Strona 12 z 32
: czwartek 17 sty 2013, 20:54
autor: Hahar
Może nie jest to idealne rozwiązanie ale zamiast klikać np. 5x żeby dostać się do najwyższego tryby klikamy raz i mamy 5 tryb.
Pętle są fajne-ale jak przeskoczymy tryb który chcemy trzeba klikać od nowa...
A tak można by np 2-klik w górę, `1-klik w dół a 3-klik następna grupa 4-klik napięcie na aku (dwa ostatnie można zamienić)- reszta ukryta i mamy "prawie" idealną latarkę której nam nikt nie przeprogramuje jeśli nie będzie wiedział ile razy kliknąć żeby dostać się do ustawień.
: czwartek 17 sty 2013, 20:56
autor: wikrap1
Ale zobaczcie, to nic nie zmienia.
Normalnie o ile działacie z pamięcią trybu to zaczynacie dwuklikiem i dalej idziecie w przód. Dochodzi po prostu opcja przejścia w tył jednoklikami, którą możnaby wyłączyć dla ochrony przed wstrząsami.
Oczywiście jeżeli się zmieści. Skoro dążymy do uniwersalności i osoby zgłaszają takie zapotrzebowanie, to czemu nie? Przecież komu nie pasuje, to wyłącza. Taka jest chyba idea.
A tak można by np 2-klik w górę, `1-klik w dół a 3-klik następna grupa 4-klik napięcie na ak
u
W.w koncepcja Hahara chyba jest zbyt radykalna i spowalnia przejścia między trybami na rzecz przejść między profilami, a tryby są stanowczo ważniejsze.
: czwartek 17 sty 2013, 21:06
autor: Hahar
wikrap1 pisze: Przecież komu nie pasuje, to wyłącza. Taka jest chyba idea.
Chodzi o uniwersalność
Przy mocniejszej sprężynce w L2P ani razu ogniwo mi nie straciło mi kontaktu.
Jedno za to się lekko wgniotło na +...
wikrap1 pisze:W.w koncepcja Hahara chyba jest zbyt radykalna i spowalnia przejścia między trybami na rzecz przejść między profilami, a tryby są stanowczo ważniejsze.
Chodzi mi bardziej żeby przypadkiem nie dostać się w ustawienia lub w kontrolę stanu aku przy szybkiej jeździe rowerem przy x-kliku.
1-klik i 2-klik minimalizuje taką opcję-dodatkowo można też 3-klik zostawić pusty...
: czwartek 17 sty 2013, 21:17
autor: wikrap1
No to równie dobrze możesz sobie
we własnym zakresie robić 2-kliki nie odbierając radości innym, który doliczą do 5
Co za różnica?
W ustawienia się nie dostaniesz, bo blokujesz 16 czy 17 klikiem. Kontrola aku to nie tak wielka krzywda, a chyba skontrolujesz się, żeby 6 razy nie klikać
: czwartek 17 sty 2013, 21:18
autor: DNF
wikrap1 pisze:moim skromnym zdaniem dwuklik do przełączania trybów będzie w codziennym użytkowaniu upierdliwy i tyle
Tu akurat bym polemizował. Sam używam na codzień drivera ze stajni Flagiusza i właśnie mam lvl up za pomocą dwukliku,
jednoklikiem powrót do pierwszego trybu i powiem Ci, że fajna to opcja, zwłaszcza jak masz ustawione np 7 trybów.
Sterownik, który posiadam ma możliwość konfiguracji ilości trybów, kolejności oraz jakie tryby są mi potrzebne sobie wybieram,
z pośród migaczy i stałych. Jedno co wiem, raz ustawiłem latarkę i więcej zmian nie robię, także przemyślcie czy naprawdę są potrzebne możliwości profili, dostosowywania częstotliwości strobo itp.
Chyba, że dochodzi tu kwestia szpanowania to jestem jak najbardziej za
Lubię wywoływać opad szczęki latarkami u innych osób
: czwartek 17 sty 2013, 21:30
autor: xar
Panowie, a ja mam wrażenie, że udziwnień robi się zbyt dużo. Osobiście pod rower mam opcję bez pamięci, start od pierwszego trybu i jak chcę zejść ze strobo (czwartego w kolejności, bo trzy poprzednie chce mieć na swoich miejscach) to raz kliknę i mam tryb miejski. Szybko też zmieniam tryby w latarce bo lecę po trybach z głowy, kroki w przód po dwukliku razem z cofaniem przy jednokliku (nawet nie o jeden a do pierwszego trybu) byłoby moim zdaniem tutaj niepotrzebne.
Nic bym tu nie zmieniał.
: czwartek 17 sty 2013, 21:31
autor: wikrap1
Potrzebne to są tak na prawdę 3 tryby stałe. Reszta po prostu zwiększa dostosowanie latarki do sytuacji
DNF - a czy przejścia 2 i 1 klikiem są fajniejsze niż przejścia 2+n klikiem i 1-klikiem według Ciebie?
: czwartek 17 sty 2013, 21:44
autor: Hahar
wikrap1 pisze:W ustawienia się nie dostaniesz, bo blokujesz 16 czy 17 klikiem. Kontrola aku to nie tak wielka krzywda, a chyba skontrolujesz się, żeby 6 razy nie klikać
Kontrola aku na stromym zjeździe z wybojami w lesie przy powiedzmy 50km/h włączona zamiast maxa ?
