Strona 3 z 3
: sobota 12 wrz 2009, 11:13
autor: czarny_kruk
a ja radzilbym jednak uwazac od kogo sie kupuje szczegolnie na ebayu i do paypala tez zaufanie -- jesli chodzi o mozliwosc odzyskania kasy -- miec ograniczone.
ebay, w przeciwienstwie do chociazby allegro, nie oferuje jakiegokolwiek ubezpieczenia transakcji. jezeli transakcja byla placona Paypalem to masz mozliwosc zgloszenia roszczenia, ale warunkiem odzyskania kasy jest, ze osoba do ktorej ja wyslales musi ja ciagle miec na koncie PayPal!
malo osob na to zwraca uwage, a niestety jak ktos planuje szwindel to nic nie poradzisz.
co do allegro to trzeba przyznac, ze obecnie do 10000zl sa spore mozliwosci, ze allegro zwroci stracona kase z wlasnej kieszeni - warunkiem jest zgloszenie sprawy na policje i wszczescie postepowania.
: sobota 12 wrz 2009, 13:46
autor: Dex-ter
Czuję, że wywołałem małą wojenkę... Ja - w przeciwieństwie do Was - nie kupuję nic z USA, a jedynie z DX i póki co, wszystko, co zamawiałem ( z trackingiem, lub bez ) dochodziło, poza jednym wyjątkiem za $8, który i tak dostałem wysłany po raz drugi ( podejrzenia o kradzież w PL raczej na 90% słuszne, patrząc po tym, jak druga przesyłka została wepchana na siłę w moją skrzynkę na bramie przy ruchliwym chodniku ). Z USA nie kupuję, na eBay konta nie mam - czasami wolę dopłacić, ale mieć coś z Allegro. Wielu rzeczy nie dostanie się w PL, prawda, albo dostanie się, ale dwa razy drożej niż za granicą, ale obecnie nie mam tylu pieniędzy, jako student nie mam płynności finansowej, więc nie mogę sobie pozwolić na zakupy za setki, czy nawet grube dziesiątki USD i martwić się jeszcze o to, czy coś do mnie dotrze, więc wolę nie ryzykować. Co innego dopłata ~$2 za tracking na DX, czy kilka PLN za ubezpieczenie z Allegro, co innego cyrki i kombinowanie z wysyłkami z USA.
: sobota 12 wrz 2009, 14:00
autor: Pikom
Hej
Dex-ter, czemu mówisz o wojence? Poprostu dyskutujemy - zawsze trzeba poznać różne punkty widzenia by mieć szersze pojęcie o zjawisku. Ilu ludzi tyle doświadczeń i jest się z czego uczyć
: sobota 12 wrz 2009, 14:43
autor: Dex-ter
Pikom, nie no, oczywiście, masz rację, ale odniosłem dziwne wrażenie, że atmosfera się troszkę zepsuła (minus internetu - przy piwie w barze było by znacznie inaczej
).
: poniedziałek 14 wrz 2009, 18:42
autor: Volt
Panowie, wracając do tematu
dzisiaj dostałem odpowiedź:
Hi,
We are so sorry to hear that.
We can reship the item to you, but do you have any pending orders with tracking number? we can add it to that order if you have, with tracking number, the package won't be lost so easily. Thank you for your understanding.
please advise,
Bonnie
czyli chcą mi reshipnąć po prostu dodając te pozycje do istniejącego zamówienia. Akurat będę coś swoją drogą zamawiać także mnie jak najbardziej pasuje takie rozwiązanie
pozdrawiam,
Volt
: poniedziałek 14 wrz 2009, 19:29
autor: Dex-ter
Volt, i fajnie
.
: czwartek 17 wrz 2009, 12:31
autor: pinonim
"oświeceni" - pomocy
DX poniformował że dnia 19.08 wysłał przesyłkę (bez trackingu). Do dzisiejszego dnia nie dotarła.
Dzisiaj dostałem odpowiedź na zgłoszenie wypełnione na stronie "Package not received 14 business days after shipment"
Oto co mi odpisali :
"A staff has responded to your request. And your action is required. Dear Guide,
We have sent your parcel out on Aug.19th ,so pls don't worry about that, it will reach you safely.
Thank you for your understanding,
Jenny
To reply, please visit the following link:
http://services.dealextreme.com/forms/v ... x?formkey=........."
Poradźcie co im napisać (po angielsku - bo u mnie z tym słabo" )
: czwartek 17 wrz 2009, 12:42
autor: Dex-ter
pinonim, dzisiaj mija 21szy dzień roboczy, więc teoretycznie paczka powinna być u Ciebie. Były jednak przypadki, że docierała po miesiącu, dwóch, trzech...
Zanim cokolwiek im napiszesz, przejdź się na swoją pocztę - może tam coś na Ciebie czeka. Jeżeli nie, napisz coś w stylu:
'Dear Sir or Madam,
I am writing to You in order to inform that the package you sent on Aug.19th ( order - tu wklej nr zamówienia ) did not arrive yet. I've checked my post office and there is nothing from DX waiting for me. I would like to receive any instructions what to do next.
I look forward to hearing from you.
Best regards,
'Twoje imie i nazwisko' '
Na przyszłość - warto mieć chociaż podstawowe pojęcie o języku obcym, zamawiając coś na zagranicznym portalu, nie uważasz
?
: czwartek 17 wrz 2009, 12:58
autor: lennin
Ja nie mam pojęcia jade na translatorze google - oni chyba też więc czasem można sie nieźle pośmiać
: czwartek 17 wrz 2009, 13:04
autor: Dex-ter
lennin, hehehe, o translatorze ja się nie wypowiadam, bo mi nie wypada
. Ja chętnie pomogę w razie czego, ale no ...piiii..., tu się nie da na migi - jakieś pojęcie o języku trzeba mieć
.
: czwartek 17 wrz 2009, 13:06
autor: pinonim
Z czytaniem "trochę" daję radę - gorzej z poprawnym i logicznym skleceniem zdania.
dziękuję za pomoc
: czwartek 17 wrz 2009, 13:07
autor: lennin
Łe dogaduje sie dobrze zawsze wyegzekwuje co chce więc nie demonizuj proszę
: wtorek 22 wrz 2009, 11:22
autor: Dex-ter
lennin, 'jakieś' pojęcie też nie zawsze znaczy to samo - Ty je masz i załatwisz co Ci trzeba, ktoś inny też 'jakieś' pojęcie ma, a nawet nie zrozumie co mu się pisze
. Ja uważam, że niestety (stety) czasy mamy takie, że choćby podstawy wypadało by znać, bo google translator czasami takie krzaki produkuje, jak te które na maila do SPAM mi przychodzą z CN na PL tłumaczone
. Ja tam mam wpojoną i nabytą pedantyczność językową i możliwe, że stąd takie, a nie inne moje podejście
. Dobre, koniec językowego offtopu
.
pinonim, jak coś, pisz śmiało - chętnie pomogę.
EDIT: AKOray K-106 u mnie
. 15.09 wysyłka, 21.09 listonosz zostawia awizo. W końcu, po kilku dniach Back Ordered, doczekałem się
. Szczegóły tu:
kliknij mnie.