Kupując 2 więcej mógłbym trafić na sytuację, że 3 szt były by inne niż reszta więc i tak nie było by 6 identycznych Pogadam z BG, co oni na to, że dostałem w sumie 5szt niezgodnych z opisem ... nie będą skłonni do negocjacji, to przez PayPala pogadam bardziej stanowczo. W międzyczasie domówię z 2 extra sztuki a próby zaryzykuję zrobić na tym, co dostałem.
Manekinen pisze:Jest dobrze. Silnik CW kręci się w prawo ale wtedy gry patrzysz "zza niego".
To zmienia postać rzeczy i wtedy by się zgadzało wszystko. greg, klej i tak idzie, gdzie może ale chodzi o to, że skoro są 2 wersje silnika, to nakrętka powinna w locie sama się dokręcać a nie trzymać na kleju.
Poza tym, dla poprawy nastroju wgrałem soft ER9X i jest rewelacyjnie. Jeszcze mod ze sterowaniem podświetlania i będzie prawdziwy ER9X
A jeszcze dla porównania oba silniki:
: poniedziałek 26 sty 2015, 22:43
autor: Manekinen
Ja właśnie skończyłem męczyć apke. Zrobiłem elegancki koszyk na dwa 18650 (bez jakichkolwiek przeróbek pcb), zamontowałem podświetlenie, wyprowadziłem złącze ISP6 pod klapkę baterii, i wrzuciłem ER9X. Nawet logo zdążyłem sobie już zmienić, ale mam problem z wrzuceniem zawartości eeprom przez eePe, generowany plik jest za duży. No cóż, chyba trzeba przeczytać instrukcję
[ Dodano: 26 Styczeń 2015, 22:45 ]
ElSor pisze:A jeszcze dla porównania oba silniki:
Czy oni sobie jaja robią, przecież to dwa całkiem inne silniki, jak to ma latać.
: poniedziałek 26 sty 2015, 23:20
autor: ElSor
Ten po lewej powinienem dostać (mam 1). Wg mnie lepszy, bo krótszy (mniejsze wibracje) i większy wał. Ilość uzwojeń, średnice przewodów, wielkość magnesów jest taka sama, tylko inna obudowa. Kręcąc ręką jednak ten po lewej jakby ma mocniejsze magnesy. Napisałem do nich wiadomość i czekam na rozwój sytuacji, chcę dostać 1 "gorszy" za free, jak nie pójdą na to, to rozpoczynam spór przez PP i będę chciał zwrócić wszystkie a takie same kupię w kraju za już niewiele większą kwotę, tzn mam nadzieję, że te lepsze.
: wtorek 27 sty 2015, 10:53
autor: Manekinen
Soft ER9X jest miodzio. Fabryczny przy nim jest jak trabant bez kół Wszystko jest tak intuicyjne że bez żadnej instrukcji sam doszedłem jak poustawiać model, skalibrować drążki, ustawić kanały w mikserze (robiłem to pierwszy raz!) więc obeszło się bez edytora eeprom. Nawet wskazania napięcia baterii można skalibrować z poziomu menu, no i oczywiście zmienić alarm dla baterii więc nie trzeba grzebać na pcb gdy wsadzimy tam dwa li-ionki. Zaraz spróbuję oderwać to ustrojstwo od ziemi
Mam tylko mały problem bo nie mogę ustawić do końca endpointów, mam od 997-1500-1982 więc trochę mu brakuje do 2000 i próbowałem tym mnożnikiem, offsetem, i po prostu nie chce dalej iść. Trzeba chyba jednak przeczytać tą instrukcje
Bawiłem się też ustawieniem trybu lotu w cleanflight. Można wszystkie tryby podpiąć pod jeden kanał (ustawia się suwaki przy jakiej wartości jaki tryb ma być), więc może to być psztyczek wielopozycyjny lub nawet potencjometr. Z tym że nie wiem czy to dobrze jest mieć tyle trybów pod jednym przełącznikiem bo można się będzie pogubić w sytuacji awaryjnej.
: wtorek 27 sty 2015, 12:20
autor: Marooned
Też swego czasu wrzucałem na swoją aparaturę Er9x, ale ostatnio spotkałem się z komentarzami, że Open9x obecnie jest zdecydowanie lepsze. Dawno nie śledziłem tematu (kopter w częściach), ale daję Wam info do poszperania.
