Strona 3 z 6
: czwartek 11 lis 2010, 21:38
autor: licha89
no to zdecyduję się na arteby, skoro są lepsze niż depo do tego jakaś dobrą zarówkę
: czwartek 11 lis 2010, 23:32
autor: swietlik
skaktus pisze:
Świetlik - też nie do końca prawda co piszesz o kopułce przeciwolśnieniowej - kopułka ma za zadanie eliminować światło wydostające się z przodu żarówki, nigdzie go nie kieruje.
A gdzie napisałem coś innego? Cytuję:
swietlik pisze:
Ten "grzybek" ma za zadanie wyciąć światło wysyłane przez żarówkę bezpośrednio do przodu...
skaktus pisze:Kopułki wbrew temu co piszesz występują w reflektorach FF ( z gładkim szkłem) jak i w reflektorach z soczewkami na kloszu-patrz Golf 3 i reflektor na żarówkę H4. Zdarza się też że są lub ich nie ma w takich samych samych reflektorach - patrz Golf 3. Stosowane są głównie w reflektorach z żarówkami H7/H4 które i tak mają naniesioną warstwę farby na kopułce żarówki i najczęściej pełnią rolę ozdobną, osłaniają czarną kopułkę żaróki, tak aby czarny kolor nie był widoczny w lustrze....
A tu już kolega mocno nadinterpretuje to co napisałem. Przypomnę, że stwierdziłem jedynie, że konstruktor lamp z gładkim kloszem nie ma kontroli nad przednią wiązką światła żarówki.
: czwartek 18 lis 2010, 15:56
autor: Komarek34
Kupiłem wczoraj soczewkowe do Marysi. Założymy,dodamy przekaźnik 40A i zobaczymy
: piątek 19 lis 2010, 18:40
autor: skaktus
Świetlik - rozpędziłem się, przepraszam.
Komarek34 - jakie kupiłeś, tj firma itp ?
: piątek 19 lis 2010, 19:57
autor: Komarek34
kupiłem używane Valeo
: piątek 19 lis 2010, 20:50
autor: skaktus
Valeo dobra firma, robiła dla VW lampy. Ale ma wady - klej jaki używają do klejenia kloszy jest odporny na chemię, temperaturę więc rozklejenie lampy to katorga.
PS-Sprawdź jak świecą, mam nadzieje że lustra soczewek w stanie idealnym.
: piątek 19 lis 2010, 20:55
autor: Komarek34
ja też mam taka nadzieję.Jutro rozbiorę-zobaczę. Wolę używane Valeo niż nowe chińczyki
dodano 20.11
Zmierzyłem dziś prąd na żarówce. jest 12,5V. Założę przekaźnik 40A i zasilanie bezpośrednio z aku. będzie ok.14V czyli bez strat a dla żarówki bezpiecznie.
: sobota 20 lis 2010, 18:20
autor: swietlik
Komarek34, jeżeli coś mogę doradzić, to nie przekraczaj na żarówce napięcia 13.5V To i tak jest już ciut powyżej nominalnego (norma ECE nr 37 podaje 13.2V) a powyżej żywotność żarówki gwałtownie spada.
I jeszcze jedno, jeśli zastosujesz bezpieczniki (wskazane), to daj je za przekaźnikiem, po jednym na każde włókno żarówki.
Dobrym i tanim źródłem przekaźników są złomowce. Zwłaszcza starsze przekaźniki Bosch były nie do zajechania.
skaktus, jest OK
: sobota 20 lis 2010, 18:34
autor: Komarek34
W moim autku miałem puszczone zasilanie z aku,przez przekaźnik 40A,bezpiecznik i na kablach 1kwadrat dawało na żarówkę Tunsgram +50% ok.13,8V.
Żywotność żarówki wynosiła 2 lata-potem ją wymieniłem lecz nadal świeciła
A przekaźnik-zobaczymy,mam jeszcze jeden z Poldka tylko muszę go odszukać.
A jak nie to szroot
dopisano 21.11
Dziś umyję wnętrze reflektorków, jutro mam zamiar delikatnie wypolerować szkła.
Jak się wyrobię z czasem,w sobotę założę "nowe" lampki
wraz z Philips premium
Opiszę i pokarzę oczywiście różnice w świeceniu...
: niedziela 21 lis 2010, 15:24
autor: skaktus
I jak kolego wrażenia po przekaźnikach i po montażu reflektorów ? Jakieś foty prosimy !
: niedziela 21 lis 2010, 16:02
autor: Komarek34
Napisałem przecież powyżej ,że w tym tygodniu z tym ruszę.
jak w sobotę dam radę skończyć,wkleję fotki
: niedziela 21 lis 2010, 18:41
autor: skaktus
Hmmm, ja zrozumiałem że w sobotę, czyli w sobotę tą wczorajszą
: niedziela 21 lis 2010, 19:16
autor: Komarek34
niestety nie-dopiero 27.11
Ale za to zakończyłem dziś mycie wnętrza i jutro czeka mnie początek lekkiej polerki szkieł.
Jednak pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne.Podłączyłem na próbę pod sam aku i jest różnica w stosunku do zwykłych-oczywiście na "+" - świecą lepiej-mają na pewno przyjemniejszy rozkład światła....
A więc do soboty
{ a w planach diodowe światła do jazdy dziennej wewnątrz reflektora
}
: niedziela 21 lis 2010, 20:41
autor: MCSubi
Komarek34 pisze:{ a w planach diodowe światła do jazdy dziennej wewnątrz reflektora }
Nie chcę się prostacko wtrącać, ale oczywiście wiesz, że tracisz za to dowód przy pierwszym spotkaniu z policmajstrem?
: niedziela 21 lis 2010, 22:05
autor: Komarek34
Jak trafisz na upierdliwego to tak.Nie jestem fanem wiejskiego tjuningu i choinki też z auta nie zrobię.A co do przeróbek-gdybyś Ty wiedział,co puszczają na przeglądach.....
Pojechałem z kumplem mareą z HIDami na stację na przegląd. Pomierzyli,i podbili. Sam byłem zdziwiony-nikt nawet nie czytał oznaczeń na szkłach reflektora!
Diody będą wbudowane w odbłyśnik długich - już jedną taką przeróbkę widziałem.I bardzo zacny pomysł +wykonanie to był. Jak będzie kaska to się da zrobić.
Zobaczymy,na razie trzeba założyć soczewki i porządnie ustawić światełka.