Strona 3 z 3

: piątek 10 maja 2013, 19:00
autor: marmez
zgf1 pisze:Podpinam żarówkę samochodową, jedno włókno, nawet nie błyska, od razu odczyt napięcia 0.3V - zwarcie? Żarówka omomierzem mierzona ma ponad 1ohm, zabezpieczenie układu zadziałało?


Jakiej mocy żarówka?
zgf1 pisze:I jeszcze małe pytanie, tasma LED zwykła na diodach 3XXX, ja wiem może jest jej z 2m, ustawiam napięcie 12V, podpinam taśmę, mam wskazanie 0.7A, ale mam wrażenie, że ledy grzeją się - to normalne?
Że się grzeją, to niestety jest normalne. Dlatego często ludzie na tym forum polecają przyklejanie ich do jakiegoś radiatora (płaskownika aluminiowego najczęściej). Czy 0,7A to dobrze, to by trzeba sprawdzić w specyfikacji taśmy. Ja akurat nie znam się na diodach 3XXX ale może ktoś wie, podaj jeszcze ile tych diod na tej długości jest, to będzie można mniej więcej policzyć jaka moc idzie w jedną diodę.

Pozdrawiam

: czwartek 16 maja 2013, 16:08
autor: zgf1
No zasilacz wykonany, działa powiedziałbym świetnie, tego potrzebowałem.
Dziękuję za pomoc wszystkim, chętnie też wysłucham ewentualnych sugestii :)
Niżej kilka zdjęć ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: piątek 17 maja 2013, 14:35
autor: artur_n
Jaki koszt wyszedł budowy całości?

: piątek 17 maja 2013, 15:19
autor: zgf1
Koszt bardzo niewielki, przetwornica ~5-7zł, woltomierz panelowy mialem, stary zasilacz z laptopa tez, reszta części z odzysku. Najgorsze to było łączenie tych przełączników wielopozycyjnych.

: piątek 17 maja 2013, 16:31
autor: sebeq
A jak wydajnośc prądowa ?? pytam bo przewody cieniutkie się wydają ??
Poza tym to luks , najlepsza jest satysfakcja że się coś przydatnego stworzyło .

sebeq

: piątek 17 maja 2013, 16:52
autor: zgf1
No właśnie wydajność prądowa... Testowałem na razie jedynie około 2.3-2.5A - Taśma LED.
Więc dla mnie raczej wystarczająco, jedyny minus(nie wiem dlaczego tak się dzieje) jest taki, że ustawiam sobie równo 12V, podpinam taśmę LED, zaczyna świecić ale voltomierz wskazuje na wyjściu 11.6V - więc dość znaczny spadek.

Czy to wina przewodów?
Miałem tylko takie, instalacja z jakiejś starej pralki, w środku są dość grube, miedziane.


Ogólnie miało wyjść ładniej, ale mechanika nie jest moją mocną stroną, pewnie zasilacz będę poprawiał jeśli macie jakieś jeszcze sugestie chętnie wysłucham. Celowo użyłem też obudowy po starym zasilaczu ATX, aby w przyszłości mieć możliwość na górę dołożyć kolejny taki panel, w którym będzie mocny transformator, kontroler temperatury i jakaś kolba lutownicza - taka stacja lutownicza domowej roboty.
Ten moduł będzie miał też wbudowany zasilacz do Dremela.
Wiecie lepiej mieć wszystko w jednym miejscu...

: piątek 17 maja 2013, 17:01
autor: megabit
0,4V/2,5A, co daje rezystancje kabla koło 160mOhm. Niby niewiele, ale efekty jak widać ;) Spróbuj dać grubsze, może głośnikowy 2x2,5mm^2

: piątek 17 maja 2013, 17:58
autor: zgf1
Hmm gdzieś takie chyba mam, są dużo grubsze, ale chyba wymienić muszę wszystkie przewody od zasilacza laptopowego.


Kolejny test, wydajność prądowa to max 2.3-2.5A.
Ustawiam 12V, podpinam jedną taśmę 5050(5m), na wyświetlaczu mam 2.35A, podpinam drugą mam 2.5A, więc zasilacz więcej chyba nie da. Ale i tak nie mam na co narzekać ;)
Może kiedyś zrobi się coś lepszego, domyślnie przydałby się wyświetlacz 4x20 i pomiar napięć bez przełączania.

: piątek 24 maja 2013, 12:21
autor: artur_n
Niech ktoś podpowie jak wykonać proste zabezpieczenie przeciwzwarciowe na wyjściu?

: środa 29 maja 2013, 07:53
autor: greg
W zasilaczu typu CC/CV? Maksymalny prąd, a zatem równocześnie prąd zwarcia, ustawia się potencjometrem "prądowym", żadne zabezpieczenie przeciw zwarciu nie jest potrzebne.

: środa 29 maja 2013, 07:56
autor: artur_n
Mam własnej budowy zasilacz i to w nim chce wykonać takie zabezpieczenie.

: środa 29 maja 2013, 08:27
autor: pier
Najprostszym rozwiązaniem będzie odpowiednio dobrany bezpiecznik polimerowy.
http://www.tromil.pl/bezpiecznik-polimerowy

: środa 29 maja 2013, 11:24
autor: artur_n
Myślałem o tym rozwiązaniu ale jakoś mnie do końca nie przekonuje.