Strona 3 z 4

: wtorek 10 cze 2014, 12:07
autor: misioCG
skaktus pisze:Jak by ktoś chciał te "dzienne" kedy na ledach COB można dorwać na allegro za około 50 zł pod nazwą "podszafkowa taśma led"
nie mogę znaleźć, Czy możesz dokładniej proszę?

: wtorek 10 cze 2014, 13:07
autor: Gregor887

: wtorek 10 cze 2014, 13:35
autor: fxxx
W nowych audi podeszli do tematu inaczej-jest jedno źródło światła i światłowód-właśnie oglądałem rozbitą lampę. Tak przynajmniej jest w najnowszej A4, w tej przed liftem jest kilkanaście diod.

: czwartek 12 cze 2014, 09:13
autor: marekwoj
Już miałem jechać po te światła, ale przypomniałem sobie o drobnym szczególe. Mam w samochodzie jakieś "eco coś", które w myśl oszczędzania paliwa nie ładuje cały czas akumulatora. Więc napięcie na akumulatorze (nie sprawdzałem bezpośrednio na alternatorze, ale chyba jest tak samo) w czasie pracy silnika często ma 12,5V, a dopiero w zależności od potrzeb i poboru prądu wzrasta do 14,2.

A niestety wszystkie światła dzienne (a przynajmniej te, które mają w tym pobliskim sklepie) mają tylko 3 kabelki. Zasilanie z akumulatora + podpięcie pod postojowe. Czyli wykrywają wzrost napięcia.

Czy ktoś wie jak te automaty działają ? Na pewno wiele samochodów ma takie "eco oszczędzacze", więc może producenci dziennych jakoś to uwzględnili. Np wykrywają tętnienia napięcia czy coś innego do wykrycia, że pomimo spadku napięcia silnik pracuje ?

: poniedziałek 14 lip 2014, 14:56
autor: Gregor887
Zajrzałem na alle, a tam ceny w dół ;-) . Czy coś takiego (pomijając homologację) ma rację bytu? Pożyje toto :roll:
http://allegro.pl/mocne-swiatla-do-jazd ... 66681.html
http://allegro.pl/lampa-240-led-cob-drl ... 31513.html
Dla mnie to to samo :|
A może takie
http://allegro.pl/lampy-drl-led-cob-do- ... 71986.html
Żadne chyba nie mają automatu.
Nie znam się na ledach, proszę o poradę.

: poniedziałek 14 lip 2014, 15:32
autor: PawelG.
Szkoda pieniędzy na to.
Przerobiłem już trochę dziennych i jednak najlepiej sprawdza się Philips/Narva (dokładnie te same światła).
W drugim aucie założone mam Magneti Marelli, pierwsze przyszły uszkodzone, ale drugie świecą ładnie.
Philips/Narva są wykonane o wiele lepiej od MM, przede wszystkim mają hermetyczny sterownik i szczelne złączki.
W MM złączki są typu molex, więc za jakiś czas połączenia mogą zaśniedzieć i wtedy pewnie je wymienię na hermetyczne, albo polutuję na stałe.
Z tańszych godnych polecenia i dobrze wykonanych na pewno warto rozważyć WAŚ (sterowanie zintegrowane w lampie).
Tyle tylko, że najlepiej rozpatrywać model 799, 706, 705 i 243, które są solidnie wykonane.
http://www.was.eu/

: poniedziałek 14 lip 2014, 15:49
autor: Gregor887
Ładne światełka. Niestety mam tylko 25 mm miejsca na wysokość, więc wejdzie 704. Tyle że wygląda jakoś tak delikatnie...

: poniedziałek 14 lip 2014, 15:50
autor: pawel4090
Paweł, możesz podać przybliżona cenę świateł Waś np706 ??


Pozdrawiam Paweł

: poniedziałek 14 lip 2014, 16:01
autor: Gregor887
704 u dystrybutora 160 PLN. 706 - 170,-

: poniedziałek 14 lip 2014, 17:08
autor: PawelG.
Gregor887 pisze:Ładne światełka. Niestety mam tylko 25 mm miejsca na wysokość, więc wejdzie 704. Tyle że wygląda jakoś tak delikatnie...
Powinny Ci się zmieścić lampy Philips DRL4/Narva i Magneti Marelli LPQ080.
Z tego co pamiętam, to mają właśnie coś koło 25 mm wysokości.
Później podejdę do samochodu i je dokładnie zmierzę.
pawel4090 pisze:Paweł, możesz podać przybliżona cenę świateł Waś np706 ??
Pozdrawiam Paweł
Można je znaleźć nawet za 80 zł sztuka.
Ze względu na to, że są dostępne na sztuki, to trzeba uważać, bo niektórzy na Allegro tego nie zaznaczają.
Nieco taniej masz Magneti Marelli LPQ080, ja takie kupiłem za 150 zł.
Świecą ładnie, ale jak już wcześniej pisałem minusem jest brak hermetycznych złączek oraz sterownika.
Hermetyczne złączki to jakieś 20 zł, co daje łączną kwotę 170 zł i prawie wchodzimy w pułap cenowy Narvy.

[ Dodano: 14 Lipiec 2014, 17:38 ]
W samochodzie mam Philipsy DRL4.
Drugie auto stoi kilkanaście kilometrów stąd więc daruję sobie fotki świateł MM.
Mam nadzieję, że się przyda.

Obrazek
Wysokość około 23 mm.

Obrazek
Szerokość około 123 mm (niestety trochę krzywo jest linijka, zabrakło mi trzeciej ręki).

Jak widać po wymiarach, te podawane w specyfikacjach w sklepach, są jak najbardziej realne.

: poniedziałek 14 lip 2014, 19:38
autor: pawel4090
Dziękujemy za fotki i wymiary

: poniedziałek 14 lip 2014, 20:52
autor: Gregor887
PawelG., <ok>

: poniedziałek 14 lip 2014, 21:18
autor: PawelG.
Drobna uwaga, jak montujecie, to zwróćcie uwagę, żeby odstęp między światłami był 60 cm.
U mnie jest trochę mniej, ale tam gdzie jeżdżę na stację, diagnosta ma przymiar, jest on chyba trochę krzywo podcięty, bo nic nie mówi.
Tak więc warto na to zwrócić uwagę.

: wtorek 15 lip 2014, 07:31
autor: marekwoj
PawelG., a czy diagnosta sprawdzał też inne odległości ? U mnie mogę mieć odstęp między światłami jakieś 65 cm, ale nie da się zachować odległości max 40 cm od obrysu samochodu, wychodzi mi że będzie jakieś 45-46 cm, trudno dokładnie zmierzyć.

: wtorek 15 lip 2014, 07:52
autor: Gregor887
Pytanie nie na miejscu, chyba że jeździcie na tą samą SKP :mrgreen: . Samochód i światła mają być ładne - odwraca to uwagę od istoty sprawy. Obecnie chcę zamontować światełka w dość pospolitym autku, dlatego chcę je wcisnąć pod główne lampy. Stąd ograniczenie w wysokości. Wracając do pytania - jeżeli niezgodność nie rzuca się w oczy, to będziesz tak jeździł aż do "akcji światła". Wtedy wszyscy biegają z miarkami i szukają znaczków homologacji :twisted: .