: wtorek 27 sty 2015, 13:01
autor: Manekinen
neutrinus pisze:
Manekinen pisze:
neutrinus pisze:Ku przestrodze: po skończonym locie testowym wyłączyłem najpierw aparaturę (bez rozbrajania). Model chwilę odczekał i dał full power w silniki..... i zawisnął na suficie.
Właśnie wtedy zadziałał Fail Safe. Tylko aby zadziałał poprawnie to musisz najpierw ustawić ciąg dla tego trybu aby umożliwić opadanie. Prawdopodobnie miałeś tam wpisaną za dużą wartość, i quad próbował lądować na sufiicie.
Faktycznie, z ciekawości to sprawdziłem. Wydaje mi się że po wyłączeniu aparatury, odbiornik ustawia domyślne 1500 na każdym kanale tak więc maszyna chce uciekać. No tak nie może być, wolałbym żeby spadła
A tu mój pierwszy lot
Przede mną jeszcze masa ustawiania. Ale na razie trzeba iść "wywisieć" te dwie bateryjki, może odpalę autotune
[ Dodano: 27 Styczeń 2015, 17:05 ]
A softowego failsafe nie potrafię skonfigurować. Ustawiłem na 1200 a i tak odpala się na 1500 tak samo jak bez niego, ale widać że coś tam próbuje działać bo blokuje uzbrajanie (trzeba zresetować FC), tak jak piszą w instrukcji. Trzeba poustawiać jakieś opóźnienia i długość sygnału przez konsolę, nie wiem o co kaman, nie mogę znaleźć o tym nic więcej. Jak dla mnie sprawa jest prosta, jeśli odbiornik po rozłączeniu wystawia na każdym kanale 1500, to można by zrobić taki właśnie warunek dla zadziałania failsafe. Mało prawdopodobne aby podczas normalnego lotu wszystkie kanały miały równo 1500. To nawet można w mikserze ustawić jakiś kanał np od wyboru trybu lotu (i tak ciągle jest aktywny) żeby w środkowym położeniu dawał te 1400 zamiast 1500, wtedy failsafe na pewno sam się nie włączy. To o czym piszę to na pewno jest do ustawienia w konsoli, tylko nie wiem co tam wpisać, a metodą prób i błędów to raczej nie będę tego robił
[ Dodano: 27 Styczeń 2015, 17:22 ]
Kurcze gdyby failsafe był na liście trybów lotu, to bez problemu można by było ustawić go pod przełącznik trybów lotu na wartość 1500, która wystąpiła by tylko podczas zerwania połączenia. W ogóle failsafe jest strasznie upośledzony w cleanflight, nie korzysta z żadnych czujników, można tylko podać czas przez jaki silniki mają się obracać, i model nawet nie wie czy wylądował, jeśli będziemy bardzo wysoko to po prostu może odciąć się za wcześnie i łupnąć w dół. Przecież jest czujnik wysokości, a jak niektóre płytki nie mają to można użyć choćby akcelerometru żeby sprawdzić czy było przyziemienie. No cóż pozostaje liczyć na to że soft zostanie o te funkcje uzupełniony. https://github.com/cleanflight/cleanflight/issues/234
: wtorek 27 sty 2015, 19:38
autor: maciex93
Dotarły śmigła i sterownik 4 in 1.
Szare ma 11 cali, no i muszę powiedzieć że robi wrażenie dużego
: wtorek 27 sty 2015, 19:43
autor: greg
Ja jestem ciut za Wami, dopiero zmontowałem ramę i przykręciłem silniki, czasu mało niestety.
: wtorek 27 sty 2015, 22:30
autor: maciex93
Wcale w tyle nie jesteś Zamówiłem turnigy 9x na hobby king, a jest aktualnie "back-order" więc przyjdzie mi poczekać blisko miesiąc czasu na to zamówienie, a mam tam w zasadzie wszystko co potrzeba do quada.
: wtorek 27 sty 2015, 22:33
autor: arekm
Też jestem w końcówce. Na razie mam tylko aparaturę z BG, dziś dotarła.
: wtorek 27 sty 2015, 23:22
autor: neutrinus
maciex93 pisze:Wcale w tyle nie jesteś Zamówiłem turnigy 9x na hobby king, a jest aktualnie "back-order" więc przyjdzie mi poczekać blisko miesiąc czasu na to zamówienie, a mam tam w zasadzie wszystko co potrzeba do quada.
nie wolisz fly-sky TH9x ? to praktycznie są te same aparatury...
