Podziel się swoją radością

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Czy, jeśli jeździłem Skodą 105 z napędem na tylną oś, to znaczy że zostałem oddzielony od chłopców i jestem "prawdziwym mężczyzną" ? ;)

Co do mojej radochy - dostałem fajny prezent na święta :)
ILPT
ww296
Posty: 688
Rejestracja: niedziela 27 sty 2013, 11:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ww296 »

EBOLA - Subaru - ma "prawdziwy" napęd 4X4 poza tym Subaru zdaje sobie sprawę z ograniczeń silnika przed przednia osia i aby poprawić sytuacje stosuje leżące silniki boxer które wyśmienicie obniżają centrum masy w aucie - jesteś rozgrzeszony ;) Skaktus - gdybyś ta skodą jeździł (obecnie) to tak, ale jesli nie no to soryy... ;)
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

skaktus pisze: Skodą 105
Moje ulubione auto. Muszę kiedyś znów zakupić.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

A nie lepsza rapid lub garde? Miałem 105S z 1977 i garde z 1984.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
pier
Posty: 1467
Rejestracja: poniedziałek 21 lut 2011, 09:02
Lokalizacja: Biłgoraj-Sól

Post autor: pier »

skaktus pisze:Co do mojej radochy - dostałem fajny prezent na święta :)
Zapewne Sam Wybrałeś.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

pier pisze:
skaktus pisze:Co do mojej radochy - dostałem fajny prezent na święta :)
Zapewne Sam Wybrałeś.
Nie, nic nie wybierałem :) Gdzieś, kiedyś wspomniałem i ktoś to usłyszał i zakupił.
ww296 pisze:Skaktus - gdybyś ta skodą jeździł (obecnie) to tak, ale jesli nie no to soryy... ;)
Na skodzie stawiałem pierwsze kroki z autami :) Pamiętam jak ojciec mnie sadzał na kolanach i pozwalał prowadzić na bocznych drogach koło zakładu gdzie pracował.

Teraz jeżdżę całkowicie innymi modelami.
ILPT
Awatar użytkownika
Ebola
Posty: 976
Rejestracja: czwartek 17 maja 2012, 22:39

Post autor: Ebola »

ww296,
Przyznam szczerzę że na początku szukałem A3 1.8T, jednak czytając trochę zdałem sobie sprawę że w tym modelu quattro to już nie to samo co w wyższych modelach audi. Więc zacząłem rozglądać się za imprezą (niestety kombi:() Co prawda standardowe 2.0 szału nie robi, jednak ten napęd to mistrzostwo świata:) Szczególnie w takie warunki jak teraz. Tylko czekam aż śniegu jeszcze nawali:)
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Ebola pisze: czekam aż śniegu jeszcze nawali:)
Ja też, ferie, rodzina, narty. :mrgreen:
Synu rok temu zjechał z Gołoty, jak nie zapomniał i warunki pozwolą to może i Bieńkule zaliczy. ;)
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

ptja pisze:A nie lepsza rapid lub garde?
Nie. Na 105 uczyłem się jeździć. Mam sentyment.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Ale zdajesz sobie sprawę, że rapidka to w zasadzie 130-tka (z wyjątkiem "budy") - takie samo zawieszenie, silnik, układ napędowy, nawet bagażnik za tylną kanapą jest.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
lord_craven
Posty: 415
Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
Lokalizacja: Leżajsk

Post autor: lord_craven »

Tak. Ale wygląd mi nie leży i tak jak pisałem mam sentyment do 105.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

lord_craven pisze:Tak. Ale wygląd mi nie leży i tak jak pisałem mam sentyment do 105.
Skoda 105 to też mój sentyment, 130 to moje małe marzenie. Kiedyś taką sobie kupię.

Mam niecny plan :)
ILPT
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Obrazek
zxcvb
Posty: 160
Rejestracja: sobota 07 wrz 2013, 20:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zxcvb »

Eee, opowiadacie z tym napędem 4x4 ;) .
Jeżdżę starym samochodem z tylnym napędem i w zimie bez żadnych elektronicznych wspomagaczy prawie zawsze jestem szybszy od reszty kierowców w samochodach-cukiereczkach. Już brak mi słów na kierowców pokonujących zakręty w mieście z prędkością 10 km/h, no bo przecież pokropił deszczyk. Wiadomo, gdy się "doi" zamiast obracać kołem kierownicy, to nawet przy 20 km/h można wypaść z zakrętu i porysować sobie lakierowane zderzaki.
Jak się nie umie jeździć, to ani elektronika nie pomoże ani napęd na wszystkie koła.
Jeżdżąc 11 lat tylko dwa razy przydałby mi się napęd 4x4, ale poradziłem sobie innym sposobem. A dołączanie napędu na tylną oś w chwili, gdy przednie koła tracą przyczepność, to dla mnie ściema - cały czas jeździ się z przednim napędem, którego nie znoszę. Jeździłem kilkoma przednionapędowcami i w każdym występuje w mniejszym lub większym stopniu efekt wyrywania koła kierownicy z rąk. Może tak nieopatrznie jest zbudowany układ kierowniczy lub jego wspomaganie, ale odczucia są fatalne. Samochód na siłę chce prostować koła, a w dziurawych zakrętach też jakoś dziwnie się zachowuje, układ kierowniczy jest nerwowy. Utrzymanie kierownicy jednym palcem często nie wchodzi w grę, natomiast w tylnonapędowcach (trzech różnych modelach) nie zauważyłem takich problemów.
Awatar użytkownika
kurdolf
Posty: 659
Rejestracja: czwartek 04 gru 2014, 14:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kurdolf »

Ja też nie narzekałem na tylny napęd dopóki nie wsiadłem do 4x4, różnica przy ruszaniu i prowadzeniu kolosalna. Mój Tata na taxi jeździł wołgą na D124 zimą i też dawał radę i narzekał,że inni tak się tak ślimaczą. Teraz jeżdżę tylno napędowym i jak nie wrzucę worka piachu do bagażnika to ciężko ruszyć z miejsca bo ciężki silnik z przodu a tył lekki.
Zablokowany