Strona 3 z 4
: środa 11 cze 2008, 14:12
autor: tom634
Witam,
A jeżeli diody są już fabrycznie z radiatorem, to czy powinny mieć dodatkowe chłodzenie, czy takie fabryczne wystarcza?
Mam też pytanie, bo połączyłem 2 diody mocy w szeregu do drivera od Edima, który może dać 0,5A lub 1A. I jak tak przestawiam, to gołym okiem nie widzę różnicy w jasności świecenia. Jest to możliwe, czy raczej źle przylutowałem coś?
Pozdrawiam.
: środa 11 cze 2008, 14:47
autor: Calineczka
Diody są na radiatorkach po to, by było łatwiej je zamontować do duzego...większego radiatora.
0,5A a 1A -roznica powinna być wyraźna, widoczna gołym okiem
: środa 11 cze 2008, 15:07
autor: pawelsz
zacznij od dobrego zmontowania diodek na czymś do ich chłodzenia, sprawdź jak działa driver Edima na jednej diodzie, potem dodaj drugą, no i zmierz jaki idzie prąd w diodę - przy patrzeniu się wprost w świecącą diodę szybko się ślepnie- lekko je przykryj choćby papierem- wtedy łatwiej zobaczyć różnice w jasności
: czwartek 12 cze 2008, 13:11
autor: tom634
Witam,
musiałem użyć manualnych ustawień w aparacie, żeby dopatrzyć się różnicy- jest widoczna dopiero na zdjęciach, a i tak jest cały czas minimalna. Może w ciemności różnice będą większe? Na razie czas na kupno radiatora.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Cze 14, 2008 8:17 am ]
Witam,
kupiłem radiatorki, pokrywają one całą powierzchnię radiatora w diodzie. Czy to wystarczy? Na połowie ampera było ciepłe, ale było to ciepło, które nie powinno wpłynąć w szkodliwy sposób na diody. Przy jednym amperze po ośmiu minutach nie dało się trzymać obudów, takie było gorące.
Zmajstrowałem coś takiego:
I beamshoty
:
Co wy na to?
: sobota 14 cze 2008, 08:42
autor: Calineczka
no no, jestem pod wrażeniem, bardzo fajnie to wygląda! No i jak świeci!
Zapytam, co masz w tej obudowie?
Na czym wreszcie stanelo, jakie zasilanie i na czym stabilizacja?
: poniedziałek 16 cze 2008, 11:53
autor: tom634
W obudowie po lewej są tylko soczewka, dioda i radiator.
http://www.laro.com.pl/foto/r11.jpg
Taki jak na zdjęciu, tylko te 2 "nóżki" zostały spiłowane, a całość przykleiłem pastą termoprzewodzącą do Q4.
A w obudowie po prawej oprócz tego co wymieniłem są jeszcze przetwornica od Edima 1A/0.5A i... przełącznik
Zasilam akumulatorem 12V, używam zamiennie 1.3Ah i 7.5Ah, w zależności od długości trasy. Zastanawiam się nad "pośrednią" ilością ładunku- coś z 4Ah. Ale na razie i się cieszę i się martwię, czy ten jeden amper nie zniszczy mi diod, ale nie przekonam się dopóki nie sprawdzę
Teraz moim projektem jest mod tylnej lampki z żarówką zasilanej dynamem na 3 diody SMD zasilane akumulatorem
Ma to działać w dwóch trybach: "Hamuję, czyli stop" lub w trybie ciągłym. Czujnik hamowania działa niestety tylko na tylne koło, bo za dużo kabli by się pojawiło, gdyby miał być czujnik też na przód. Poinformuję o efektach
Na razie walczę z lutowaniem kabli do SMD, za nic kable nie chcą się ich trzymać.
: poniedziałek 16 cze 2008, 13:07
autor: Calineczka
a jaki masz kontakt radiatorow z obudowa?
W czasie jazdy powietrze powinno lepiej chlodzic....testowales temp. w ruchu?
JAk to przewody nie chca sie trzymac smd, musza!!!
Zmien technike lutowania
: poniedziałek 16 cze 2008, 15:10
autor: Miodosław
O! Zaciekawił mnie czujnik hamowania! Jak zrealizowałeś go? Ja próbowałem zrobić bezwładnościowy z rurki z ... rtęcią fabrycznie zamkniętej z jakiegoś starego urządzenia (zieloni, proszę zapomnieć, że czytaliście to!
). Załączało to się podczas hamowania, ale i na każdym wyboju
Pomyśl o ogniwach li-ion 18650!
