Strona 13 z 16
: środa 24 mar 2010, 20:40
autor: Fluxor
Tak swieci ITP A3 w porownaniu do fabrycznego RC-G2
: wtorek 30 mar 2010, 22:01
autor: Cool Breeze
Panowie, przyjechały do mnie dziś dwa romki, no i szukam teraz jakiś świecących dupek i chciałbym zapytać które pasują:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5714
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5031
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7321
Bo chyba wszystkie z tych które wrzuciłem świecą w ciemności tak??
: wtorek 30 mar 2010, 22:16
autor: Pyra
Witam
Pierwsza i ostatnia na 100% środkowa na 99%, znaczy świecą i pasują.
Niebieska jest płaska i trochę niższa, można latarkę postawić wtedy w pozycji świeczki, na dupce znaczy się
Pozdrawiam
: wtorek 30 mar 2010, 22:23
autor: Cool Breeze
oo świetnie, dziękuję bardzo za pomoc
[ Dodano: 1 Kwiecień 2010, 15:35 ]
A jeszcze pytanie, które najmocniej świecą, no i przy okazji może ktoś mógłby mi dac linka do oringów pod szybkę, również świecących
: czwartek 01 kwie 2010, 18:05
autor: Pyra
Witam
Wydaje mi się, że obie wspomniane przeze mnie świecą podobnie (przed chwilą zrobiłem próbę). Ciekawostka - niebieska też świeci na zielono
Pozdrawiam
: wtorek 13 kwie 2010, 18:31
autor: Pawelxqx
Przyszedł mój kolejny Romisen. Jakość wykonania i moc tak jak w poprzednim czyli b.dobrze, niestety w starym w komplecie była dioda XR-E, teraz niestety dostało mi się XR-C. Na szczęście wcześniej kupiłem Q5 w DXie i lada dzień będzie.
Pozdrawiam
: piątek 16 kwie 2010, 23:10
autor: Cool Breeze
Dotarły do mnie Romki, zamówiłem też świecące włączniki, ale nicholery nie wiem jak to odkręcić
Może jakiś łopatologiczny tutek??
: piątek 16 kwie 2010, 23:17
autor: Pyra
Witam
Jak popatrzysz na dupkę od środka, to widzisz sprężynkę, dookoła niej kawałek czarnego plastyku, potem aluminiowa kryza z czterema zagnieceniami i na zewnątrz na płaskiej powierzchni dwa otworki.
W te otworki wkładasz końce małych szczypiec lub pensety i odkręcasz. Na początku może iść ciężko, ale potem wystarczy kręcić kawałkiem drucika włożonym w jeden z otworków.
Pozdrawiam
: sobota 17 kwie 2010, 21:49
autor: wiktordabrowski
witam wszystkich na forum
chciałem przedstawic wam moją wersje tej latarki co prawda jeszcze nie dokonczonej ale juz niedługo.
ja romka zrobilem na diodzie philipsa a dokladnie na luxeon rebel
ponieważ ma ona o bardzo ładne białe światło nieporównywalnie lepsze od cree
w prezentowanym romku świeci z mocą ok 200Lm na orginalnym driverku ale z wymnienionym tranzystorkiem tak ze bierze z naładowanego aku ok 4A.
ale nad porzadnym sterownikiem pracuje i niedługo planuje go skończyc i nawet z 0.9V bedzie wstanie wyciągnąc te 200Lm po czym jak napięcie będzie już zbyt niskie to przelaczy sie w tryb ok 50Lm
tu porównanie światła rebla z przerobionym driverkiem i cree z orginalnym ukladem w romku rc-g2
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 721772.jpg
nie widac tego na tym zdjęciu ale spot tej przerobionej jest troszeczkę mniejszy od orginalnej wersji
dioda jest przylutowana na oszlifowanej monecie pastą lutownicza i ma bardzo dobre odprowadzanie ciepła
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... c85130.jpg
: sobota 17 kwie 2010, 22:53
autor: Fluxor
wiktordabrowski, zrob zdjecie porownawcze tak zeby bylo mniej przeswietlonego i podaj przy jakich bylo robione ustawieniach.
: sobota 17 kwie 2010, 23:29
autor: pawelsz
ahha, jak mówi Fluxor , zmniesz parametrry naświertlania, bo tu niewiele widać, poza tym, że oryginalna daje lepiej, bo szerzej ;P a te 4A ssane z AA to troszkę dużo, powiedziałbym bardzo za dużo- to ile idzie w diodę ? jeśli koło 1A to 200lm nie poraża, a barwę mozna ocenić na mniej przepalonej fotce
ps
przy jakim prądzie rebel dawał 200lm ?
