Strona 3 z 4
: sobota 21 sty 2017, 14:07
autor: skaktus
Volo pisze:Mandat 20-500zł, ale dowód zabiorą na 100%. W jaki sposób usuniesz na drodze ksenony?
Jak odepniesz to ci wlepią za brak oświetlenia, poza tym sama przeróbka już prowadzi do zabrania dowodu.
Ja jestem zwolennikiem poprawiania fabryki kiedy spartaczy robotę, sam w Fordzie Puma miałem lata temu palniki bo ledwie tam światła świecą i nic nie pomagało nawet regeneracja (taka konstrukcja). Tam jest soczewka więc mało to widać, ale jeśli ktoś jedzie i lampy walą Panu Bogu w oczy to jestem za zabieraniem, wiele razy zostałem oślepiony przez "wieśtuningowców".
Prawo mówi, że jeśli wyeliminujesz przeróbkę / braki w aucie, dowodu nie mogą ci zabrać. Najczęściej przeróbka na xenon wygląda prosto - w miejsca żarówki wkładasz palnik, montujesz przetwornicę gdzieś pod reflektorem i tyle. Powrót jest również prosty - wkładasz żarówkę na swoje miejsce, podłączasz i po wszystkim. Wada wyeliminowana, reflektor jest sprawny, źródło światła prawidłowe. Co innego przeróbki typu montaż soczewek itd.
: sobota 21 sty 2017, 21:45
autor: endrju1
Xenon nie bez powodu musi posiadać spryskiwacz i samopoziomowanie. Jest jaśniejszy i oślepiając kogoś, oślepiasz go bardziej niż halogenem, a oślepiania nie da się wyeliminować (załadowany samochód, nierówności na drodze itp).
Jestem dla tego przeciwny montażowi xenona w miejscu żarówki, nawet tylko dla świateł długich.
Poza tym obecnie, jako że ubezpieczeniowcy walczą o każdą złotówkę, kilkukrotnie słyszałem o przypadku, że z powodu przeróbek oświetlenia nie zostało wypłacone odszkodowanie, a nawet wina spadła na tą osobę.
: sobota 21 sty 2017, 22:54
autor: pankracy
HIDy SRIDy...
Wypalony odbłyśnik, zakurzony,
niskie napięcie na wtyku żarówki.
W VW T4 wyczyściłem lampy, wsadziłem zwykłe żarówki H4 Narvy, dorzuciłem przekaźniki i świeciło lepiej niż niejeden młodszy wóz
: sobota 21 sty 2017, 23:53
autor: skaktus
Dlatego teraz mamy "eko" xenony, czyli takie które dają poniżej 2000 lumenów, bez spryskiwaczy i poziomowania. Ich jedyna zaleta to dowolność w barwach światła.
: niedziela 22 sty 2017, 19:30
autor: michalqqr
skaktus, jak, że trochę grzebiesz w samochodowych światłach, zapytam Ciebie. Ostatnio pojawiły się reklamowane przez chińczyków soczewki pod xenon z szybkim montażem, widziałeś może na żywo efekty takiej przeróbki? Ludzie bardzo to polecają.
: niedziela 22 sty 2017, 20:37
autor: skaktus
O jakie konkretnie soczewki Ci chodzi ? O takie, gdzie rozbierasz lampę i wkręcasz soczewkę w lustro (wykorzystując otwór na żarówkę) czy może o zintegrowany palnik z soczewką, montowane jedynie w gniazda H4 ? W przypadku każdego jakość to loteria i zawsze to nielegal
: niedziela 22 sty 2017, 21:48
autor: michalqqr
skaktus, żadna przeróbka lamp nie jest legalna
. Chcę do projektorów z golfa III które są fabrycznie na soczewce, ale halogenowej wrzucić właśnie tą wkręcaną soczewkę, więc z zewnątrz przeróbka niezauważalna. Tylko teraz co dokładnie odpowiada za linie odcięcia w takiej soczewce? Samo szkło, czy odbłyśnik?
: poniedziałek 23 sty 2017, 11:06
autor: skaktus
michalqqr pisze:skaktus, żadna przeróbka lamp nie jest legalna
. Chcę do projektorów z golfa III które są fabrycznie na soczewce, ale halogenowej wrzucić właśnie tą wkręcaną soczewkę, więc z zewnątrz przeróbka niezauważalna. Tylko teraz co dokładnie odpowiada za linie odcięcia w takiej soczewce? Samo szkło, czy odbłyśnik?
Nie wiem co ty kombinujesz, ale po co w soczewkę wkręcać soczewkę ? Sam mam projektory w Golfie 3 i tam w lampę nic nie wejdzie. Do projektorów czy to od Hell-i czy od TYC-a wkładasz xenon na H1 i jedziesz. Inne przeróbki są możliwe, ale wymagają dużo zachodu, cięcia itd.
Za odcięcie nie odpowiada ani lustro ani soczewka ani klosz. Za odcięcie odpowiada przesłona pomiędzy lustrem a soczewką.
: poniedziałek 23 sty 2017, 14:58
autor: Volo
Skaktus, do palników musisz zrobić wycięcie w deklu, jak je usuniesz?
: poniedziałek 23 sty 2017, 17:19
autor: skaktus
W wcięcie wkładasz gumową uszczelkę. Jak ci zależy na dowodzie, to odcinasz kable i całość składasz i tyle. Jak gliniarz upierdliwy to i do dekla się doczepi, jak inny to nie. Tutaj jest loteria. Miałem kontrole i nie czepiali się oświetlenia, choć na xenonie nie śmigam tylko na ori halogenach. Ledy mam w postojach i nad rejestracją i bez problemu.
: wtorek 24 sty 2017, 13:16
autor: Volo
Też mam ledy w postoju, w tablicy już nie bo się paliły, a Osramów czy Philipsów szkoda do tablicy (cena).
: wtorek 24 sty 2017, 18:19
autor: skaktus
Dlatego moje to samoróbki
: środa 25 sty 2017, 13:20
autor: Volo
Wiem, bo ciężko coś sensownego, jak zmniejszysz moc żeby się nie grzały, to znów świecą słabo jak żarówki.
: środa 25 sty 2017, 14:20
autor: skaktus
Ja tam mam przerobione tak, że świecą mocniej niż żarówka a ich temperatura jest na tyle niska że nic złego się z nimi nie dzieje-nie przekracza zazwyczaj 40 st. Oświetlenie rejestracji na bazie 6 ledów 5630, tak samo postoje. Jedne i drugie o barwie 5000K. Każda "żarówka" pobiera ~1W.
: niedziela 16 kwie 2017, 19:48
autor: tOmki
Podsumowanie eksploatacji:
TUNGSRAM ŻARÓWKI H7 SPORTLIGHT BLUISH +50%
Kupione i zamontowane - listopad 2014
Pierwsza przepaliła się miesiąc temu, druga dzisiaj czyli marzec-kwiecień 2017.
Żywotność - ok 2,5 roku.