udanych odpaleniach ( bezbłędnych ) pamięć błędów zostaje kasowana. Coś w tym stylu. Więc jeśli kontrolka silnika świeciła Ci się bardzo dawno to możliwe, że komputer nie pokaże żadnego błędu.
: niedziela 16 paź 2011, 20:31
autor: DNF
Dzięki cudny
No już jakiś czas się nie świeciła, więc z tym zaczekam do zapalenia.
Pozdrawiam
: niedziela 16 paź 2011, 20:34
autor: Pyra
Lampka się zapali pod warunkiem, że parametry uszkodzonego podzespołu wykraczają poza dopuszczalne, inaczej błąd tez nie jest rejestrowany....
: niedziela 16 paź 2011, 20:36
autor: DNF
Teraz już w ogóle jestem zielony
: niedziela 16 paź 2011, 21:00
autor: Pyra
Oznacza to, jak już może znalazłeś na polinkowanej przez cudny stronie, że zostaniesz poinformowany o przypadkach drastycznego odbiegania parametrów od normalnych, w większości to będzie tylko przerwa lub zwarcie. Jeżeli któryś z parametrów sterujących tylko jest przekłamany, to błędu w pamięci nie będzie....
Pozdrawiam
: niedziela 16 paź 2011, 21:05
autor: ledmocy
Sprawdź teżwszystkie wężyki, może jakieś podciśnienie spadło - jak nic nie widzisz odpal auto i osłuchaj silnik czy gdzieś nie syczy
: niedziela 16 paź 2011, 21:35
autor: marshal
ja też w corsie miałem problem jak Cudny z zaworem recyrkulacji spalin, działo się to dosyć często, podczas jazdy kontrolka check engine i zupłeny brak mocy.