Strona 3 z 3
: czwartek 02 kwie 2015, 11:25
autor: tty5150
Pyra pisze:PS: Zacznij może w końcu pisać po Polsku..
Pyra, uwaga bardzo słuszna, ale pisać po polsku, nie Polsku
: czwartek 02 kwie 2015, 12:10
autor: Pyra
Witam
tty5150 pisze:Pyra pisze:PS: Zacznij może w końcu pisać po Polsku..
Pyra, uwaga bardzo słuszna, ale pisać po polsku, nie Polsku
Napisałem z wielkiej litery, aby wyglądało poważniej
ale masz rację, trzeba poprawić...
Pozdrawiam
: czwartek 02 kwie 2015, 13:15
autor: vin324pl
michal1 pisze:Bin - generalnie chodzi o wydajność
Tint - barwa
Podłoże to co pod diodą miedziane lepsze. Pod co chcesz ją podpiąć?
Nie ważne czy miedziane czy aluminiowe , ważne żeby na bezpośrednim padzie termalnym bazowało
: czwartek 02 kwie 2015, 14:21
autor: michal1
Ale ogólnie miedziane lepsze
: czwartek 02 kwie 2015, 14:27
autor: vin324pl
: czwartek 02 kwie 2015, 19:28
autor: skaktus
saku pisze:No niby
hmmm, ale seat to nie audi i nie bmw
wiec ten test nie do
konca mnie przekonuje.
mogli
dac np nowe x5 na led i bez led albo audi... czyli takie same samochody jak w tym wypadku seat a nie.
to tak jak Hella, Bosch, Philips niby
robia ksenon a jednak kazdy swieci w jakims stopniu inaczej Czyli jeden bardziej oswietla pobocza, inny
swieci bardziej skupionym
swiatlem i tp...
I tak samo
moze ktos zrobic to samo z
przewaga dla seata
biorac ksenony na przepalonych lustrach. Albo
wziac x5 na led vs np skoda yeti.
smieszniejsza jest dla mnie sprawa ceny dlaczego niby ledy
staly sie nagle takie drogie?
i jak
mozecie to
wyjasnienie prosze jesli chodzi jako minus dla led dali temperatura w tylnej
czesci klosza?
ze brak tam
chlodzenia?
Audi czy BMW kosztują po 300 000 zł, seat poniżej 100 000 zł i tutaj jest różnica w zastosowanych elementach i ilości światła z reflektora. Niestety nie znaczy to że dużo kasy = duży komfort - pierwsze Audi z ledami świecą gorzej niż podstawowy xenon a samo auto kosztuje znacznie więcej. Zaleta ledów to możliwość stworzenia świateł adaptacyjnych i tyle. Główna wada to problematyczne chłodzenie, optyka i cena z kosmosu, często zawyżona do granic. Ale każdy super nowy produkt jest drogi - pierwsze xenony kosztowały tyle co auto z niskiego segmentu.
: sobota 04 kwie 2015, 12:39
autor: extreme_ilumin
Może zostanę tu objechany przez kolegę Skaktusa, ale wtrące tu swoje 5 gr.
Chodzi mi o barwę światła w okolicach 6000K.
Miałem okazję używać przez tydzień Seata z światłami full led 80% jego użytku to deszcz i opady śniegu.
O ile w pracy poruszam się autkiem z 2013r z zarowka mi philips night breaker gdzie światło jest widzialne jako zimna biel z niebieskim odcieniem i na suchych drogach sprawuje się ok to mam wrażenie , że na mokrym asfalcie gubi się dużą ilość światła i robi się ciemno a seat daje radę i światła jest dużo więcej. To samo tyczy się mojego prywatnego auta tylko że ja używam palników xenonowych 6000K i nikt mi nie wmówi, że na mokrej drodze jest mniej światła niż z żarówki. Jedynym zastrzeżeniem jakie mam do ledów z Seata to, że owe ledy sprawiają efekt źle ustawionych świateł i w niektórych sytuacjach chwilowo oslepiaja osoby z przeciwnego pasa. Kilkukrotnie miano mi światłami i nie wiedziałem o co chodzi lecz gdy miałem się z kolegą z pracy gzie on prowadził Seata dostrzegłem problem. Seat nie bity wykresy lamp ok wiec z czego wynika ten efekt oslepiaja?
