No ale pewnie to było ogniwo pryzmatyczne lipo a nie cylindryczne lion, sporo tych lipoli montuje się w małych urządzeniach, a niestety lipole puchną od samego patrzenia ^^
: niedziela 14 cze 2015, 20:44
autor: MegaLight
marmez pisze:Czyli się trochę pomyliłem, jednak dalej przekonuję, że jeżeli temp. powietrza na zewnątrz jest ok. 30stC, a w kabinie jest albo 22st (biały dach - 52st), albo 27st ( czarny dach - 57st).
MythBusters nie zmierzyli temperatury dachu tylko temperaturę wewnątrz aut. Środek białego samochodu nagrzał się do 52 stopni, a czarnego do 57.
: niedziela 14 cze 2015, 21:32
autor: Pyra
Witam
Doctore pisze:a niestety lipole puchną od samego patrzenia ^^
Ciekawe rzeczy można się dowiedzieć... Mam sporo LiPoli, niektóre eksploatowane już kilka lat, i jakoś nie zauważam wielkiego puchnięcia, ale biorąc pod uwagę warunki pracy, to większość LiIon, by już wybuchła...
Nie "mówię", że nie zmieniają wymiarów, ale to puchnięcie torebek, nie jest tak wielkie jak się sugeruje. A jeśli chodzi o opinie z portali RC, to co po niektórzy tam traktują ogniwa jak klocki LEGO z żeliwa, więc nie dziwne, że się różne rzeczy dzieją.
Pozdrawiam
: niedziela 14 cze 2015, 23:55
autor: Doctore
No racja niektórzy cisną lipole i tak jest.
Ale główny problem z lipo jest taki że raz produkowane są dobre partie, a inne partie to taki syf że po kilkunastu użyciach zdychają, więc mamy do czynienia z "loterią" - raz dobrze raz źle.
Raz słyszę że dobrze traktowany lipol pada po ok. 30 cyklach a raz że po 300 cyklach jeszcze jest dobry...
: sobota 04 lip 2015, 23:59
autor: Polsky
Zrobiłem ostatnio pomiary, tak więc w schowku w drzwiach dodajcie jeszcze jakieś 2'C bo zanim zrobiłem foto to już lekko się przewietrzylo.
Pomiary robione w białym aucie, cały dzień na słońcu o godz 18.00. W piątek.
Schowek w desce rozdzielczej 49'C
Deska rozdzielcza pod przednia szyba od strony słońca 66'C how to use print screen
: niedziela 05 lip 2015, 22:46
autor: Issac
Polsky, Czarne auto, na słońcu, czarna skórzana tapicerka, temperatura powierzchni na słońcu 75'C, samo powietrze tylko 58'C... dane z dzisiaj.
: środa 12 sie 2015, 17:15
autor: tre33
Ciepło, coraz cieplej...
: środa 12 sie 2015, 22:40
autor: pegasus_sis
Ciepło, coraz cieplej...
...ale producent też "przyoszczędził" na plastikach. Choć lepiej na plastikach, niż na sprężynce w stacyjce
: środa 12 sie 2015, 23:06
autor: PawelG.
Megana nie ma stacyjki
: piątek 18 wrz 2015, 12:27
autor: Issac
Hej,
A jak się ma temperatura panująca w aucie dla latarki z NIMH w środku ?
: niedziela 20 wrz 2015, 14:17
autor: PawelG.
Moje Eneloopy przeżyły wysokie temperatury w czarnym kombi i żyją, więc chyba są dość wytrzymałe.
: środa 23 wrz 2015, 19:13
autor: Gryzon
Może ta renówka stanęła w zasięgu budynku takiego jak np: Walkie-Talkie (Londyn) ...
: środa 23 wrz 2015, 22:35
autor: marmez
Może być. Powstało na świecie kilka wspaniałych wieżowców fantazyjnie zaprojektowanych przez kreatywnych architektów, które mając wklęsłe szklane ściany w słońcu potrawią pewne miejsca nagrzewać do 100stC. W jednym z takich spartolonych wysokościowców musieli powierzchnię zrobić matową. Ciekaw jestem, czy wymieniali szyby, czy coś na nie naklejali
Każdy taki niepowtarzalny budynek jest prototypem i wpadki się zdarzają niestety.
: poniedziałek 28 wrz 2015, 10:55
autor: piciex
Gdy na początku czerwca zaczynaliście ten temat od razu pomyślałem o eksperymencie.
Wrzuciłem wtedy do schowka w samochodzie popularnego powerbanka z naładowanym ogniwem Samsunga od Fona. Wczoraj przypomnialo mi się o eksperymencie i wyjąłem ogniwo na testy. Przez cały ten czas nie było ono używane. Samochodu nie trzymam w garażu i w największe upały stał całymi dniami w pełnym słońcu. Ogniwo wygląda normalnie. Opus wykazał 2875mAh i 68mΩ, czyli mniej więcej tyle samo co cztery miesiące temu.
Oczywiście nie namawiam do celowego pieczenia ogniw w samochodzie, ale ja raczej nie będę wymieniał latarek do samochodu na Ni-Mh.
: poniedziałek 28 wrz 2015, 13:40
autor: Issac
piciex, Ja tam się nie przejmuje stratą pojemności czy uszkodzeniem ogniwa, ale pożaru który strawi moją gablotę po rozgrzaniu takiego do 70++
Teoretycznie powinny wytrzymać i w razie czego wywalić bezpiecznik nadciśnieniowy, ale ten jeden raz akurat będzie inaczej..