Strona 3 z 3
: niedziela 30 cze 2013, 22:29
autor: Nix2
Poproszę
viva134@wp.pl
dzięki! pzdr Nix
: niedziela 30 cze 2013, 22:57
autor: Jacek318
Korzystam z ELM327 bezprzewodowego. Tym interfejsem można co najwyżej wykasować błąd (>99roku) i to nie zawsze.
Czym nowszy samochód tym gorzej pod tym względem.
: poniedziałek 01 lip 2013, 07:54
autor: Mantom
Poszło
Co do interfejsu to polecam raczej komputerek pokładowy na oBDII.
Mam Turbogauge, kupiony w PL, ale teraz jest tego pełno na Aliexpress, przykład
http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... 0630215223
Kupiłem łownie ze względu na pokazywanie chwilowego zuzycia paliwa oraz innych parametrów, ale ma on tez opcje skanowania i kasowania błedów
: poniedziałek 01 lip 2013, 07:57
autor: Fluxor
Uniwersalny ELM327 jest słabym narzędziem. W ubiegłym tygodniu bawiłem się takim i w Lanci nie chciał w ogóle wprółpracować (łączył się ale wyświetlał nieprawdziwe dane), wykrywał błąd ale nie umiał określić co to za błąd ani go skasować (świeci kotrolka airbaga). Podłączyłem do Forda i coś tam posprawzdał jedynie a przetestowałem na kilku programach. Jakoś zawiodłem się na możliwościach tego urządzenia.
: poniedziałek 01 lip 2013, 13:22
autor: Nix2
Ok, sprawę interfejsu muszę troszkę odłożyć ze względu na brak czasu. Chcę jednak doprowadzić sprawę świateł w Tucsonie do końca.
Dzwoniłem do serwisu ( w Zielonej Górze)- otóż serwis NIE wyłączy opcji automatu bo nie ma takiej możliwości. Po dalszym uprzejmym( z mojej strony) drążeniu sprawy pan sentwierdził że nie i już !
Dzwoniłem do serwisu w Gorzowie- podobnie, jednak stwierdzili że należy zamontować moduł, który będzie rozłączał fabryczny moduł Hyundaia, oni takowego nie posiadają, a wyłączyć programowo świateł się nie da bo nie ma w oprogramowaniu takiej opcji.
No i co powiecie na taki dictum ? U mnie moduł DRL Hyundaia jest osobny, pod maską, zlokalizowałem go, ale po odłączeniu go całkowicie( złącze ok 10 pinowe) świateł mijania automatycznie co prawda nie ma, ale podświetlenia deski także nie ma...
Mam pomysł, żeby odłączać po kolei po jednym pinie z tej kostki modułu DRL i obserwować
zachowanie świateł ? Czy to ma sens ?
Co do sposobu Kolegi Mantoma- jest to trochę inny problem i inny moduł( u mnie jest osobno pod maską po stronie pasażera w okolicy podszybia) więc nie wiem czy sobie poradzę z tym...ale oczywiście dzięki za pomoc. !
EDIT:
Wyszperałem schemat podłączenia modułu DRL:
Czy wystarczy przeciąć pin nr.1 żeby przekaźnik DRL nie klikał?
pzdr Nix
: wtorek 02 lip 2013, 07:23
autor: Mantom
Nix2 pisze:O
Mam pomysł, żeby odłączać po kolei po jednym pinie z tej kostki modułu DRL i obserwować
zachowanie świateł ? Czy to ma sens ?
EDIT:
Wyszperałem schemat podłączenia modułu DRL:
[url=http://images47.fotosik.pl/1865/e6107ac6590b5bd8m.jpg]Obrazek[/URL]
Czy wystarczy przeciąć pin nr.1 żeby przekaźnik DRL nie klikał?
pzdr Nix
Za podświetlenie odpowiada przekaźnik TAIL RELAY, który na tym schemacie jak widzisz ma jedno wyprowadzenie "wolne" czyli nie dorysowane
(cewka zasilana z wyjścia nr 11). Ten schemat jest dziwny - czy w samochodzie rzeczywiście ejst tylko JEDEN bezpiecznik 10A dla obu reflektorów głównych? Przecież to niebezpieczne - w nocy mogą nagle zgasnąć oba światła
Jeszcze znajdź schemat świateł głównych i postojowych to pomyślimy
Takie to sa te koreańskie schematy
Zobaczcie tez alternator - zamiast znormalizowanego symbolu - rysunek
: poniedziałek 08 lip 2013, 10:06
autor: Nix2
Niestety, dotychczas nic nie zdziałałem, schematu świateł mijania także nie znalazłem...
Rozważam "obejście" problemu: mianowicie w pozycji manetki świateł "pozycyjne" świecą się tylko pozycyjne, więc do nich dołączyłbym dzienne DRL, nie wiem tylko czy to będzie w zgodzie z prawem ? Automat DRL byłby podłączony po prostu nie do pozycyjnych, a do mijania, zatem byłyby światała pozycyjne+DRL lub mijania, manetka zostawałaby na pozycji pozycyjne.