: sobota 04 kwie 2015, 13:17
autor: skaktus
extreme_ilumin pisze:
O ile w pracy poruszam się autkiem z 2013r z zarowka mi philips night breaker gdzie światło jest widzialne jako zimna biel z niebieskim odcieniem
1-nie ma czegoś takiego jak Philips Night Breaker tylko Osram Night Breaker
2-od kiedy to można uzyskać zimną biel z żarówki ? Żaden Night Breaker od Osrama ani Xtreme od Philipsa nie osiąga więcej niż 3700 - 3800K, więc do zimnej bieli im daleko. Jedynie dodatkowe wrażenie robi w Philipsie niebieska obwódka nad włóknem mijania lub niebieska część bańki w Osramie pod włóknem mijania. Barwę bardziej chłodną, w okolicach 4200 K można osiągnąć w Osramie Cool Blue Intense, podobnie w Philipsie, choć tej barwie bardzo daleko do światła zimnego.
Osobiście jeździłem z światłami w aucie i rowerze o różnych barwach i moim zdaniem (z którym nie trzeba się zgadzać) najlepsza barwa to około 5000K - kompromis pomiędzy barwą i wyglądem światła. O Seacie czytałem, min. porównanie świateł - Seat obszedł prawo, tak aby nie montować spryskiwaczy do ledów, obniżył ich moc i zszedł poniżej 2000 lumenów z reflektora. Dlatego jak bym miał wybierać pomiędzy Seatem z ledami a z xenonem, brał bym xenon - pełan możliwość zmiany barwy, realnie do osiągnięcia 3000 lumenów na palniku itd.
A dlaczego oślepia ? Pewnie część światła wyłazi poza linię odcięca. O ile w dzień to nie przeszkadza, to w nocy nawet niewiele światła przeszkadza.
: sobota 04 kwie 2015, 13:30
autor: extreme_ilumin
A niemówiłem ; )
A czy czasem Osram to nie stajnia Philipsa? ?
Po drugie nie powiedziałem że to zimna biel w żarówkach tylko światło jest "widzialne" czyt.efekt jako zimne światło!!!!
Następnym razem się poprawie co do firmy żarówek i podam dokładną poprawną i w ramach pokuty spisze numer seryjny żarówki
Nie zmienia to faktu, że wolę ledy(seata) i xenon niż tradycyjną żarówkę.
: sobota 04 kwie 2015, 14:20
autor: skaktus
Moim oczom jakoś ciężko dostrzec światło z żarówki jako zimne...Bez względu na to czy to zwykła żarówka, czy +120% czy typu "blue" - zawsze widać że jest to przerobione światło zwykłej żarówki i ma nieco bielszą barwę, ale nie zimną.
Mi obecne ledy z Seata nie podchodzą - zbyt duży kompromis pomiędzy barwą i ilością światła.
: sobota 04 kwie 2015, 23:53
autor: saku
skaktus pisze:Moim oczom jakoś ciężko dostrzec światło z żarówki jako zimne...Bez względu na to czy to zwykła żarówka, czy +120% czy typu "blue" - zawsze widać że jest to przerobione światło zwykłej żarówki i ma nieco bielszą barwę, ale nie zimną.
Mi obecne ledy z Seata nie podchodzą - zbyt duży kompromis pomiędzy barwą i ilością światła.
b[/coloro ]mi sie wydaje ze seat jest dopiero na tym etapie co wspomniana przez ciebie audi czy bmw Kilka lat temu
Mysle tez ze w jakims stoniu ma znaczenie tez nasz wzrok a dokladniej to jak nasze oko odbiera swiatlo i co mu bardziej odpowiada i jak przy danym swietle reaguje.
Skaktus ja sie z toba zgadzam procz tylko z jednym nie. Ze swiatla ledowe mi bardziej odpowiadaja a jak wspomniales to indywidualna sprawa. O.
i "Extreme" tez pewnie dlatego woli barwe jasna z led
[/b]
: niedziela 05 kwie 2015, 10:55
autor: skaktus
Gdybym miał do wyboru ledy lub żarówkę to wiadomo że były by to ledy. Gdybym miał ledy lub xenon, był by xenon (w Seacie).