Sam sobie odpowiedz...
Swoją drogą ile "klików" wytrzymuje standardowy włącznik ?
Przy tylu klikach jego koniec będzie bliski- hehe
To ma być sterownik programowalny i niechciane funkcje będzie można wyłączyć bądź włączyć.
Dla mnie np stroboskopy się do niczego nie przydają i nie krzyczę że
możesz sobie robić stroboskop przyciskiem-we własnym zakresie ...
: czwartek 17 sty 2013, 23:47
autor: Krasny
z tym dwuklikiem do przodu i jednoklikiem w tyl to caly czas myslicie w kategoriach latarki majacej 7 lub wiecej trybow. Tu mozecie zaprogramowac sobie profile i ilosc trybow w profilu takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda. no dobra jestem w 2 i chce w 1 to wtedy standardowy dwuklik i ok.
Przepraszam ale czym wiecej piszecie o tym dwukliku tym bardziej wydaje mi sie bez sensu. Napisze jeszcze raz, przelaczanie trybow to codzienna praca latarki i ma byc szybkie. Programowanie to bajer personizujacy latarke i nie robimy tego kilkakrotnie w ciagu nocy.
: piątek 18 sty 2013, 06:28
autor: wikrap1
Kontrola aku na stromym zjeździe z wybojami w lesie przy powiedzmy 50km/h włączona zamiast maxa ?
Sam sobie odpowiedz...
Na takim zjeździe masz czas, żeby kliknąć aż 6 razy, gdy masz powiedzmy max 4 tryby w profilu rowerowym?
IMO tryb zmieniasz przed takim zjazdem a nie w trakcie prawda?
Swoją drogą ile "klików" wytrzymuje standardowy włącznik ?
O to bym się nie martwił.
takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda.
A w mojej propozycji w przód idziesz po staremu, czyli 2klik plus n-klik więc zupełnie tak, jak było. W tył zaś 1-klik. i to opcja dodatkowa, przydatna i zupełnie nieszkodliwa. Co ty na to?
Dla mnie np stroboskopy się do niczego nie przydają i nie krzyczę że możesz sobie robić stroboskop przyciskiem-we własnym zakresie ...
No a przecież właśnie na tym to polega. Ktoś chce strobo, to sobie robi. Ktoś nie chce, to nie truje innym, że strobo jest bez sensu itp. Jak ktoś nie chce klikać 5 razy, bo się boi, że wejdzie w stan aku, to zamiast blokować wszystkim wieloklik po prostu ta osoba klika po 2 razy i sprawa załatwiona?
: piątek 18 sty 2013, 06:54
autor: Krasny
wikrap1 pisze:[
takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda.
A w mojej propozycji w przód idziesz po staremu, czyli 2klik plus n-klik więc zupełnie tak, jak było. W tył zaś 1-klik. i to opcja dodatkowa, przydatna i zupełnie nieszkodliwa. Co ty na to?
Teraz zrozumiałem o co Ci chodzi
Być może jedno klik wstecz jest przydatny ale czy nie szkodliwy? Jazda rowerkiem wstrząs i zmiana trybu na niższy? Niebezpiecznie się robi.
W tej chwili zabezpieczenie anty wstrząsowe Grega tak działa 1+n klik i zmienia tryby jest szansa że wykonam 1+n klik wolno i będę cofał .
Ok jako opcja może być chociaż dla mnie to naprawdę zbyteczne i poleciałoby z listy wraz z pierwszym problemem pamięci ATtiny
: piątek 18 sty 2013, 07:02
autor: wikrap1
Z Grega sprężyną nie powinno być problemu z rozłączaniem, ale powinno być na wszelki wypadek jako opcja. W razie problemu z pamięcią jest dużo funkcji do wywalania
: piątek 18 sty 2013, 07:46
autor: szmarek
tak jeszcze w uzupełnieniu, to w kliku wyboru stroboskopów (rowerowy, taktyczny, beacon, SOS) zawieruszył się na liście tzw. "policyjny" 16Hz (5 błysków, przerwa 0,5s) a to bardzo wzmagający czujność użytkowników dróg układ błysków.
: piątek 18 sty 2013, 09:30
autor: Pyra
Witam
Panowie, Nasze dywagacje mogą trwać w nieskończoność, a i tak nie osiągniemy porozumienia, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania. Osobiście wątpię aby udało się stworzyć jeden uniwersalny układ, gdyż potrzeby rowerowe i EDC są dość rozbieżne, zarówno co do zestawu trybów jak i sposobu ich zmiany.
Wydaje mi się, że stworzenie jednego uniwersalnego układu, nie jest możliwe, w związku z dużą rozbieżnością poglądów. Myślę, że skończy się na tym, że powstaną dwie wersje...
Pozdrawiam
PS: Grzesiek - współczuję
masz nie lada orzech do zgryzienia.
: piątek 18 sty 2013, 10:55
autor: greg
Koledzy, podstawowa sprawa. Driver obsługuje 2 opcje sterowania. Z pamięcią lub bez. To wymusza takie, a nie inne sterowanie. Poniżej link do dokładnego opisu dostępnych opcji sterowania:
zmiana trybów z pamięcią i bez