Ja właśnie skończyłem modować aparaturę: przyjechało dziś podświetlenie lcd i moduły frysky. Mam nadzieję że nie będę musiał tego rozkręcać ponownie, te wkręty ledwo co trzymają w tym tanim tworzywie..
Swoją drogą, zastanawiam się czy modować 9x do telemetrii, obecnie bardziej kusi mnie dodanie bluetooth i przesyłanie tych danych do androida ( http://projects.onomato.biz/projects/an ... dDashboard ). Gratis będzie archiwizacja (ślady gps?). Jak zgubi się model to łatwo odpalić mapę i znaleźć ostatnie pozycje. Minusem jest jeszcze jedno urządzenie zaangażowane w latanie - telefon.
Fly-sky bym musiał kupić np na BG, cenowo wychodzi tyle samo co turnigy z HK z magazynu EU, a nawet taniej, bo biorąc z EU, bo nie dostanę VAT'u ani niczego takiego.
Dodatkowo kupiłem wszystko co potrzebowałem, silniki, pakiety, dodatki z HK w dobrych cenach.
Zamówić pakiet li-po z HK z magazynu w chinach można tylko kurierem i cena wychodzi chora, a do tego VAT gwarantowany.
Dlatego sobie poczekam, wolę dłużej a taniej
: wtorek 27 sty 2015, 23:51
autor: Manekinen
A te aparatury to chyba najtaniej wychodzi z banggood brać, hobbyking je niby ma, ale zobaczcie ile kosztuje wysyłka zza oceanu. W magazynach europejskich ten ich backorder to może trwać i trwać, zobaczcie w komentarzach ile ludzie czekają z tego powodu na wysyłki.
No nie mogli wcześniej troche z tym wyskoczyć Jutro idę polatać już tak na prawdę to powiem coś więcej o tych bateriach, ale przy suchym pomiarze mają ponad 2300mAh.
Widziałem, za dużo z tym druciarstwa a wyniki mizerne i niepewne.
Kto buduje jeszcze quada 250? Bo widzę że większość poszła w jakieś ramy 450 i większe?
: środa 28 sty 2015, 08:19
autor: Uka
Żeby zmierzyć RSSI to trzeba mieć odbiornik z telemetrią i moduł odbiorczy z telemetrią. A co do BT, nie jest tak łatwo, trzeba mu zmienić baud rate, żeby komunikował się z twoja płytką, a to nie w każdym można zrobić. No i nie wiadomo czy proste autopiloty mają wyjście tego typu sygnału do telemetrii. Jedna sprawa to wypluć pozycję na OSD, a druga to wysłać w formie zrozumiałej dla twojej aplikacji.
Jak masz FPV może lepiej kupić DVR, który przechwytuje sygnał z monitora.
: środa 28 sty 2015, 10:32
autor: neutrinus
Uka pisze:Żeby zmierzyć RSSI to trzeba mieć odbiornik z telemetrią i moduł odbiorczy z telemetrią.
Chwilę temu dałem linka do modowania toru radiowego turnigy/flysky by wyciągnąć z niego rssi. Wtedy FC może podjąć dobrą decyzję o FailSafe..
Uka pisze:
A co do BT, nie jest tak łatwo, trzeba mu zmienić baud rate, żeby komunikował się z twoja płytką, a to nie w każdym można zrobić. No i nie wiadomo czy proste autopiloty mają wyjście tego typu sygnału do telemetrii. Jedna sprawa to wypluć pozycję na OSD, a druga to wysłać w formie zrozumiałej dla twojej aplikacji.
Jak masz FPV może lepiej kupić DVR, który przechwytuje sygnał z monitora.
Tak, moduł BT musi być "inverted" i trzeba dać się go przestawić. Goście na wiki tej apki dla androida podają konkretne modele które im działają... FC z cleanflight (jak flip32 czy naze32) ma wyjście na tego typu telemetrię.
Jak potem chce się ślad nagrać (np do jakiejś wizualizacji czy optymalizacji) to nie będzie mi się chciało klatka po klatce OCR robić i digitalizować te dane, po bluetooth mam je od razu w sensownym formacie.
Do mnie baterie z BK dojechały samolotem, 2 tygodnie