Strona 3 z 6

: środa 04 sty 2012, 11:21
autor: Kajman
Piknie! A mierzyłeś jakim światłomierzem? Może uda się pomiary porównać. Co do szybkości stablizacji jest podobno nieźle, prawda wyjdzie na jaw bardzo niedługo, zestawy są już na cle i pod koniec tygodnia lub na początku przyszłego będą już dostępne, potem chwila czasu i montaż :)

: środa 04 sty 2012, 14:35
autor: GrzechVip
Mierzyłem. Ale z uwagi na wpływ wielu czynników korespondencyjne porównywanie wyników może być trudne.
Osobiście po wielu porównaniach okupionych ok 0,5 kubika różnych soczewek i przetwornic skończyłem na D2S Philipsa, soczewkach prod. Hella zresztą dedykowanych do MB i przetwornicach Hella. Niestety obudowa lampy ma określoną pojemność i nie wszystko można tam upchać. Przy tych soczewkach światła drogowe są rewelacyjne. Do tego mam dodatkowo na drogowych H7 i tu bardziej niż HID korci mnie 3x XM-L. Nadało by się i na drogowe i na dzienne i jeszcze na stroboskop na okoliczność jakiegoś jelenia patrzącego w światła jak w początek białego tunelu na tamten świat.
Co do przetwornic to mogły by się nadać Valeo stosowane w Audi od 2006, startują szybko ale to D1S i zawodne są a u mnie w lampie ciasno z miejscem na zapłonnik.

: środa 04 sty 2012, 14:42
autor: Kajman
XML spoko pomysł,ale schłodzenie tego, izolacja i napędzenie będzie bardziej problematyczne niż wrzucenie mocniejszego HID, ale możliwości wtedy piękne, regulacja jasności itd itp. A próbowałeś chińskich HID 75W i 100W?

: środa 04 sty 2012, 18:05
autor: ProLight
Najlepiej z tego co tak czytam wcześniejsze wypowiedzi:

Soczewka Bi-xenon + 2 tryby w przetwornicy ;)

Jedziesz na mijania to masz normalną przysłonę, i 30% HID, włączasz drogowe, to otwiera się przesłona i przetwornica wskakuje na 100% możliwości.

: środa 04 sty 2012, 18:06
autor: Kajman
No taa, tylko skąd zanabyć 2 tryby w przetwornicy :P

: środa 04 sty 2012, 18:17
autor: studzin
Kolega ProLight niby takie ma, ale się piernik pochwalić nie chce co to, jak działa i jak przerobił.

: środa 04 sty 2012, 18:37
autor: skaktus
Kajman pisze:A soczewka jeszcze w ogóle używa reflektora? Myślałem że tylko rzuca na wprost,jest przecież do przodu wysunięta, że za wiele chyba się w lustrze nie odbija...
A co by odbijało światło i kierowało w soczewkę ?

Z XML bym sobie podarował... Nie to że trzeba to zasilać to dodatkowo chłodzić.

: środa 04 sty 2012, 22:46
autor: ProLight
Kajman Ty już masz jakieś przetwornice?

Z tego co się orientuję to Philips ma palniki D2S 50W z tym że jest na nich napisane że nie wolno stosować w pojazdach, ale można to zdrapać i nikt się nie zorientuję.

Do tego dobra soczewka Bi-xenon, przetwornica która w max/długie będzie pompować 70W w palnik, w medium żeby jeździć normalnie po drogach te 35W no i do jazdy w dzień oszczędnie dać 10W
Wydaje mi się to być najbardziej rozsądnym rozwiązaniem.

: środa 04 sty 2012, 23:29
autor: studzin
@ ProLight weź coś napisz o Twoich przetwornicach, bo zaczynam wątpić w to co pisałeś.

Co do Philipsa to widziałem takie twory tylko u mniejszych sprzedawców, z oficjalnej strony 0: potwierdzenia, dokumentacji, oferty. W związku z tym raczej nie brał bym tych palników zbyt poważnie, bardziej jako kolejna china z napisem Philips.

: poniedziałek 05 lis 2012, 19:38
autor: BALCER
...dlaczego takie ciekawe tematy zdychają? Przepraszam za "odgrzewanie kotleta" ale jestem ciekawy ciągu dalszego telenoweli :-)

: wtorek 06 lis 2012, 13:37
autor: skaktus
Być może projekt nie wypalił lub zainteresowanie padło.

Po drugie po co komu palniki 100W w aucie ? Lustra tego nie wytrzymają - przy dzisiejszych 35W po roku jazdy na światłach lustra są matowe lub już w ogóle ich nie ma. Teraz takie giganty jak Valeo, Hella strasznie oszczędzają (celem wyższego zysku) i montują w soczewkach itp lustra napylane na plastik. Efekt jaki jest każdy widzi - Passaty z roku 2009 świecą jak obecne auta na zwykłych żarówkach a passaty z żarówkami świecą jak Punto z 97 roku. Bajer polega na tym że w Punto wystarczy przemyć wnętrze lampy + założyć dobrą żarówkę i świeci to lepiej niż większość obecnych xenonów które mają parę lat.

: wtorek 06 lis 2012, 13:51
autor: Kajman
Projekt czeka, zestaw leży i czeka, na razie skupiłem się na aucie do zabawy, to codzienne mam nadzieję niedługo ruszyć.

: wtorek 06 lis 2012, 15:01
autor: BALCER
No to melduj jak się coś ruszy. :wink:

: sobota 23 lut 2013, 00:07
autor: Kajman
No dobra, sprawa się ciut przeciągnęła ;) Ale już jest. Wynik jest więcej niż zadowalający, nightbreaker przy tym to świeczka. Niestety nie mogłem zrobić zupełnie manualnego trybu w aparacie i wygląda to ciut jaśniej niż jest w rzeczywistości, ale niewiele. Światła mijania to standardowe, nowe hid 35 w bardzo ładnie świecącej lampie, uwielbiam jej rozkład światła. Długie to lekka modyfikacja, deklarowane 75-100 (tak dokładnie jest to opisane, lol :mrgreen: ) :

Pierwsze odpalenie:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ-Ppzpr ... e=youtu.be

Próba 2:
http://www.youtube.com/watch?v=ol2okySN ... e=youtu.be

Próba 1:
http://www.youtube.com/watch?v=kTTck-4r ... e=youtu.be

Jestem zadowolony, bardzo dużo pobocza doświetlone, w dal super, blisko super. Znaki po odbitej nie oślepiają. Kolega poproszony o ocenę oślepiania z naprzeciwka stwierdził że generalnie jest znośnie.

: sobota 23 lut 2013, 14:24
autor: BALCER
Masakra... a oślepia pewnie konkretnie. :mrgreen:
Na prostej to widocznosc na jakies 300-400 metrów. Przydatne na autostradzie w nocy jak sie "zapyla" 200kmph.