Strona 134 z 194
: niedziela 28 gru 2014, 12:24
autor: zxcvb
kurdolf, to mi przypomina pewnego starszego pana, który jeździł "esem czołgiem" i wrzucał w zimie dwie płyty chodnikowe do bagażnika, bo mu "rzucało tyłem"
. No litości. Nigdy czegoś takiego nie potrzebowałem robić i nie zamierzam.
Jeździłem chwilę terenówką niby 4x4, chociaż w czasie normalnej jazdy 90% momentu ponoć i tak była przekazywana na jedną oś, ale chyba na tylną. Cóż mogę powiedzieć? Wielkiego wrażenia na mnie to nie robiło na asfalcie. Jak już wjechało się w teren, to inna sprawa, no ale jeżdżenie terenówką po mieście to chyba przesada.
Pewnie jest tak, że każdy chwali swoje
.
: niedziela 28 gru 2014, 12:35
autor: Ebola
zxcvb,
A jeździłeś kiedyś autem ze stałym napędem na 4 koła? Powtarzam, stałym a nie żadnym haldexem? Owszem tylny napęd ma swoje plusy, ale dla mnie liczy się bezpieczeństwo a nie szpan na parkingu:)
Co prawda jak pisałem wyżej, lubię sobie polatać po zaśnieżonym pustym parkingu ale to tak w ramach rozrywki. I choć mistrzem kierownicy nie jestem, to gwarantuje Ci że tylnonapędówką będzie Ci wiele trudniej postawić auto bokiem i potem je wyprostować w kontrolowany sposób niż mi.
To że jesteś szybszy od innych w deszczu czy śniegu nie oznacza że jesteś lepszy. Pamiętaj 10 000razy Ci się uda a raz może...
Życzę więcej pokory za kółkiem i pozdrawiam serdecznie.
: niedziela 28 gru 2014, 12:42
autor: zxcvb
Oj, ja jestem bardzo pokorny. Zwyczajnie wiem, że mój samochód nie może więcej i więcej nie robię. Może dlatego nigdy nie spowodowałem nawet kolizji. Uwierz mi, wleczenie się z prędkością 30 km/h, bo spadł pierwszy jesienny deszcz, to jakieś nieporozumienie.
Jeździłem Jeepem Grand Cherokee (chyba ZJ - końcówka lat 90.) z tym słabszym silnikiem, 4l R6.
O żadnym szpanie na parkingu nie wspominałem.
: niedziela 28 gru 2014, 12:49
autor: Ebola
zxcvb,
Tak jak mówiłeś, każdy swoje chwali. Z tym że miałem okazje jeździ przednio (kilka modeli, szkoda wymieniać:P) i tylko (BWM E36) i teraz jeżdżę 4x4 i to mi najbardziej odpowiada.
W sumie zrobił się trochę offtop, nie to żebym krytykował inne napędy, po prostu odpowiadam w miarę obiektywnie na twierdzenia typu "tylko tylny napęd, bo reszta to zło
)
Pozdrawiam
: niedziela 28 gru 2014, 12:56
autor: zxcvb
Każdy rodzaj napędu został stworzony do czegoś innego. Ja to widzę tak:
- przedni - dla oszczędnych,
- tylny - dla rozważnych, lubiących prowadzić,
- na wszystkie koła - dla pracy poza drogami utwardzonymi.
: niedziela 28 gru 2014, 12:58
autor: Ebola
Tylko że ja nie mam terenówki tylko prawie rodzinne kombi
(na szczęście nie w dieslu
)
: niedziela 28 gru 2014, 13:04
autor: lord_craven
Ładną dyskusję rozpętałem
Ode siebie dodam że przednionapędówki raczej nigdy nie kupię. Zostanę przy RWD ewentualnie AWD.
: niedziela 28 gru 2014, 13:06
autor: Ebola
Ja również chciałbym zostać przy AWD, ewentualnie tylny napęd ale tylko w jednośladzie hehe.
: niedziela 28 gru 2014, 13:11
autor: zxcvb
lord_craven, teraz wiadomo, na kogo zrzucić winę tej rozmowy
.
Żeby już zakończyć, to może coś związanego z tematem.
