Strona 3 z 4
: piątek 25 kwie 2014, 09:18
autor: Mantom
soulmaster3m pisze:
Zostało plus poprowadzić czyli wyjąć manetkę świateł aby sprawdzić czy faktycznie mam tam wyjście na DRL bo oryginalnie tak jest w wersji skandynawskiej i światła mijania świecą przez to wyjście i świecą słabiej.
A co to za samochód? Jakoś nie mogę doczytać
: piątek 25 kwie 2014, 09:39
autor: soulmaster3m
Bo nie napisałem
Test robię w jednym a plan jest to samo powielić w trzech, ale wszystko w VAGu chyba, że dojdzie jeszcze Opel.
W VAG fajnie bo wyjmujesz kratkę, zamieniasz za kilka złotych na kratki pod przeciwmgłowe, montujesz DRL i po kłopocie. Opel jakiś dziwny bo albo wymiana całego zderzaka albo wiercenie otworu.
Manetka sprawdzona, VAG mnie nie zawiódł. Jest wyjście na manetce na światła dzienne działające po zapłonie i wyłączane po przełączeniu na pozycje i mijania.
Oryginalnie w wersjach na rynek skandynawski wyjściem tym na wyłączonych światłach było +12 podane na "Resistance wire", więc prąd pewnie szedł przez opornik i dalej przez bezpiecznik na światła mijania.
: piątek 25 kwie 2014, 09:51
autor: Mantom
soulmaster3m pisze:Bo nie napisałem
Test robię w jednym a plan jest to samo powielić w trzech, ale wszystko w VAGu chyba, że dojdzie jeszcze Opel.
W VAG fajnie bo wyjmujesz kratkę, zamieniasz za kilka złotych na kratki pod przeciwmgłowe, montujesz DRL i po kłopocie. Opel jakiś dziwny bo albo wymiana całego zderzaka albo wiercenie otworu.
Manetka sprawdzona, VAG mnie nie zawiódł. Jest wyjście na manetce na światła dzienne działające po zapłonie i wyłączane po przełączeniu na pozycje i mijania.
Oryginalnie w wersjach na rynek skandynawski wyjściem tym na wyłączonych światłach było +12 podane na "Resistance wire", więc prąd pewnie szedł przez opornik i dalej przez bezpiecznik na światła mijania.
Rozumiem, ze u Ciebie nie ma opornika?
Co do montażu w kratkach - weź jeszcze pod uwagę, czy mechanicznie wytrzymają. U siebie dorobiłem uchwyty z płaskowników perforowanych, przykręcone do metalowego wspornika zderzaka, bo jednak lampy wydawały mi się trochę za ciężkie. No i byle kto nie wyrwie
Poza tym zostawiłem przeciwmgłowe, bo jednak mogą sie przydać.
: piątek 25 kwie 2014, 10:11
autor: soulmaster3m
Nie, u mnie opornika nie było. Samochód własny import z Niemiec, więc nie miał tej linii, ani też krańcówek w kierunkach jak w wersji amerykańskiej. Niemka płakała jak odjeżdżałem aż mi na masce wbiła się pazurami i coś wrzeszczała w języku druta kolczastego.
W kratkach robiłem otwory otwornicą, oczywiście zachowując równoległość do podłoża i linii samochodu, a że kratka idzie nieco łukiem to jest wyzwanie. Do tego lekko poprawiałem rozgrzanym nad ogniem nożykiem, idealne do cięcia plastiku i wygładzenia.
U mnie za daleko jest do belki, muszę kontrować metalowym płaskownikiem przez plastik zderzaka i albo do niego przykręcić albo do samej kratki a nią też przykręcić, ale chyba wybiorę opcję ze zderzakiem.
Ale też masz okrągłe czy paski? Masz jakieś zdjęcia jak to wygląda?
[ Dodano: 25 Kwiecień 2014, 10:22 ]
Miejsca jest wystarczająco, a lampki wsunę wgłąb aby nic nie wystawało, więc zostanie montaż do zderzaka.
Miało być blisko przeciwmgłowych, ale niestety jest tam haczyk i mogłem się tylko do niego przytulić.
[ Dodano: 25 Kwiecień 2014, 10:30 ]
Jeszcze manetka, popularny model VAGowy w Audi i VW.
Wyjście w manetce jest, brak tylko konektora rurkowego w kostce.
: piątek 25 kwie 2014, 19:06
autor: skaktus
W takie kratki idealnie wchodzą Philipsy 4 LED lub ich klony...
: niedziela 27 kwie 2014, 15:22
autor: soulmaster3m
Fajnie, że 21-24mm wysokości Philipsy i ich klony wchodzą idealnie w kratkę o rozstawie 11,5-12mm, ale jak widać, nie interesowały mnie paski.
: wtorek 04 sie 2015, 20:04
autor: marcin90
Witam serdecznie.
To mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieję, że nie ostatni, gdyż lubię majsterkować przy światełkach
Mam pytanie odnośnie polaryzacji tych kwadratowych LEDów z NSSC 510, w moim przypadku model L (w środku prawie to samo, co HP). Znajduje się na nich zielona kropka, którą widać na zdjęciach z poprzednich stron - jest to minus czy plus?
Tak wyglądają NSSC 510L w środku:
Po awarii kupiłem do nich takie diody, mam nadzieję, że będą dobre:
: wtorek 04 sie 2015, 21:09
autor: skaktus
Te ledy nie pasują do tych lamp.
: wtorek 04 sie 2015, 21:15
autor: smokuxx1987
Bierzesz miernik w łapki ustawiasz na test diody i przykładasz do niej.
Wtedy kiedy zaświeci to masz polaryzację zgodnie z oznaczeniami kabli na mierniku.
: wtorek 04 sie 2015, 22:33
autor: marcin90
skaktus pisze:Te ledy nie pasują do tych lamp.
Czemu? Chodzi o wymiar?
: wtorek 04 sie 2015, 23:07
autor: rafalzaq
smokuxx1987 pisze:Bierzesz miernik w łapki ustawiasz na test diody i przykładasz do niej.
Wtedy kiedy zaświeci to masz polaryzację zgodnie z oznaczeniami kabli na mierniku.
Albo nie zaświeci w ogóle bo miernik daje zbyt małe napięcie na teście diody.
: środa 05 sie 2015, 09:57
autor: marcin90
smokuxx1987 pisze:Bierzesz miernik w łapki ustawiasz na test diody i przykładasz do niej.
Wtedy kiedy zaświeci to masz polaryzację zgodnie z oznaczeniami kabli na mierniku.
Tylko problem jest taki, ze oryginalne diody mam wszystkie spalone i raczej nic nie zaświeci. Gdzieś wyczytałem, że kropeczka oznacza +, tak więc je pierwotnie polutuję.
Bardziej teraz ciekawi mnie odpowiedź kolegi
skaktus, dlaczego one nie są odpowiednie? Jakie więc mają być?
: środa 05 sie 2015, 11:07
autor: fotorondo
marcin90, no nawet podobne nie są
: poniedziałek 10 sie 2015, 18:49
autor: marcin90
skaktus pisze:Te ledy nie pasują do tych lamp.
fotorondo pisze:marcin90, no nawet podobne nie są
Diody wymienione i świecą bardzo dobrze. Trzeba było tylko trochę skrócić nóżki. Kropka oznacza jednak minus.
: wtorek 11 sie 2015, 09:29
autor: skaktus
A chłodzenie jak zrealizowane ? Led od tak sobie siedzi na płytce ? ;P
Polaryzację można znaleźć patrząc na przewody i ścieżki, nic prostszego