Modyfikacja Tiross TS-745
Nie chcę robić wrogiej roboty-sprzedający przyznał się że nie wiedział iż jest tam XP-E a nie XP-G - w błąd go wprowadzili w sklepie w którym kupił, podawali iż jest tam XP-G. Zobaczymy jak to rozegra.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11588
powiedz mi czy można dokupić taką pigułę jak tą ze zdjęcia? co by do mojej latarki można wkręcić Mógłbym wstawić tam wtedy XM-L2
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11588
powiedz mi czy można dokupić taką pigułę jak tą ze zdjęcia? co by do mojej latarki można wkręcić Mógłbym wstawić tam wtedy XM-L2
Takowej piguły nie kupisz, trzeba wytoczyć u kogoś kto ma frezarkę. XML też tam nie wstawisz bo to nie ma sensu - ilość generowanego ciepła będzie ogromna (w stosunku do tego co jest teraz) a obudowa jest zbyt mała aby pracowała z takim ledem (w wypadku prądu rzędu 3A w leda).
Do tego nie wiem czy wiesz ale układ typu zoom to układ z poważnymi wadami. Przykładowo XML model X daje z siebie 1000 lumenów. Jeśli jest to w zwykłej latarce z lustrem, przy dobrym chłodzeniu leda, szybce z powłokami itd możesz na wyjściu uzyskać 700 - 800 lumenów. W przypadku zooma chłodzenie jest kiepskie co daje straty światła, do tego sama optyka powoduje znaczne straty światła i w tym wypadku zamiast mieć te 700 - 800 lumenów w porywach masz 500. 50% leci w kosmos...
Do tego nie wiem czy wiesz ale układ typu zoom to układ z poważnymi wadami. Przykładowo XML model X daje z siebie 1000 lumenów. Jeśli jest to w zwykłej latarce z lustrem, przy dobrym chłodzeniu leda, szybce z powłokami itd możesz na wyjściu uzyskać 700 - 800 lumenów. W przypadku zooma chłodzenie jest kiepskie co daje straty światła, do tego sama optyka powoduje znaczne straty światła i w tym wypadku zamiast mieć te 700 - 800 lumenów w porywach masz 500. 50% leci w kosmos...
ILPT
Dzięki za wytłumaczenie, cały czas się doszkalam w tej dziedzinie
Jedyne co mi pozostaje to dorobić monetę w celu poprawy odprowadzenia ciepła i sprawdzić jaka różnica w szybkości nagrzewania będzie. Później może pomyśleć nad zmianą driverka lub poszukać innej latarni w której można zastosować ten 1.4A
Szkoda że nie da się zdiagnozować jaki to model XP-E jestem ciekaw ile ona może dawać LM
Kusi mnie cały czas Convoy S2 z takim driverem 2.8A na rowerek do lasu w sam raz
Jedyne co mi pozostaje to dorobić monetę w celu poprawy odprowadzenia ciepła i sprawdzić jaka różnica w szybkości nagrzewania będzie. Później może pomyśleć nad zmianą driverka lub poszukać innej latarni w której można zastosować ten 1.4A
Szkoda że nie da się zdiagnozować jaki to model XP-E jestem ciekaw ile ona może dawać LM
Kusi mnie cały czas Convoy S2 z takim driverem 2.8A na rowerek do lasu w sam raz
Co tu dużo mówić koledzy. Bubel to moja sprawka. Latarka kupiona na aliexpress, w opisie było XP-G i ja tak napisałem w sklepiku. Sory wielkie Bknz, mam nadzieję że się dogadamy.
Pozdrawiam
kambal zwany Kamilem Convoy M1
kambal zwany Kamilem Convoy M1
Aby dioda pod tym 1A wytrzymała dłuższą pracę a ja miał spokojną głowę, dorobiłem taki oto pad
Użyłem do tego popularnej miedzianki którą potraktowałem dremelkiem aby mieściła się w otwór oraz była odpowiedni gładka
Mam nadzieję że po tym zabiegu oraz nałożeniu pasty termo tam gdzie powinna się znaleźć bedzie szybciej oddawała ciepło
Użyłem do tego popularnej miedzianki którą potraktowałem dremelkiem aby mieściła się w otwór oraz była odpowiedni gładka
Mam nadzieję że po tym zabiegu oraz nałożeniu pasty termo tam gdzie powinna się znaleźć bedzie szybciej oddawała ciepło
Ostatnio zmieniony niedziela 06 paź 2013, 22:00 przez Bknz, łącznie zmieniany 1 raz.
Proponuje zmienić treść posta, na czole wyskoczyła mi krosta...
(Post został zmieniony, to ja też zmieniłem
B
(Post został zmieniony, to ja też zmieniłem
B
Ostatnio zmieniony poniedziałek 07 paź 2013, 21:58 przez belushi, łącznie zmieniany 1 raz.
Po dokładnym przeszlifowaniu przyklejeniu do diody i przylutowaniu nowych grubszych kabelków, nałożeniu pasty na gwinty, poskładałem wszystko razem.
Na starym chińskim sterowniku.
efekt po 4 minutach pracy w sufit na 100% wyraźnie termika się poprawiła, obudowa zdecydowanie cieplejsza niż przed updradem
Jak na moje pierwsze mody latarkowe to jestem zadowolony z uzyskanych rezultatów.
Korci mnie cały czas ten 1.4A bo leży i się marnuje
lub ewentualnie czeka jeszcze AK-47A z większą ilością trybów pracy.
Pomierzyłem jeszcze raz ile A idzie w diodę.
Na świeżym aku. '-' w obudowę '+' zamiast włącznika i miernik pokazuje 3.43V i 1,1A
Chyba żadne sens jest wciskać w nią ten driver 1,4A bo ta zmiana już raczej nie będzie zauważalna.
Na starym chińskim sterowniku.
efekt po 4 minutach pracy w sufit na 100% wyraźnie termika się poprawiła, obudowa zdecydowanie cieplejsza niż przed updradem
Jak na moje pierwsze mody latarkowe to jestem zadowolony z uzyskanych rezultatów.
Korci mnie cały czas ten 1.4A bo leży i się marnuje
lub ewentualnie czeka jeszcze AK-47A z większą ilością trybów pracy.
Pomierzyłem jeszcze raz ile A idzie w diodę.
Na świeżym aku. '-' w obudowę '+' zamiast włącznika i miernik pokazuje 3.43V i 1,1A
Chyba żadne sens jest wciskać w nią ten driver 1,4A bo ta zmiana już raczej nie będzie zauważalna.
Może i tak, ale różnica w odbiorze ciepła jest i to organoleptycznie czuć bardzo dobrze. Wiem wiem... że najlepiej było by miedzianą pigułę tam wstawić ale nie mam nikogo z tokarkąskaktus pisze:Blaszka którą dorobiłeś nie jest nic warta. Powierzchnia styku leda z pigułą jest taka jak była. Ogólnie prędzej masz efekt placebo niż prawdziwe efekty. Latarka po 1 minucie powinna być ciepła a po 4 gorąca lub wręcz parzyć.
Driver zmieniony na AK47 Jeszcze raz wszystko przesmarowane i skręcone. Latarka gotowa do użytkowania.
Stary driver z ZB006 poszedł do Tirossa co by wykrzesać z diody troszkę więcej.
Pora na wieczorne testy.