Strona 3 z 5
: wtorek 22 mar 2016, 14:17
autor: skaktus
Obecnie mijania na ledach to głównie fabryczne, zamienniki żarówek w wielu wypadkach nie sprawdzają się.
Postoje mogą być problemem. Jednak sam problem dotyczy głównie starszych aut lub takich z kombinowanymi instalacjami, choć też nie ma reguły. Przykłady - Golf 3, rok 94, szumy na światłach dziennych każdej marki. Skoda Falicja - szumy występują, ale w mniejszym stopniu. Nissan Juke 2011 - zero szumów, bez względu czy to dzienne, postojówki, mijania no-name na ledach.
: czwartek 07 kwie 2016, 19:22
autor: vin324pl
Mały update fotek wersji V2 czyli wszystko upchnięte integralnie w żarówce prąd pomierzony na sterowniku przy 12,6V = 1.3A
Dla xp-g2 r5 można przyjąć na wyjściu zatem około 1050 lumenów (450lm*3*0,9*0,86)
Diody osadzone pod skosem żeby ograniczyć sianie swiatłem do góry.
: piątek 08 kwie 2016, 08:20
autor: pegasus_sis
I teraz ruszaj produkcją i do sklepiku
: piątek 08 kwie 2016, 08:25
autor: fotorondo
vin324pl,
: sobota 09 kwie 2016, 10:15
autor: vin324pl
Najpierw muszę pomęczyć dwie takie w leonie u siebie żeby upewnić się o niezawodności konstrukcji.
Koszt żarówki wyniósłby około 100 zł na diodach cree xp-g2 R5 3500K .
Będzie zainteresownaie to zainwestuje w odpowiednie elementy i dogadam się z tokarzem.
Pytanie do doświadczonych.
Dlaczego w leonie brata (2) zawsze po odpaleniu samochodu wywala błąd żarówki ( gdy włączy na klika - kilkanaście sekund światło wsteczne to błąd znika )
Wynik mniejszego poboru mocy w [W] z instalacji ? No ale dlaczego pomaga włączenie światła ?
Dobranie odpowiedniego rezystora równolegle załatwiłoby sprawę ?
: sobota 09 kwie 2016, 10:48
autor: fotorondo
Dziś rozbiorę u siebie i powiem jak jest montowana sama żarówka, chodzi mi o bolce.
: sobota 09 kwie 2016, 18:11
autor: skaktus
Żarówka to rezystor, Twoja to nie rezystor bo masz przetwornicę na pokładzie. Uruchamiasz auto i system nie wykrywa żarówki. Włączysz żarówkę, system już widzi pobór prądu i uznaje że żarówka jest.
Dołożyć rezystor możesz (równolegle). Kup coś w porządnej obudowie, najlepiej z aluminium. Być może coś 10W już załatwi sprawę, ale to zawsze loteria.
: sobota 09 kwie 2016, 19:08
autor: Pyra
Witam
skaktus pisze:Twoja to nie rezystor bo masz przetwornicę na pokładzie. Uruchamiasz auto i system nie wykrywa żarówki.
Może być inaczej, impuls testujący jest krótki i ładuje kondensator wejściowy przetwornicy, przez co prąd jest bardzo duży. Może moduł wykrywa zwarcie, a nie brak żarówki.
Pozdrawiam
: niedziela 10 kwie 2016, 18:26
autor: fotorondo
vin324pl, fokus mk2 kombi światło cofania w prawej lampie, piny żarówki w pionie.
: niedziela 10 kwie 2016, 23:35
autor: vin324pl
fotorondo,
Czyli odwrotnie niż moja na fotce
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... t_rear.JPG
Widzę że lampa jest nisko więc trzebaby było zrobić delikatny skos ale tak żeby lepiej doświetlić lewą stronę , natomiast w pionie nie ruszać
: poniedziałek 11 kwie 2016, 22:20
autor: pegasus_sis
W Golfie są poziomo. Natomiast problem jest taki, że przedział lampy jest dość niski i głęboki
: wtorek 12 kwie 2016, 18:56
autor: skaktus
W golfie 3 wiele się nie wykombinuje, lepiej zrobić P21W z ledami świecącymi na boki.
: środa 13 kwie 2016, 14:55
autor: pegasus_sis
Aktualnie mam halogenki 35W ECO na 12V 800lm, przy 14V wyciągają coś ok. 1000lm. Ale coś nie trafia w odbłyśnik, z tyłu jest średnio oświetlone. Pewnie przez pionowy żarnik i inną długość, P21W na poziomy
: środa 30 lis 2016, 10:52
autor: vin324pl
Kupiłem do testów to ustrojstwo
http://www.ebay.com/itm/281919697352?_t ... EBIDX%3AIT
I powiem tak, przy modowanej żarówce to ledwo to świeci, nie spodziewałem się aż takiej różnicy
Zrobię fotki porównawcze i wrzucę jak świecą :
- zwykła,ebay i moja
: środa 30 lis 2016, 15:06
autor: skaktus
Mod świeci lepiej, bo wszystkie diody są skierowane w jedną stronę. Tutaj masz świecenie do okoła. Też takie coś mam, w wersji na H8 itd i bardziej to się nadaje na światła dzienne. Wadą tego jest nagrzewanie się - powierzchnia oddawania ciepła w stosunku do mocy jaką to pobiera, jest za mała.