Strona 16 z 23
: piątek 02 kwie 2010, 14:43
autor: gorgu
Piotrek K. pisze:
Nie ten fragment przetłumaczyłeś ale mniejsza z tym
Z ~400 lux zrobiło się ~700 lux zmierzone z odległości 1 m. Dla prądu 350mA.
: wtorek 24 sie 2010, 17:12
autor: Tomek210
Może komuś się przyda. Pojawiła się ciekawa nowość - piasta-dynamo z mechanicznie odłączaną prądnicą, czyli żadnych dodatkowych oporów podczas jazdy bez oświetlenia.
Prezentacja działania
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=ji1wCW35Y0o[/youtube]
Poza
stroną producenta internet milczy na ten temat, więc chyba jeszcze nie trafiły do handlu. Jak będę przechodził na dynopiastę pomyślę o tym. Chyba że Shimano skopiuje do tego czasu ich rozwiązanie
: wtorek 24 sie 2010, 17:19
autor: Calineczka
fajne, a PAN POPYCHACZ ma w ręce dynamo-metr
: poniedziałek 06 wrz 2010, 10:18
autor: cmsydney
Witam
Czy ktoś może podać źródło gdzie znajdę informacje odnośnie charakterystyki prądnicy w piaście a dokładniej generowanego napięcia w funkcji prędkości? Jedynie co udało mi się znaleźć to moc (
http://www.pilom.com/BicycleElectronics ... ronics.htm ).
A chodzi mi o podtrzymanie zasilania. Obecnie posiadam lampki ze zwykłym stabilizatorem (bez przetwornicy czyli diody są połączone szeregowo) i podtrzymanie mam na kondensatorze 1F/5.5V (BUC) podłączonym za mostkiem Graetza na zwykłych diodach prostowniczych. Wyczytałem, że prądnica może wygenerować wysokie napięcia ale mnie interesuje oczywiście rozsądny zakres prędkości (0-40kmph) i przy obciążeniu. Dochodzę do sprzecznych wniosków bo z jednej strony przetwornica działa wpierw jako stepup by podwyższać napięcie a później już nie jak generuje napięcie umożliwiające przewodzenie diod. A z drugiej kondensator u mnie cały czas działa a napięcie dla kilku diod jest dwukrotnie wyższe od napięcia maksymalnego kondensatora.
Czy przy wykorzystaniu drivera nie można wykorzystać takiego kondensatora? U mnie służy już ponad rok a jeżdżę dość często 30kmph a zdarza się i 40kmph.
Pozdrawiam
edit: A może prądnica działa następująco? Prądnica ma stalą charakterystykę moc vs. prędkość. I odpowiednio do obciążenia na jej wyjściu pojawia się napięcie. Tzn. jeśli założymy, że obciążenie pobiera 100mA w całym zakresie to wraz ze wzrostem prędkości, rośnie moc a więc rośnie napięcie prądnicy skoro prąd ma być stały. Czy to rozumowanie jest poprawne?
: poniedziałek 06 wrz 2010, 11:55
autor: krzychu_m
: sobota 11 cze 2011, 23:26
autor: mariuszg73
Może ktoś wrzuci jakieś fotki swoich lampek. Ciekawi mnie w jakie obudowy "opakowaliście" Wasze diody pod dynamo
: niedziela 12 cze 2011, 08:54
autor: misiekbelchatow
: poniedziałek 09 sty 2012, 20:19
autor: konteno
witam
W roveryku mam takie oto lampki LED (2x1W)zasilane z dynama 6V 3W poprzez mostek graetza 1.5A . Po dłuższej jeździe troszkę ciepły jest wierzch obudowy (chyba dlatego że jest szczelnie zamknięta) ale nie jest to żaden problem ponieważ jeżdżę z zapalonym fanarkiem tylko po zmroku kiedy jest już chłodniej.Może w przyszłości będzie jakieś chłodzenie powietrzem wymuszone jazdą rowerkiem.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 696215.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 811809.jpg
: poniedziałek 09 sty 2012, 22:34
autor: Pyra
Witam
Co to za diody??
Nie obawiasz się przypadkowych zwarć spowodowanych drutem mocującym?
Mimo wszystko dwie śrubki były by lepszym rozwiązaniem.
Pozdrawiam
: wtorek 10 sty 2012, 22:56
autor: konteno
W obudowie wszystko jest cacy (zamocowane i zaizolowane) a robiłem z tego co miałem(niestety śrubek nie miałem w zasięgu ręki) pod ręką (prócz Ledów {jakieś najtańsze WENRUN 1WA zakupione w sklepie elektronicznym w Białymstoku}na które wywaliłem kupę forsy) ale efekt jest widoczny (szczególnie w nocy gdy kierowcy z daleka przełączają światełka ).Pomimo niedociągnięć to nie zauważyłem do tej pory żadnych zwarć
(w końcu ścieżki zasilające są odizolowane od tej okrągłej płytki )
: środa 13 lis 2013, 10:02
autor: gruby
Witam wszystkich serdecznie.