Czy tak może być ?
pzdr! Nix
: poniedziałek 08 lip 2013, 20:40
autor: Mantom
Nix2 pisze:Niestety, dotychczas nic nie zdziałałem, schematu świateł mijania także nie znalazłem...
Rozważam "obejście" problemu: mianowicie w pozycji manetki świateł "pozycyjne" świecą się tylko pozycyjne, więc do nich dołączyłbym dzienne DRL, nie wiem tylko czy to będzie w zgodzie z prawem ? Automat DRL byłby podłączony po prostu nie do pozycyjnych, a do mijania, zatem byłyby światła pozycyjne+DRL lub mijania, manetka zostawałaby na pozycji pozycyjne.
Czy tak może być ?
pzdr! Nix
Nie, co najwyżej w samochodach rejestrowanych
pzed 2010 r mogą się
wrqaz z DRL ś
wiecic tylko tylko pozycyjne
A szukałeś schematu tutaj?
https://www.hyundaitechinfo.com/
: poniedziałek 08 lip 2013, 21:49
autor: Nix2
Mantom pisze:
...co najwyżej w samochodach rejestrowanych pzed 2010 r mogą się wrqaz z DRL świecic tylko tylko pozycyjne
A szukałeś schematu tutaj?
https://www.hyundaitechinfo.com/
A ściślej to tylko TYLNE pozycyjne... tak mi napisano na forum Diagnostów...
Schematu trochę szukałem w podanym linku, ale niestety nie znalazłem, poszukam jeszcze.
Dziwi mnie tylko to że wiele aut (Tucson to to samo co Kia Sportage drugiej generacji) jeździ i nikt sobie z problemem nie poradził, w sensie nie opublikował jak i co
?
pzdr! Nix
: wtorek 09 lip 2013, 05:06
autor: Mantom
Nix2 pisze:Mantom pisze:
...co najwyżej w samochodach rejestrowanych pzed 2010 r mogą się wrqaz z DRL świecic tylko tylko pozycyjne
A szukałeś schematu tutaj?
https://www.hyundaitechinfo.com/
A ściślej to tylko TYLNE pozycyjne... tak mi napisano na forum Diagnostów...
Schematu trochę szukałem w podanym linku, ale niestety nie znalazłem, poszukam jeszcze.
Dziwi mnie tylko to że wiele aut (Tucson to to samo co Kia Sportage drugiej generacji) jeździ i nikt sobie z problemem nie poradził, w sensie nie opublikował jak i co
?
pzdr! Nix
Tak tylne, przeoczyłem to
Wpisz w Google "Hyundai Tucson repair manual", może znajdziesz. Na ebay są czasem serwisówki po ok. 10 USD
Znalazłem Ci po rusku
http://www.hyundai-sto.ru/hyundai_tucson/
i tłumaczenie na angielski
http://translate.google.com/translate?h ... _tucson%2F
I jest tam schemat świateł
głownych
Pyra: Po co kolega pisze podwójne posty?
: sobota 13 lip 2013, 22:13
autor: 6182
Dzień dobry,a raczej dobry wieczór.Zaglądam tu czasami,bo czasami bawię się oświetleniem.Interesuje mnie to.Wiele diod w życiu przylutowałem,długie godziny myślałem i kombinowałem jak dobrze i tanio swój rower dobrze oświetlić i nadal to nie jest skończone.W domowych zastosowaniach też dłubię-np.reanimuję zużyte świetlówki kompaktowe,nie mówiąc o bieżącym utrzymaniu sieci elektrycznej
Ostatnio,od kiedy posiadam własny wóz moim konikiem jest oświetlenie w samochodach.
I dlatego trafiłem do tego wątku,gdyż chcę tylko napisać,że na miejscu Nixa2,odciąłbym trzeci pin od tego modułu.Brak sygnału z alternatora prawdopodobnie spowoduje że moduł cały czas będzie myślał,że sinik nie pracuje i świateł nie zapuści.
Wycięcie 1 najprawdopodobniej będzie skutkowało tym,że św.mijania się nie zapalą.ale pozycyjne+deska prawdopodobnie tak.
: środa 17 lip 2013, 18:15
autor: Nix2
Niestety trochę odpuściłem temat bo miałem pilny wyjazd na kilka dni, ale wkrótce jeszcze wypróbuję ten pin od alternatora.
Fakt, że nie jestem pewien tego schematu, ale innego niestety nie znalazłem, poszukam raz jeszcze...
pzdr Nix
: piątek 11 paź 2013, 22:51
autor: zrazik
Wracając do tytułowego tematu - zakupiłem ostatnio Narvy, sądziłem że to inaczej brandowan philips a tu zonk rozwiązanie jak w pierwszych Hellach drl - diody na górze obudowy i zwierciadła 90o. Diodki które tam siedzą to zwykłe 5730 o barwie coś koło 5K, jak za tą cenę (ok 160zł) spodziewałem się czegoś lepszego.