: środa 06 sie 2008, 14:07
autor: tom634
Witam,
kontakt radiatorów z obudową mam, one stykają ze sobą.
Sprawdziłem światełka w ruchu, w słonecznej pogodzie i w deszczu. Wszystko działa pięknie, nawet na jednym amperze się nie grzeje.
Z diodami SMD daję sobie spokój, bo nie umiem ich lutować (chce ktoś za prawie darmo 29 (jedną chyba spaliłem) diod SMD?).
Co do czujnika hamowania- po prostu owinąłem goły przewód wzdłuż klocka hamulcowego (moje klocki mają rowki). A dalej już poszło gładko. Ktoś pewnie zapyta się o ścieranie- w moim przypadku po dwumiesięcznej intensywnej eksploatacji jeszcze był dobrze wykrywany kontakt. Co prawda, owinięty miałem gruby przewód.
Świecenie się przy hamowaniu wygląda fajnie, ale ostatecznie postanowiłem z tego zrezygnować na rzecz dobrego światła ciągłego.
Ostatnio zrobiłem światełko tylne, a o to one:
Jest to typowe idioten-światełko na dynamo, które zmodyfikowałem do swoich celów.
A tu na golasa, ten opór to 200 Ohmów, zasilanie z akumulatora 12V.
Teraz myślę tylko o zmianie tych nieszczęsnych szerokokątnych soczewek na węższe.
A i załącza się przez konektor i tu mam do Was pytanie.
Co sądzicie o pomyśle włączania tych świateł na pilot do transmisji bezprzewodowej? Na razie znalazłem kit AVT 757, ale może znajdzie się coś tańszego, jakieś schematy prostych obwodów? I jak powinien wyglądać obwód dla pojedynczego przycisku, który ma zapamiętywać, że prąd powinien przepływać? Szukałem pod hasłami "podtrzymywanie", "stabilizowanie", ale to chyba nie to.
: środa 06 sie 2008, 16:18
autor: df
tom634, zamiast białych LED`ów i czerwonej szybki lepiej byłoby dać od razu czerwone diody. Dając białe bardzo dużo światła tracisz na filtrowaniu na szybce.
: środa 06 sie 2008, 16:31
autor: tom634
Niestety to też zauważyłem, ale na razie będę śmigał na białych ledach
Potem może wymienię na czerwone. Ale szybka musi zostać- jest to ochrona przed deszczami.
[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 9:36 am ]
Witam,
dodałem 3-go leda w szeregu z przodu.
Po lewej widać zarys kierownicy. Najciekawsze są jednak parametry naświetlania- ISO 800, f1.8, t=1/3200s.
Światełka w lekkim niedoświetleniu. Uważni obserwatorzy zauważą przewody prowadzące do akumulatora.
Światełka od tyłu. Przełącznik trójpozycyjny.
: piątek 15 sie 2008, 11:50
autor: Miodosław
No, chłopie! Masz solidny kawał oświetlenia!
Ja Póki co mam tylko jedną, ale też myślę o lampce z trzema diodami. Wymyśliłem sobie wymyślne (
) sterowanie, a Midi obiecał, że pomoże przy obudowie
Zobaczymy, co z tego wyniknie
: piątek 15 sie 2008, 13:53
autor: midi
Obiecałem i pomogę
, sam też mam zamiar zrobić dla siebie taką lampkę rowerową. Zrobię jedną na 3x cree i jedną na P7 co do szczegółów to niebawem coś więcej napiszę. Pozdrawiam rowerzystów.
: piątek 15 sie 2008, 15:05
autor: Dominik
midi, ja się wstrzymałem z projektem P7 - najmniejsza optyka ma średnicę 37mm co nie powala na skonstruowanie małej i lekkiej lampki co powinno być celem zintegrowania 4 chipów w 1 obudowie - tą samą wielkość i lepszą sprawność można uzyskać stosując 4 Ledy R2 i optykę MR11 35mm.
Tak więc czekam na Cree MC-E
: piątek 15 sie 2008, 15:36
autor: midi
Wiesz mam taki ref OP z jednej latarki
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060 ona nie daje w ogóle Hotspotu i według mnie jest idealna do zastosowania rowerowego, można też pokusić się o budowę światełka z soczewką ustawioną na flood z zastosowaniem przesłony która spowoduje że spot będzie odcięty od góry prostą linią. Coś tam pokombinuję, jak możecie polecić mi jakieś mocowanie do tego to był bym wdzięczny. Pozdrawiam.