Strona 3 z 3

: sobota 05 paź 2013, 18:21
autor: Bknz
Nie chcę robić wrogiej roboty-sprzedający przyznał się że nie wiedział iż jest tam XP-E a nie XP-G - w błąd go wprowadzili w sklepie w którym kupił, podawali iż jest tam XP-G. Zobaczymy jak to rozegra.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11588

powiedz mi czy można dokupić taką pigułę jak tą ze zdjęcia? co by do mojej latarki można wkręcić :) Mógłbym wstawić tam wtedy XM-L2 :P

: sobota 05 paź 2013, 18:40
autor: skaktus
Takowej piguły nie kupisz, trzeba wytoczyć u kogoś kto ma frezarkę. XML też tam nie wstawisz bo to nie ma sensu - ilość generowanego ciepła będzie ogromna (w stosunku do tego co jest teraz) a obudowa jest zbyt mała aby pracowała z takim ledem (w wypadku prądu rzędu 3A w leda).

Do tego nie wiem czy wiesz ale układ typu zoom to układ z poważnymi wadami. Przykładowo XML model X daje z siebie 1000 lumenów. Jeśli jest to w zwykłej latarce z lustrem, przy dobrym chłodzeniu leda, szybce z powłokami itd możesz na wyjściu uzyskać 700 - 800 lumenów. W przypadku zooma chłodzenie jest kiepskie co daje straty światła, do tego sama optyka powoduje znaczne straty światła i w tym wypadku zamiast mieć te 700 - 800 lumenów w porywach masz 500. 50% leci w kosmos...

: sobota 05 paź 2013, 18:49
autor: Bknz
Dzięki za wytłumaczenie, cały czas się doszkalam w tej dziedzinie ;)

Jedyne co mi pozostaje to dorobić monetę w celu poprawy odprowadzenia ciepła i sprawdzić jaka różnica w szybkości nagrzewania będzie. Później może pomyśleć nad zmianą driverka lub poszukać innej latarni w której można zastosować ten 1.4A

Szkoda że nie da się zdiagnozować jaki to model XP-E jestem ciekaw ile ona może dawać LM ;/

Kusi mnie cały czas Convoy S2 z takim driverem 2.8A na rowerek do lasu w sam raz :)

: sobota 05 paź 2013, 20:47
autor: kambal
Co tu dużo mówić koledzy. Bubel to moja sprawka. Latarka kupiona na aliexpress, w opisie było XP-G i ja tak napisałem w sklepiku. Sory wielkie Bknz, mam nadzieję że się dogadamy.

: niedziela 06 paź 2013, 21:22
autor: Bknz
Aby dioda pod tym 1A wytrzymała dłuższą pracę a ja miał spokojną głowę, dorobiłem taki oto pad :)
Użyłem do tego popularnej miedzianki którą potraktowałem dremelkiem aby mieściła się w otwór oraz była odpowiedni gładka :)

Mam nadzieję że po tym zabiegu oraz nałożeniu pasty termo tam gdzie powinna się znaleźć bedzie szybciej oddawała ciepło :)

Obrazek
Obrazek

: niedziela 06 paź 2013, 21:56
autor: belushi
Proponuje zmienić treść posta, na czole wyskoczyła mi krosta...
(Post został zmieniony, to ja też zmieniłem ;)

B

: poniedziałek 07 paź 2013, 20:15
autor: DNF
Takie coś i tak wiele Ci nie pomoże. Tu nie chodzi o ilośc materiału pod MCPCB, a o powierzchnię
styku takiego cuda ze ścianką piguły.
Tutaj z pomocą może przyjść jedynie dotoczony pod wymiar kawał pręta i wprasowanie go,
ew wciśnięcie przy różnicy temperatur.

: poniedziałek 07 paź 2013, 21:22
autor: Bknz
Po dokładnym przeszlifowaniu przyklejeniu do diody i przylutowaniu nowych grubszych kabelków, nałożeniu pasty na gwinty, poskładałem wszystko razem.

Na starym chińskim sterowniku.

efekt po 4 minutach pracy w sufit na 100% wyraźnie termika się poprawiła, obudowa zdecydowanie cieplejsza niż przed updradem :)

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek


Jak na moje pierwsze mody latarkowe to jestem zadowolony z uzyskanych rezultatów.

Korci mnie cały czas ten 1.4A :) bo leży i się marnuje
lub ewentualnie czeka jeszcze AK-47A z większą ilością trybów pracy.

Pomierzyłem jeszcze raz ile A idzie w diodę.
Na świeżym aku. '-' w obudowę '+' zamiast włącznika i miernik pokazuje 3.43V i 1,1A
Chyba żadne sens jest wciskać w nią ten driver 1,4A bo ta zmiana już raczej nie będzie zauważalna.

: poniedziałek 07 paź 2013, 23:05
autor: macgap90
A ja myślę, że weź tego ak-47 (on ma z tego co pamiętam 1.05A) i będziesz miał porządny sterownik do tej latarki z zabezpieczeniem aku i stabilizacją prądu.

: wtorek 08 paź 2013, 10:44
autor: skaktus
Blaszka którą dorobiłeś nie jest nic warta. Powierzchnia styku leda z pigułą jest taka jak była. Ogólnie prędzej masz efekt placebo niż prawdziwe efekty. Latarka po 1 minucie powinna być ciepła a po 4 gorąca lub wręcz parzyć.

: wtorek 08 paź 2013, 17:21
autor: Bknz
skaktus pisze:Blaszka którą dorobiłeś nie jest nic warta. Powierzchnia styku leda z pigułą jest taka jak była. Ogólnie prędzej masz efekt placebo niż prawdziwe efekty. Latarka po 1 minucie powinna być ciepła a po 4 gorąca lub wręcz parzyć.
Może i tak, ale różnica w odbiorze ciepła jest i to organoleptycznie czuć bardzo dobrze. Wiem wiem... że najlepiej było by miedzianą pigułę tam wstawić ale nie mam nikogo z tokarką ;/

Driver zmieniony na AK47 Jeszcze raz wszystko przesmarowane i skręcone. Latarka gotowa do użytkowania.

Stary driver z ZB006 poszedł do Tirossa co by wykrzesać z diody troszkę więcej.

Pora na wieczorne testy.