: niedziela 18 kwie 2010, 00:56
autor: wiktordabrowski
zdjecia byly robione telefonem komórkowym wiec ciezko bedzie mi cos tam ustawic
postaram sie porzyczys aparat od kolegi i wtedy zrobie zdjecia
ta orginalna swieci jakies 4 razy slabiej.
na prezentowanym zdjeciu zmodowany driver bierze jakies 3.5A a dioda ma ok 800mA co daje te 200Lm
poniewz byl juz troche urzywany ten akumulator.
na ogniwe modelarskim full naladowanym bral uklad 4.2A a na diode pewnie szlo ponad 1A
ale ten driverek to badziewie nie majace stabilizacji pradu poza tym nigdy nie wiadomo na ile procent swojej maksymalnej mocy swieci.
ja zrobilem uklad moze troche skąplikowany ale uczymujacy idealnie 800mA w trybie max i ok 160mA w trybie low ze stabilnoscia pradowa na poziomie 1% na obu trybach w zakresie napiec zasilajacych od 0.9 do 3.3V i nie ma przysiadania swiatla tylko przelaczanie na slabszy stopien albo w tryb awaryjny przy totalnym braku zasilania.
oczywiscie stopnie beda przelaczane po przez krótkotrwale odlaczenie zasilania na równiez zmodowanym przloczniku bo na orginale to nie rószy wogule.
dla mnie nie licza sie te lumeny troche wyssane z palca przy cree tylko spektrum swiatla które powoduje ze latarka swieci wyrazniej i swiatlo jest przyjemniejsze dla oka
poza tym cree podaje swiatlosc przy temp zlącza na poziomie 25 stopni C co da sie uzyskac albo zima albo w laboratorium a przy reblu jest podawane 100Lm/W przy tem padu 25 stopni co jest realne przy dobrym chlodzenu.
na innym forum wystawilem ten driverk ktory robie jak kogos intersuje podaje link
te zdjecia z 1 goszówka i te ponizej
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic478534-510.html
: niedziela 18 kwie 2010, 09:56
autor: Calineczka
wiktordabrowski, zapodaj proszę schemacik, jeśli to nie tajemnica, obejrzymy to cudo
: niedziela 18 kwie 2010, 11:31
autor: wiktordabrowski
witam ponownie
podaje schemaciki ale nie będe ich zbytnio omawiac poniewaz wlozylem w to sporo pracy tak zeby czesci w calosci szlo dostac w polsce za nieduże pieniadze a w internecie jest malo pomocy jesli chodzi o tego typu uklady.
generator sterujący mosfetem jest mojego autorstwa i pracuje na 350 do 450 kHz i ma zmienny wspulczynik wypelnienia z górnym ograniczeniem do 85% czas przelaczenia tranzystora kluczujacego o rezistancji RDSon 33 mohm to 5ns włączenie i 15ns wyłączenie
pomiar pradu odbywa sie na rezystorze 0.047R dzieki temu mamy bardzo male stracy na tym elemencie.
uklad ten bedzie jeszcze pracowal w JETBeamie kolegi jakis tam za 350zł nie wiem dokladnie, w którym bedzie napedzal diode cree ta 4 chipowa tak ze dostanie ona 1.4A i ok 6.5V oczywiscie z jednego ogniwa A123 bo zadne inne nie da rady uklad stabilnie pracuje przy takim obciazeniu nawet z 2.8V pobierajac z aku ok 4.5A oczywiscie naladowane ogniwo bedzie obciazone mniejszym pradem przy 3.3V bedzie pobierac jakies 3.4A moze to szalenstwo ale 800Lm w kieszeni to cos naprawde niezwyklego nawet jak na owe czasy he he he
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... a25223.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 5d2230.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... d11767.jpg
: niedziela 18 kwie 2010, 12:00
autor: pawelsz
Jeśli mówimy o Cree MCE to czy 1.4 pójdzie łącznie na 4 struktury czy 1.4A per struktura ?
Pytam bo jesli na całość, to 1.4A to bardzo mało dla tej diody, jak per struktura to znowu dużo. W sumie tego określenia 6.5V nie rozumiem, skoro diody zasilamy prądowo, a nie napięciowo- jakie będzie napięcie zależy od Vf diody a nie od tego ile jej damy.
I dalej pytając, piszą o A123 masz na myśli baterie CR123A czy coś innego, bo troszkę do tego napięcie 3.3V nie pasuje, a RCR123 mają troszkę inne napięcie- ponad przewidziane dla tego sterownika (0.9-3.3V), w latarce raczej taniej jest jednak używać akumulatorów a nie bateri