Obudowa, obwody - pytania początkującego

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Awatar użytkownika
tom634
Posty: 51
Rejestracja: piątek 02 maja 2008, 17:32
Lokalizacja: EPTO
Kontakt:

Post autor: tom634 »

Witam,
A jeżeli diody są już fabrycznie z radiatorem, to czy powinny mieć dodatkowe chłodzenie, czy takie fabryczne wystarcza?
Mam też pytanie, bo połączyłem 2 diody mocy w szeregu do drivera od Edima, który może dać 0,5A lub 1A. I jak tak przestawiam, to gołym okiem nie widzę różnicy w jasności świecenia. Jest to możliwe, czy raczej źle przylutowałem coś?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

Diody są na radiatorkach po to, by było łatwiej je zamontować do duzego...większego radiatora.
0,5A a 1A -roznica powinna być wyraźna, widoczna gołym okiem
Awatar użytkownika
pawelsz
Posty: 1706
Rejestracja: wtorek 13 lis 2007, 11:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pawelsz »

zacznij od dobrego zmontowania diodek na czymś do ich chłodzenia, sprawdź jak działa driver Edima na jednej diodzie, potem dodaj drugą, no i zmierz jaki idzie prąd w diodę - przy patrzeniu się wprost w świecącą diodę szybko się ślepnie- lekko je przykryj choćby papierem- wtedy łatwiej zobaczyć różnice w jasności
Awatar użytkownika
tom634
Posty: 51
Rejestracja: piątek 02 maja 2008, 17:32
Lokalizacja: EPTO
Kontakt:

Post autor: tom634 »

Witam,
musiałem użyć manualnych ustawień w aparacie, żeby dopatrzyć się różnicy- jest widoczna dopiero na zdjęciach, a i tak jest cały czas minimalna. Może w ciemności różnice będą większe? Na razie czas na kupno radiatora. ;)
Obrazek
Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Cze 14, 2008 8:17 am ]
Witam,
kupiłem radiatorki, pokrywają one całą powierzchnię radiatora w diodzie. Czy to wystarczy? Na połowie ampera było ciepłe, ale było to ciepło, które nie powinno wpłynąć w szkodliwy sposób na diody. Przy jednym amperze po ośmiu minutach nie dało się trzymać obudów, takie było gorące.
Zmajstrowałem coś takiego:
Obrazek
I beamshoty :mrgreen: :
Obrazek
Co wy na to? ;)
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

no no, jestem pod wrażeniem, bardzo fajnie to wygląda! No i jak świeci!
Zapytam, co masz w tej obudowie?
Na czym wreszcie stanelo, jakie zasilanie i na czym stabilizacja?
Awatar użytkownika
tom634
Posty: 51
Rejestracja: piątek 02 maja 2008, 17:32
Lokalizacja: EPTO
Kontakt:

Post autor: tom634 »

W obudowie po lewej są tylko soczewka, dioda i radiator. http://www.laro.com.pl/foto/r11.jpg
Taki jak na zdjęciu, tylko te 2 "nóżki" zostały spiłowane, a całość przykleiłem pastą termoprzewodzącą do Q4.
A w obudowie po prawej oprócz tego co wymieniłem są jeszcze przetwornica od Edima 1A/0.5A i... przełącznik ;)
Zasilam akumulatorem 12V, używam zamiennie 1.3Ah i 7.5Ah, w zależności od długości trasy. Zastanawiam się nad "pośrednią" ilością ładunku- coś z 4Ah. Ale na razie i się cieszę i się martwię, czy ten jeden amper nie zniszczy mi diod, ale nie przekonam się dopóki nie sprawdzę ;)
Teraz moim projektem jest mod tylnej lampki z żarówką zasilanej dynamem na 3 diody SMD zasilane akumulatorem ;) Ma to działać w dwóch trybach: "Hamuję, czyli stop" lub w trybie ciągłym. Czujnik hamowania działa niestety tylko na tylne koło, bo za dużo kabli by się pojawiło, gdyby miał być czujnik też na przód. Poinformuję o efektach ;) Na razie walczę z lutowaniem kabli do SMD, za nic kable nie chcą się ich trzymać.
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

a jaki masz kontakt radiatorow z obudowa?
W czasie jazdy powietrze powinno lepiej chlodzic....testowales temp. w ruchu?
JAk to przewody nie chca sie trzymac smd, musza!!! :mrgreen:
Zmien technike lutowania :wink:
Miodosław
Posty: 601
Rejestracja: piątek 16 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Miodosław »

O! Zaciekawił mnie czujnik hamowania! Jak zrealizowałeś go? Ja próbowałem zrobić bezwładnościowy z rurki z ... rtęcią fabrycznie zamkniętej z jakiegoś starego urządzenia (zieloni, proszę zapomnieć, że czytaliście to! ;-) ). Załączało to się podczas hamowania, ale i na każdym wyboju :-(
Pomyśl o ogniwach li-ion 18650!
Dubito ergo sum!
Awatar użytkownika
tom634
Posty: 51
Rejestracja: piątek 02 maja 2008, 17:32
Lokalizacja: EPTO
Kontakt:

