Strona 3 z 4

: piątek 20 lis 2015, 12:25
autor: lec
wszystko zależy jak działa przetwornica - nie wszystkie pozwalają na swobodne sterowanie napięciami

: niedziela 22 lis 2015, 09:28
autor: skaktus
lec pisze:
skaktus, a jak z ukierunkowaniem światła przy h4 przy tych NSSC?
Powiem Ci tak - na mijania jest prawie że idealnie - jestem tutaj bardzo zdziwiony. Światła nie mają charakterystycznego odcięcia w stylu _/, prędzej im do odcięcia jak w xenonie. Światła długie nieco za słabe. Jechało się na tym całkiem przyjemnie, choć zimna barwa światła nie nadaje się na asfalt w deszczu.

Te H8 Philipsa to lekka przesada, szczególnie na polskim rynku. Wiele z nich to podróby w astronomicznych cenach.

Te mini projektory to ciekawa sprawa, jednak są pytania:
-jaki w to wchodzą palniki ? Podejrzewam że jakieś nietypowe lub są niewymienne
-są tego "już" dwie wersje, albo i nawet trzy:

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... eb201560_9

http://www.aliexpress.com/item/Supper-B ... eb201560_9

http://www.aliexpress.com/item/New-Styl ... eb201560_9

Sam pomysł genialny w swojej prostocie, ALE czy ilość światła będzie taka sama jak przy pełnowymiarowym lustrze itd ? Nie do każdego reflektora będą pasować. Testy tylko powiedzą co i jak.

: poniedziałek 23 lis 2015, 11:12
autor: lec
w tych projektorach palniki są już na stałe wbudowane - niewymienne. Zmienia się całość jak padnie...

: poniedziałek 23 lis 2015, 18:46
autor: skaktus
Przyglądałem się lustrom w tych cudach i wydają się dość topornie wykonane, do tego z plastiku. Może i dobrze że jak palnik padnie to wymieniamy całość ;) Jeśli jakościowo będą takie jak niektóre palniki po 20 zł to wymiana będzie tak samo częsta jak przy żarówkach +120% :P

: wtorek 24 lis 2015, 16:38
autor: rafa
Cena to 140$ za komplet dużo ale to tyle co dwa palniki ksenonowe philipsa czy osram. Nie mam dużego doświadczenia w zakupach w sieci ale jeżeli można to cudo dostać na Amazon to nie do końca jestem przekonany, że to podróba. Co innego zakupy z aliexp. czy dhgate. Na oko wyglądają o niebo lepiej niż to do tej pory widziałem i to o czym tu rozmawiamy. Bardziej jednak interesuje mnie zasilanie tych żarówek. Chciałbym żeby pracowały w dwóch trybach 100% i 25% mocy więc potrzebuję drivera i stąd moje pytanie czy da się taki driver zrobić? Przeglądając forum znalazłem, że w latarkach LED można przecież mieć kilka trybów świecenia. :?:

http://www.amazon.com/Philips-X-tremeVi ... B00KTZB0EQ
http://www.philips.com.sg/c-p/12834UNIX ... d-car-lamp

: wtorek 24 lis 2015, 17:06
autor: lec
dorwij jakiś komplet na chwile i będzie wiadomo czy obniżenie napięcia wejściowego da zmianę poziomu światła w odpowiadającym Cie zakresie

: wtorek 24 lis 2015, 18:37
autor: skaktus
Zacznijmy od tego że 2400 lumenów mają obie żarówki a nie jedna, standardowy halogen H8 ma około 800 - 900 lumenów, więc dużego przyrostu jasności nie zobaczysz. Kolejna sprawa to barwa - 6000K nie nadaje się jako przeciwmgielne itd - mam osrama na ledach, 6K i do jazdy w nocy na asfalcie to nie bardzo.No i na koniec - całość ma fabryczne przetwornice które jak wspomniał lec, mogą nie pracować tak jak chcesz, więc musiał byś sam coś dopasować lub robić na zamówienie itd.

: środa 25 lis 2015, 15:04
autor: rafa
Dziękuje za radę, chyba bez ryzyka i zakupu w ciemno nie uda mi się niczego sprawdzić. Nie sądzę abym mógł odesłać żarówki jak się okażą niesterowalne. Temperatura barwowa jest dla mnie bez znaczenia bo chcę zrobić z nich światła dzienne i drogowe w pojedynczym reflektorze, na zdjęciu to dolna żarówka. Ponieważ mój reflektor jest mały i plastikowy odbłyśnik ulega gwałtownej degradacji po roku świecenia są wyraźne zmiany, odbarwia się na żółto i jest matowy, dodam że mam nową lampę. Dlatego chcę wsadzić LED bo generuje o wiele mniej ciepła od H7.

