Strona 119 z 194

: niedziela 14 wrz 2014, 21:38
autor: Pyra
Witam
fotorondo pisze:Pyra, podaj jakiś namiar, młody młodym ale sam bym to zobaczył :)
Miejsce dość odludne, ale trafić nie jest tam trudno...
Makieta Borówiec
Pozdrawiam

: niedziela 14 wrz 2014, 22:17
autor: Kielek
Dzięki za namiary. Dla mnie daleko, ale warto znać - może przy jakiejś okazji się uda.

Pozdrawiam,
Kiełek

: poniedziałek 15 wrz 2014, 09:22
autor: fotorondo
Pyra,
a jak makieta chodzi to tłumy duże ??
Ciekawi mnie czy takiego sześciolatka mi nie zadepczą ??

: poniedziałek 15 wrz 2014, 10:41
autor: Pyra
Witam
fotorondo pisze:Pyra,
a jak makieta chodzi to tłumy duże ??
Ciekawi mnie czy takiego sześciolatka mi nie zadepczą ??
Teoretycznie to jest makieta dla dzieci ;)
Spokojnie, mój ma 7 lat, ale były tez mniejsze dzieci. Dla dzieciaków, są specjalne podesty przy wejściu. Każdy zabiera jeden i z nim się przemieszcza.
W zasadzie są to dwie makiety, wewnętrzna i zewnętrzna, więc trzeba zrobić dwa okrążenia (co najmniej ;) ).
Trzeba przyznać, że ludzi sporo, i przyjeżdżają z dość daleka.
Co około 15 - 20 minut gaśnie światło i zapada noc, wtedy dopiero widać tą masę LEDów.
Sami robią reklamy z diod, migające neony, podświetlane napisy itp.
Obrazek
Na lotnisku jest "biegnący pas światła".
Niektóre samochody też jeżdżą, ale tylko większe jak autobusy i ciężarówki. Mają własny napęd, a oświetlenie sterowane jest ukrytymi diodami IRed, np dostaje sygnał, "hamuj i włącz lewy kierunkowskaz", za skrzyżowaniem znów "przyspiesz i wyłącz kierunkowskaz.

Pozdrawiam

: poniedziałek 15 wrz 2014, 11:31
autor: fotorondo
Polak potrafi :)
Już małejżonce linki podesłałem. Jest akceptacja. :mrgreen:

: poniedziałek 15 wrz 2014, 18:09
autor: tnt_gt
Kiedyś byłem w Hamburgu i odwiedziłem ichniejszy park miniatur.
Podobno największy na świecie.

http://www.miniatur-wunderland.com/

Filmik

: poniedziałek 15 wrz 2014, 18:32
autor: Marooned
Pyra pisze:Dziś pomyślnie przeszedł pierwsze próby nowy LF ver. 3.
Gorąco zachęcam do podzielenia się worklogiem (wraz z cięciem na własnej CNC) na Forbocie :)

: poniedziałek 15 wrz 2014, 20:06
autor: Pyra
Witam
tnt_gt pisze:Kiedyś byłem w Hamburgu i odwiedziłem ichniejszy park miniatur.
Podobno największy na świecie.
Mają tam startujący samolot, który wznosi się na dwóch cienkich drutach i potem ląduje. Ci z Borówca, chcieli aby dla nich wykonali takie drugi, Niemcy wycenili robotę na 6 tys. ojro...
Swoją drogą, chcieli zlecić wykonanie budynku terminala lotniczego, to w Polsce wyceniono na 18 tys. zł. Kupili wycinarkę laserową, zrobili sami, i tak wyszło sporo taniej...
Marooned pisze:
Pyra pisze:Dziś pomyślnie przeszedł pierwsze próby nowy LF ver. 3.
Gorąco zachęcam do podzielenia się worklogiem (wraz z cięciem na własnej CNC) na Forbocie :)
E tam, moje konstrukcje to typowo "garażowe" produkty, za cienkie aby im poświęcać więcej czasu...

Pozdrawiam

: wtorek 16 wrz 2014, 12:26
autor: krzycho_
Zaskoczyło mnie , w grupie testerów Fenixa CL20 :)

http://www.fenixlight.com/NewsMore.aspx?id=137&cid=1

: wtorek 16 wrz 2014, 13:13
autor: ElSor
krzycho_, gratulacje.