Post autor: tom634 »

Witam,
kontakt radiatorów z obudową mam, one stykają ze sobą.
Sprawdziłem światełka w ruchu, w słonecznej pogodzie i w deszczu. Wszystko działa pięknie, nawet na jednym amperze się nie grzeje.
Z diodami SMD daję sobie spokój, bo nie umiem ich lutować (chce ktoś za prawie darmo 29 (jedną chyba spaliłem) diod SMD?). ;)
Co do czujnika hamowania- po prostu owinąłem goły przewód wzdłuż klocka hamulcowego (moje klocki mają rowki). A dalej już poszło gładko. Ktoś pewnie zapyta się o ścieranie- w moim przypadku po dwumiesięcznej intensywnej eksploatacji jeszcze był dobrze wykrywany kontakt. Co prawda, owinięty miałem gruby przewód.
Świecenie się przy hamowaniu wygląda fajnie, ale ostatecznie postanowiłem z tego zrezygnować na rzecz dobrego światła ciągłego.
Ostatnio zrobiłem światełko tylne, a o to one:
Obrazek
Jest to typowe idioten-światełko na dynamo, które zmodyfikowałem do swoich celów.
A tu na golasa, ten opór to 200 Ohmów, zasilanie z akumulatora 12V.
Obrazek
Teraz myślę tylko o zmianie tych nieszczęsnych szerokokątnych soczewek na węższe.
A i załącza się przez konektor i tu mam do Was pytanie.
Co sądzicie o pomyśle włączania tych świateł na pilot do transmisji bezprzewodowej? Na razie znalazłem kit AVT 757, ale może znajdzie się coś tańszego, jakieś schematy prostych obwodów? I jak powinien wyglądać obwód dla pojedynczego przycisku, który ma zapamiętywać, że prąd powinien przepływać? Szukałem pod hasłami "podtrzymywanie", "stabilizowanie", ale to chyba nie to.
Awatar użytkownika
df
Posty: 307
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 15:38
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Post autor: df »

tom634, zamiast białych LED`ów i czerwonej szybki lepiej byłoby dać od razu czerwone diody. Dając białe bardzo dużo światła tracisz na filtrowaniu na szybce.
Flagiusz
Awatar użytkownika
tom634
Posty: 51
Rejestracja: piątek 02 maja 2008, 17:32
Lokalizacja: EPTO
Kontakt:

Post autor: tom634 »

Niestety to też zauważyłem, ale na razie będę śmigał na białych ledach ;) Potem może wymienię na czerwone. Ale szybka musi zostać- jest to ochrona przed deszczami.

[ Dodano: Pią Sie 15, 2008 9:36 am ]
Witam,
dodałem 3-go leda w szeregu z przodu.
Po lewej widać zarys kierownicy. Najciekawsze są jednak parametry naświetlania- ISO 800, f1.8, t=1/3200s.
Obrazek
Światełka w lekkim niedoświetleniu. Uważni obserwatorzy zauważą przewody prowadzące do akumulatora.
Obrazek
Światełka od tyłu. Przełącznik trójpozycyjny.
Obrazek
Miodosław
Posty: 601
Rejestracja: piątek 16 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Miodosław »

No, chłopie! Masz solidny kawał oświetlenia! :-) Ja Póki co mam tylko jedną, ale też myślę o lampce z trzema diodami. Wymyśliłem sobie wymyślne ( ;-) ) sterowanie, a Midi obiecał, że pomoże przy obudowie :-) Zobaczymy, co z tego wyniknie ;-)
Dubito ergo sum!
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Obiecałem i pomogę :wink: , sam też mam zamiar zrobić dla siebie taką lampkę rowerową. Zrobię jedną na 3x cree i jedną na P7 co do szczegółów to niebawem coś więcej napiszę. Pozdrawiam rowerzystów.
Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 860
Rejestracja: środa 14 lis 2007, 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dominik »

midi, ja się wstrzymałem z projektem P7 - najmniejsza optyka ma średnicę 37mm co nie powala na skonstruowanie małej i lekkiej lampki co powinno być celem zintegrowania 4 chipów w 1 obudowie - tą samą wielkość i lepszą sprawność można uzyskać stosując 4 Ledy R2 i optykę MR11 35mm.

Tak więc czekam na Cree MC-E :mrgreen:
użytkownik zbanowany za niekoleżeńskie zachowanie (m.in. wykasowanie wartościowych treści ze swoich postów)
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Wiesz mam taki ref OP z jednej latarki http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060 ona nie daje w ogóle Hotspotu i według mnie jest idealna do zastosowania rowerowego, można też pokusić się o budowę światełka z soczewką ustawioną na flood z zastosowaniem przesłony która spowoduje że spot będzie odcięty od góry prostą linią. Coś tam pokombinuję, jak możecie polecić mi jakieś mocowanie do tego to był bym wdzięczny. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