: środa 25 lis 2015, 15:44
autor: lec
no z tym ciepłem to może nie być tak różowo wcale jak sie zdecydujesz na jakąś armatę.... do DRL wystarcza słabsze zestawy. Przypomnij dlaczego wybór padł na tego Philipsa ?

: środa 25 lis 2015, 16:55
autor: rafa
Sprawdziłem na stronie producenta i rzeczywiście nie są aż tak mocne jakby się wydawało. 2400 lumenów maja dwie żarówki a ich moc to 9,3W/szt, specyfikacja mówi nawet o 700 lumenach/szt. Wybór padł bo mają chłodzenie pasywne i wymaga to tylko 2,5 cm a nie mam za dużo miejsca w lampie bo zaraz zegary. W takim wypadku raczej dużo ciepła nie będzie. Nie zależy mi też na światłach drogowych ponieważ bardzo rzadko się przydają na co dzień. Pomyślałem więc, że nie chcę wszystkich oślepiać zredukuję moc a w nocy będę miał możliwość załączyć całą. Ogniskowanie nie ma za dużego znaczenia bo ma świecić do przodu tylko słabiej. Na allegro są H7 LED za 50-80 zł ale nie mają żadnego chłodzenia wystającego poza żarówkę więc trudno powiedzieć jak będą się zachowywać. Cena duża ale jakość wykonania bardzo wysoka. Jakbym mógł kupić 1 sztukę było by super.

: środa 25 lis 2015, 17:15
autor: lec
jak jest żarówka mocowana w tej lampie ? drut, blaszka, jakiś klips/adapter ?

: czwartek 26 lis 2015, 10:42
autor: rafa
Dwa druty a później wtyczka zasilająca i gumowa osłona. Lampa świeci w trybie mijania bardzo dobrze ale żarówki H7 przepalają się raz na sezon bo używam osram nightbreaker i wtedy muszę wszystkie plastiki rozkręcać a wiadomo blachowkręty w plastiku trzymają coraz gorzej. Zasilanie jest na wysokim poziomie na wolnych obrotach komputer pokazuje 13,6V a podczas jazdy nawet 14,4-14,8V stąd tak dobre światła mijania i częste przepalanie żarówek. Nie chcę rezygnować z dobrego oświetlenia nocą i dlatego wymyśliłem sobie patent ze światłami drogowo-dziennymi, które powinny świecić dokładnie tak samo tylko z różną mocą a w reflektorze zapanuje niższa temperatura. Mógłbym kupić zwykłą żarówkę H7 LED powiedzmy 5W ale w tedy nie będę maił świateł drogowych i pojawi się problem na przeglądzie i znowu rozkręcanie plastików. Dziękuję za chęć pomocy ideałem byłby sterownik do mocnego pasywnego LED'a.

: czwartek 26 lis 2015, 18:07
autor: pegasus_sis
Halogen puszczony na 40% już znacznie mniej się grzeje i trwałość jest wielokrotnie większa. Nie potrzeba do tego LED ;)

: piątek 27 lis 2015, 14:20
autor: misioCG
Acha88 pisze:Przyznam szczerze, że miałem myśl aby to wstawić do auta. Na tą chwilę jednak skłaniam się ku regeneracji reflektorów bo chyba powinna być taka kolej rzeczy.

Pacjent to Mazda Xedos 6. Reflektory ma na żarówkę H1 i jest wyposażony w soczewkę.

Sugerując się jedną z wypowiedzi kolegi Wombat to takie źródło światła miało by prawo w miarę poprawnie świecić w reflektorach z soczewką.

Ale czy tak jest? Nie potrafię odpowiedzieć i liczę na odpowiedź tutaj na forum :)
Jest jeszcze jedna opcja, wymienić soczewkę na inną z całym osprzętem z jakiegoś wysokiego modelu Mercedesa lub Audi czy BMW na allegro jest tego pełno

Swojego czasu tak zrobiłem, wymieniłem cały zespół bi-xenon od porsche, świeciło to wyśmienicie, ilość światła się podwoiła i ilość oświetlanego terenu też
Oczywiście pomijam fakt homologacji itd.

: piątek 27 lis 2015, 19:11
autor: Acha88
A masz jakieś zdjęcia? Zdaje się to by była rzeźba totalna. Poszło łatwo z ustawieniem poprawnym świecenia reflektorów?