: środa 17 wrz 2014, 10:50
autor: Mieciu
Convoy S2 po małych przeróbkach wytrzymał na głębokości 40m pod wodą :twisted:

Podczas wycieczki na XVI wieczne dłubanki leżące na dnie jeziora Hańcza widać plamkę taką bardziej żółtą w centrum kadru.
To właśnie świeci convoy przymocowany do maski nurkowej :mrgreen:
W razie awarii innych latarek bez problemu mogę przełączyć na wyższy tryb i bezpiecznie dokończyć nurkowanie.
Chłodzenie mam idealne - woda 4° :wink:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4s1v04xXCGs[/youtube]

: środa 17 wrz 2014, 11:03
autor: maciex93
Mieciu, możesz dokładnie napisać co poprawiłeś w tej S2?

: środa 17 wrz 2014, 11:28
autor: Mieciu
maciex93 pisze:Mieciu, możesz dokładnie napisać co poprawiłeś w tej S2?
:-) w sumie to wszystko kupione w intl-outdoor...
host:
http://intl-outdoor.com/t12-18650-flash ... p-535.html
Jak widać jest miejsce na podwójny oring na dupce.
To jest chyba jedyna tak dobrze wykonana latarka nadająca się na takie przeróbki:
Obrazek
Dopasowałem nasze polskie oringi 70NBR i wszystko skręca się bardzo ścisło.

Samą dupkę zakleiłem - wywaliłem guzik.
Zlutowałem na stałe pierścień ze sprężynką.
Pierścień włącznika odizolowany jest od gwintu dupki dzięki czemu nawet po wytarciu anodyzacji gwintu nie będzie mi się załączać.
Takim sposobem mam włącznik 'twist' niewrażliwy na duże zmiany ciśnienia.

driver:
http://intl-outdoor.com/qlite-reva-7135 ... p-710.html
Wziąłem go głównie dlatego że już domyślnie ma bardzo fajne tryby 2% - 25% - 100% oraz nie słychać piszczenia.

dioda:
XM-L2 T6 4C - niestety pod wodą zrobiła się za żółta mimo tego że na powierzchni świeci b.ładnie.

szybkę wymieniłem na:
http://intl-outdoor.com/20mm-ar-coated- ... p-591.html
1.5mm spokojnie wytrzymuje takie ciśnienia ;-)

Przednie uszczelnienie wymagało trochę pracy:
- zrezygnować z oringu uszczelniającego szybkę
- skręcić wszystko na sucho tak, aby reflektor dobrze dociskał do diody i piguły (zafixować wysokość wkręcenia piguły)
- szybkę wkleić do przedniego pierścienia na silikon do klejenia akwariów
- pierścień wkleić na loctite do obudowy całość dobrze skręcając
- wpuścić od strony baterii kropelke loctite na gwint piguła-obudowa dzięki czemu już nic się nie odkręci.

Latarka w sumie była już ok 5 godzin pod wodą i działa wyśmienicie :D
Używana głównie w trybie 2% żeby podświetlać komputer nurkowy i nie oślepiać podwodnych towarzyszy w trakcie 'komunikacji' twarzą w twarz.

: środa 17 wrz 2014, 11:36
autor: maciex93
Ten host to jest convoy S3.
Myślę że S2 łatwiej by było przerobić. Też ma miejsce na podwójne o-ringi i odchodzi zabawa z szybką.

W każdym bądź razie dzięki za info ;)

: środa 17 wrz 2014, 11:57
autor: Mieciu
maciex93 pisze:Ten host to jest convoy S3.
Myślę że S2 łatwiej by było przerobić. Też ma miejsce na podwójne o-ringi i odchodzi zabawa z szybką.

W każdym bądź razie dzięki za info ;)
Ah :-) no tak... masz rację.
Tyle że S2 jest rozkręcany w 2 miejscach a S3 tylko na dupce ;-)
Im mniej ruchomych czesci tym lepiej, ale może i faktycznie S2 będzie też się nadawać.

Najważniejsze że są podwójne oringi i anodyzacja gwintu dupki (izolacja mosiężnego pierścienia od obudowy)