Jako, że podstawowe informacje zaginęły w gąszczu postów, takie małe coś w stylu FAQ:
1. Uchwyt w obecnej formie jest przeznaczony do latarek fi 25.4mm (1cal), nie wiem czy to jest standard dla latarek zasilanych z ogniwa 18650, na pewno pasuje do latarek w body Solarforce L2, resztę prosił bym o zmierzenie swojej latarki - drobne korekty średnicy nie są problemem.
2. Uchwyt tak skonstruowałem, że możemy go przykręcić na kierownicy gdzie nam pasuje i jak nam pasuje, kwestia tylko doboru odpowiedniej długości śrub:
- przy mostku na średnicy ok. 31.8 - czyli dla kierownic "oversized",
- przy manetce na minimalnej średnicy kierownicy (tutaj standard w każdym rowerze fi gripów) i latarką do góry - ja od zawsze wbrew wszystkim producentom i jak widać na ulicach, również rowerzystom, jestem zwolennikiem podwieszania oświetlenia pod kierownicą. Przede wszystkim nie chciał bym się na to nadziać podczas wywrotki. Inna kwestia czysto estetyczno/wizualna. O tym, że cały sprzęt też jest bezpieczniejszy podczas gleby będąc pod kierownicą nie muszę chyba wspominać.
- czy w miejscu gdzie kierownica jest stożkowa
Uniwersalność osiągnięta dzięki chwytowi wykonanemu na zasadzie pryzmy, gdzie dół podpiera się w 4 punktach dostosowując się do stożka kierownicy, górna obejma jest "ażurowa' i część chwytającą ma wykonaną w po łuku, dzięki temu trzyma będąc ukosem do kierownicy. Tutaj zalecam dać jakąś owijkę na kierownice przed zakręceniem, z racji tego, że całość przy zaciskaniu się układa i może zostawić ślad na lakierze - ja stosuje z powodzeniem izolepe.
3. Uchwyt posiada regulację lewo/prawo - chwyt kierownicy z chwytem latarki jest łączony za pomocą śruby, całość możemy obracać 360 stopni wobec siebie. Co prawda projektując uchwyt, uznałem, że latarka ma świecić po prostu do przodu, dlatego nie przewidziałem dalszej możliwości regulacji po zakręceniu w odpowiedniej pozycji, ale okazuje się, że możemy to osiągnąć poprzez skręcenie "centralnej" śruby na kleju i z umiarem.
Film dla niedowiarków:
https://www.youtube.com/watch?v=uhOaQKl ... e=youtu.be
Kwestia w tym, że jak będziemy za dużo tak kręcić, śruba najprawdopodobniej się poluzuje na gwincie.
4. "Czy uchwyt trzyma latarkę stabilnie?" Całość jest z lotniczego stopu amelinium, do tego skręcana. Gdybym miał wystarczająco dużo siły w ręce, pokazał bym zdjęcie jak podnoszę cały rower za latarkę, ale jedynie mogę pokazać, jak podnoszę przód (mimo że uchwyt był zakręcony delikatnie w palcach).
5. Waga: części uchwytu ~16 gram, śrubki stalowe ~19 gram. Całość ~36gram, w wersji z alu śrubkami powinno być około 22gramy. Dla porównania chiński plastik waży ~ 35 gram.
6. Uchwyt został zaprojektowany jako skręcany, ale są inne opcje, latarkę można doraźnie na o-ring/gumki recepturki zamocować (jak się śpieszy do sklepu, a latarka była odkręcona - zdjęcie w 1-szym poście). Jeżeli ktoś potrzebuje ją demontować i montować często, można dorobić sobie pasek na rzepę (trzyma dobrze - zdjęcie również w 1-szym poście) i opcja awaryjna "tryktyki". Sam uchwyt do kierownicy możemy zakręcić, bądź awaryjnie na tryktykach złapać.
7. Wersja antykradzieżowa? Nie ma problemu zastosować śrubki na Torx z dziurką.
8. Dostępność bardzo ograniczona - parę sztuk na miesiąc przy dobrych wiatrach, na dzień dzisiejszy kolejka przynajmniej miesiąc/dwa w przód.
9. Może kiedyś wersja w anodzie w różnych kolorach - ale to takie marzenia