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem latareczki ArmyTek Wizard Pro Warm. Od tygodnia jestem nią zauroczony
. Jak ona świeci! Światło bardzo przyjemne i sporo go jest. Mieści się do każdej kieszeni, nawet do kieszonki
. Nie rozstaję się z nią
. Wspaniała latarka. TK75 poszła chwilowo w odstawkę
.
: niedziela 28 gru 2014, 13:11
autor: Zbychur
zxcvb, Polonez Caro, służby drogowe zaspały, błoto śnieżne, wyjazd z podporządkowanej lekko pod górkę na drogę ekspresową, wyraźna "warga" asfaltu na wjeździe. W tym wypadku 80 kilogramowy worek piachu w bagażniku nie jest objawem nieudolności czy frajerstwa, a dowodem rozsądku. Nie można porównywać też jazdy po mieście, gdzie zazwyczaj drogi są lepiej zadbane niż na prowincji.
Wspomnę jeszcze stare czasy, kiedy u mnie jechało się zimą do Cieszyna od strony Hażlacha DK938. Stromy podjazd przed samym miastem, w latach 80-tych jak zima zaskoczyła drogowców, do miasta od tej strony dojeżdżały tylko fiaty 126p, syrenki i załadowane piaskarki (puste już nie). Co innego śmigać po suchym czy mokrym asfalcie a co innego kilkadziesiąt kilometrów w błocie śnieżnym czy po "szklance". Umiejętności są bardzo ważne, wiadomo i żaden napęd nie pomoże jak ktoś nie umie jeździć (nawet gąsienice). Jednak bycie dobrym szoferem nie polega na szybkim i pewnym pokonywaniu mokrych zakrętów i radzeniu sobie z tylnym napędem w trudnych warunkach, choć to też ważne, ale dostosowaniu się na drodze do umiejętności najsłabszego kierowcy w pobliżu nas. Nie przypominam sobie, żebym bluzgał na kogoś kto powoli jedzie czy mocno zwalnia przed zakrętami, widać jedzie tyle na ile się czuje pewnie. Wiadomo jak koleś leci mi 50km/h lewym pasem na dwujezdniowej, to się irytuję, ale nie będę nikogo poganiał w mieście.
: niedziela 28 gru 2014, 13:14
autor: ElSor
Z RWD miałem tylko maluszka a później kilka FWD. Mając FWD, 18-19 lat i 75KM cieszyło mnie "przypalenie laćka". Teraz, mając >150KM chętnie bym dołożył takiego Haldexa, by na mokrym dodając gazu na 3jce nie mielić niepotrzebnie (nie zaciągać do pracy TCS-a). Jeżdżę spokojnie raczej, choć szybko i potrzeby posiadania stałego 4x4 nie widzę, chyba, że jest sroga zima lub dużo błota, bo i w takich warunkach zdarzy się jechać bardzo okazjonalnie, tyle, że tutaj nawet Haldex sobie poradzi we współpracy z ECS (blokowanie buksującego koła hamulcem).
: niedziela 28 gru 2014, 13:15
autor: Ebola
Zbychur, Nic dodać nic ująć.
: niedziela 28 gru 2014, 14:00
autor: fxxx
ja bym wam pokazał na jakie drogi są AWD
ja mam teraz średnie nachylenie 30% i wyjechać to jest nic, problem jest ze zjechaniem z takiej góry
: niedziela 28 gru 2014, 14:14
autor: piciex
Prawda jest tak, że użytkownicy dróg dzielą się na kierowców i tych co tylko mają prawojazdy.
Niestety ostatnio jest coraz więcej tych drugich, natomiast ci pierwsi na asfalcie poradzą sobie w każdych warunkach nawet z napędem na jedno koło i nie zrobi im to różnicy.
: niedziela 28 gru 2014, 14:23
autor: Ebola
piciex pisze:Prawda jest tak, że użytkownicy dróg dzielą się na kierowców i tych co tylko mają prawojazdy.
Niestety ostatnio jest coraz więcej tych drugich, natomiast ci pierwsi na asfalcie poradzą sobie w każdych warunkach nawet z napędem na jedno koło i nie zrobi im to różnicy.
Jeśli dostosuję styl jazdy do panujących warunków i do jednonapędowego pojazdu to sobie poradzi
Najgorzej jak jakiś "rajdowiec" wsiądzie w malucha i myśli że ma rakietę.