Postanowiłem zrobić lampkę na prądnicę. Wybrałem następująca konfigurację:
- sterownik Pilom
- moduł 4xLED XP-E, jasność 4 x R3 - 122 lm/350 mA , biały zimny - barwa 2B (ok.5700-6100K), średnica 25mm
- Moduł 1xLED Cree XP-E2, barwa czerwona, jasność P2 - 67,2 lm/350 mA ,- R2 (620-625nm), MCPCB Star, Tc=2W/(m*K)
Wszystkie ledy połączone w szeregu, podtrzymanie światła tylnego za pomocą superkondensatora 1F-3F.
Mam następujące pytania.
1. Jaką optykę wybrać do przedniego modułu? Mam na myśli kąt świecenia. Preferuję Ledlinka z uwagi na większą średnicę 35mm a nie 25mm jak w większości innych producentów. Do wyboru LL04LU-DO25L, 25° lub LL04LU-DO15L, 15°. Wiem, że to kwestia preferencji ale tak subiektywnie, który kąt będzie bardziej sensowny na rower? Wiem, że 25° był w Bocialarce 3.1, zdjęcia widziałem ale nie mam porównania do 15°.
2. Czy ewentualnie w grę wchodzi jakaś inna optyka? Zależy mi na dużej średnicy by sama lampka była spora (montaż do widelca a nie na kierownicy). 60mm byłoby optymalnie ale takowej nie znalazłem. Zastanawiałem się czy nie wybrać czterech oddzielnych modułów ale będzie drożej i większy problem z optyką.
3. Czy istnieją optyki do modułu 4xled z rozkładem światła owalnym?
4. Jaką optykę wybrać do tylnego modułu? Kąt im szerszy tym lepiej? 60° (FWHM 45°), 80° (FWHM 51°) a może owal 30x65° (FWHM 24/31°) z Ledlinka? Inny producent np. Ledil? Ciekawy jest Flare oval chyba 40x90° (FWHM 7/56°).
5. Jakie chłodzenie będzie wystarczające dla modułu przedniego? Fischer SK58550 wystarczy? Lepszy czerniony/anodowany czy zwykły aluminiowy?
6. Analogicznie dla modułu tylnego? Fischer SK58510 wystarczy?
Obecnie mam zmontowany sterownik jeszcze bez LM. Tryby przełączam ręcznie i zasilam 4xXP-E na osobnych modułach. Działa zadowalająco pomimo jeszcze nieoptymalnych kondensatorów. Jak będę miał wszystko gotowe to zrobię pomiary i zamieszczę.
Pozdrawiam
: środa 13 lis 2013, 10:10
autor: ptja
Ja właśnie kupiłem
moduł NV-4CB25-XPEWCR32B z
optyką LENS-04-XP-DO15L 13 stopni , więc jeśli bywasz w Łodzi, to możesz to sobie obejrzeć (jeśli zdążę zmontować latarkę, to nawet po zmroku na rowerze).
Mi zależało na wąskim i wyraźnym spot-cie, ale Ty możesz rozważyć diodę MK-R, bo przy podobnych parametrach (12V, 1A) daje więcej lumenów, a skupienie na rowerze jest mało pożądane.
: środa 13 lis 2013, 10:48
autor: gruby
Faktycznie jest to ciekawa propozycja. Prawie 20% większy strumień (1125lm w stosunku do 930lm) i napięcie niższe o 12% (11,7V w stosunku do 13,2V). Szczególnie to napięcie jest korzystne w przypadku prądnicy.
Tylko czy znajdę jakąś soczewkę o sporej średnicy (powierzchnia aktywna wiadomo, że będzie mała, wokoło mógłby być jakiś odblask)? Bo lampka o małej średnicy niespecjalnie mi się podobają. Czy musiałbym dorobić szkło o większej średnicy?
Z kolei z jedną diodą można się zastanowić nad soczewką oval.
Musze przemyśleć.
Co do obejrzenia to wyślę PM.
Dzięki
: środa 13 lis 2013, 10:54
autor: ptja
: środa 13 lis 2013, 10:56
autor: gruby
A faktycznie maja dość dużą średnicę. To chyba się zdecyduję.
A co miałeś na myśli pisząc: skupienie na rowerze jest mało pożądane? O jakie skupienie chodzi?