Strona 3 z 6
: niedziela 12 lis 2017, 12:28
autor: pio-w4u
Poprawne odcięcie to jedno, a zasięg to drugie moim zdaniem (nie będę się wykłócać, bo nie używałem tych żarówek), ale jednak reflektory były projektowane pod bardziej punktowe źródło światła jakie jest w zwykłej żarówce, czy ksenonowej. Dlatego najlepiej jakby w takiej żarówce były po 2 diody o jak najmniejszym emiterze. Przyszłość należy do oświetlenia ledowego, ale cała budowa reflektorów będzie zupełnie inna... pójdzie to raczej w stronę świateł matrycowych jak w Oplach
: niedziela 12 lis 2017, 20:24
autor: pegasus_sis
Temperatura barwowa
Do 6500 K
Lumeny
1000/1350
tak sobie, szczególnie przy tej barwie
: niedziela 12 lis 2017, 20:58
autor: skaktus
Barwa 6000K to raczej tylko dla efektu "sebixa". Do jazdy która ma dać nam komfort to moim zdaniem góra 5000K. Na dniach może znajdę trochę czasu i w końcu przetestuję swoje H4. Barwa 6000K. Mam nadzieję że uratuje je tutaj ilość światła - pobierają przy 12V równe 2A.
: poniedziałek 20 lis 2017, 23:07
autor: ...John
skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A
Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
: wtorek 12 gru 2017, 06:37
autor: JJ-dzej
...John pisze:skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A
Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
I jak to się ma do ilości światła?
Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
: środa 13 gru 2017, 22:33
autor: ...John
JJ-dzej pisze:...John pisze:skaktus pisze:Mierzyłeś ile A pobierały dane zestawy ?
Model H7 z XHP50 - 2,16 A
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - 1,92 A
Oba modele, w trakcie pracy na wolnym powietrzu po około 5 minutach pracy osiągają stałą temperaturę 65 st.C (w punkcie gdzie przylutowane są diody)
I jak to się ma do ilości światła?
Testowałeś coś jeszcze?
Albo w ogóle ma ktoś coś jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenie?
LED jako długie które szybko zapalają się i dają dużo światła i daleko świecą?
Ilość światła pomiędzy tymi 2 rozwiązaniami jest podobna.
LED daje więcej światła (przed autem) ale na duże odległości świeci gorzej od żarówki.
Przy czym opinia ta dotyczy fordów, które odbłyśniki świateł długich mają mizerne.
Jak ktoś ma duży okrągły reflektor, to odczucia mogą być zupełnie inne.
: czwartek 14 gru 2017, 02:31
autor: JJ-dzej
A czy ktoś może wie, czy taki PHILIPS LED H7 X-treme Ultinon będzie lepszy(bo na pewno jest droższy) od jakiegoś chińczyka z aliexpress na tych samych diodach albo xhp 50?
: czwartek 14 gru 2017, 12:34
autor: skaktus
Czy lepsze - niekoniecznie. Zależy też w czym będziesz używał - soczewka,lustro ? Druga sprawa to taka - trafisz na oryginał czy dobrą podróbę ? W soczewkę co wsadzisz będzie świecić. W lustro już XHP nie podchodzi "tak dobrze".
: niedziela 17 gru 2017, 11:25
autor: rymek
Zakupiłem ostatnio w ramach testu H7 LED do mojej Julki (lampa z soczewką).
Wnioski zaraz po montażu:
- montaż banalnie prosty, wszystko mieści się w lampie
- po włączeniu świateł słychać w kabinie wentylatory na żarówkach, po włączeniu silnika jest ok
- lekko zakłócają sygnał radia
Tutaj trochę więcej specyfikacji:
https://nocar.pl/blog/typy-zarowek/zaro ... genowe/h7/
: niedziela 17 gru 2017, 14:12
autor: skaktus
Lepiej pochwal się jak się jeździ w nocy, w deszczu itd.
: poniedziałek 18 gru 2017, 22:44
autor: ...John
JJ-dzej pisze:A czy ktoś może wie, czy taki PHILIPS LED H7 X-treme Ultinon będzie lepszy(bo na pewno jest droższy) od jakiegoś chińczyka z aliexpress na tych samych diodach albo xhp 50?
Nie sądzę.
Kluczem do sukcesu jest tu odprowadzenie ciepła.
A konstrukcje philipsa nie odbiegają od tych chińskich rozwiązań.
Jakby nie patrzeć te "żarówki" mocniej już świecić nie będą bo się po prostu gotują w lampie.
Te diody mają problem z trafieniem w ogniskową w reflektorze (duży odbłyśnik) a jak montujesz je w soczewce (zwykle malutki odbłyśnik) to wychodzi z tego jeszcze większa kiszka.
Tak więc nie ma co liczyć, że w jakimkolwiek rozwiązaniu będzie świecić lepiej (=dalej) niż reflektor z oryginalnym źródłem światła w postaci dobrej żarówki h1 lub h7.
No chyba, że masz naprawdę duży odbłyśnik i trafiłeś z ogniskową.
Jeśli ktoś montuje LED w światła drogowe to tylko i wyłącznie dla ich szybkiego zapłonu.
Ja nie widzę innych zalet tego rozwiązania.
: wtorek 19 gru 2017, 11:58
autor: skaktus
Ledy trafiają w ogniskową. Inny problem dotyczy tego, jak led "rozsyła" światło.
: wtorek 03 kwie 2018, 00:34
autor: ...John
Model H7 z XHP50 - w okolicach diody 72*C
Model H1 z diodami Philips Chips Luxeon-1515 - w okolicach diody 100*C
: wtorek 03 kwie 2018, 12:41
autor: skaktus
Ten pierwszy zestaw zmierzyłeś koło leda a ten drugi już raczej na ledach
Mam ten drugi zestaw też na h1 ale z ledami opisanymi jako csp.Największa jego wada to mało radiatora pod mcpcb z ledami. Jedyne dobre rozwiązanie to ciełowody, jednak takich rozwiązan wciąż jest niewiele.
: wtorek 03 kwie 2018, 22:48
autor: ...John
Kamera była w trybie "hotspot", sama z automatu wybrała najgorętsze miejsce.
Problem h1 to właśnie mało radiatora pod diodą, oraz inna konstrukcja chłodzenia.
Tam po prostu nie ma miejsca na lepsze rozwiązanie.