Strona 12 z 32

: czwartek 17 sty 2013, 20:54
autor: Hahar
Może nie jest to idealne rozwiązanie ale zamiast klikać np. 5x żeby dostać się do najwyższego tryby klikamy raz i mamy 5 tryb.
Pętle są fajne-ale jak przeskoczymy tryb który chcemy trzeba klikać od nowa...
A tak można by np 2-klik w górę, `1-klik w dół a 3-klik następna grupa 4-klik napięcie na aku (dwa ostatnie można zamienić)- reszta ukryta i mamy "prawie" idealną latarkę której nam nikt nie przeprogramuje jeśli nie będzie wiedział ile razy kliknąć żeby dostać się do ustawień.

: czwartek 17 sty 2013, 20:56
autor: wikrap1
Ale zobaczcie, to nic nie zmienia.
Normalnie o ile działacie z pamięcią trybu to zaczynacie dwuklikiem i dalej idziecie w przód. Dochodzi po prostu opcja przejścia w tył jednoklikami, którą możnaby wyłączyć dla ochrony przed wstrząsami.

Oczywiście jeżeli się zmieści. Skoro dążymy do uniwersalności i osoby zgłaszają takie zapotrzebowanie, to czemu nie? Przecież komu nie pasuje, to wyłącza. Taka jest chyba idea.
A tak można by np 2-klik w górę, `1-klik w dół a 3-klik następna grupa 4-klik napięcie na ak
u

W.w koncepcja Hahara chyba jest zbyt radykalna i spowalnia przejścia między trybami na rzecz przejść między profilami, a tryby są stanowczo ważniejsze.

: czwartek 17 sty 2013, 21:06
autor: Hahar
wikrap1 pisze: Przecież komu nie pasuje, to wyłącza. Taka jest chyba idea.
Chodzi o uniwersalność :)
Przy mocniejszej sprężynce w L2P ani razu ogniwo mi nie straciło mi kontaktu.
Jedno za to się lekko wgniotło na +... ;)
wikrap1 pisze:W.w koncepcja Hahara chyba jest zbyt radykalna i spowalnia przejścia między trybami na rzecz przejść między profilami, a tryby są stanowczo ważniejsze.
Chodzi mi bardziej żeby przypadkiem nie dostać się w ustawienia lub w kontrolę stanu aku przy szybkiej jeździe rowerem przy x-kliku.
1-klik i 2-klik minimalizuje taką opcję-dodatkowo można też 3-klik zostawić pusty...

: czwartek 17 sty 2013, 21:17
autor: wikrap1
No to równie dobrze możesz sobie we własnym zakresie robić 2-kliki nie odbierając radości innym, który doliczą do 5 :roll: Co za różnica?

W ustawienia się nie dostaniesz, bo blokujesz 16 czy 17 klikiem. Kontrola aku to nie tak wielka krzywda, a chyba skontrolujesz się, żeby 6 razy nie klikać :P

: czwartek 17 sty 2013, 21:18
autor: DNF
wikrap1 pisze:moim skromnym zdaniem dwuklik do przełączania trybów będzie w codziennym użytkowaniu upierdliwy i tyle
Tu akurat bym polemizował. Sam używam na codzień drivera ze stajni Flagiusza i właśnie mam lvl up za pomocą dwukliku,
jednoklikiem powrót do pierwszego trybu i powiem Ci, że fajna to opcja, zwłaszcza jak masz ustawione np 7 trybów.
Sterownik, który posiadam ma możliwość konfiguracji ilości trybów, kolejności oraz jakie tryby są mi potrzebne sobie wybieram,
z pośród migaczy i stałych. Jedno co wiem, raz ustawiłem latarkę i więcej zmian nie robię, także przemyślcie czy naprawdę są potrzebne możliwości profili, dostosowywania częstotliwości strobo itp.
Chyba, że dochodzi tu kwestia szpanowania to jestem jak najbardziej za :D Lubię wywoływać opad szczęki latarkami u innych osób :wink:

: czwartek 17 sty 2013, 21:30
autor: xar
Panowie, a ja mam wrażenie, że udziwnień robi się zbyt dużo. Osobiście pod rower mam opcję bez pamięci, start od pierwszego trybu i jak chcę zejść ze strobo (czwartego w kolejności, bo trzy poprzednie chce mieć na swoich miejscach) to raz kliknę i mam tryb miejski. Szybko też zmieniam tryby w latarce bo lecę po trybach z głowy, kroki w przód po dwukliku razem z cofaniem przy jednokliku (nawet nie o jeden a do pierwszego trybu) byłoby moim zdaniem tutaj niepotrzebne.

Nic bym tu nie zmieniał.

: czwartek 17 sty 2013, 21:31
autor: wikrap1
Potrzebne to są tak na prawdę 3 tryby stałe. Reszta po prostu zwiększa dostosowanie latarki do sytuacji :P

DNF - a czy przejścia 2 i 1 klikiem są fajniejsze niż przejścia 2+n klikiem i 1-klikiem według Ciebie?

: czwartek 17 sty 2013, 21:44
autor: Hahar
wikrap1 pisze:W ustawienia się nie dostaniesz, bo blokujesz 16 czy 17 klikiem. Kontrola aku to nie tak wielka krzywda, a chyba skontrolujesz się, żeby 6 razy nie klikać :P
Kontrola aku na stromym zjeździe z wybojami w lesie przy powiedzmy 50km/h włączona zamiast maxa ?
Sam sobie odpowiedz...

Swoją drogą ile "klików" wytrzymuje standardowy włącznik ? ;) Przy tylu klikach jego koniec będzie bliski- hehe :D

To ma być sterownik programowalny i niechciane funkcje będzie można wyłączyć bądź włączyć.
Dla mnie np stroboskopy się do niczego nie przydają i nie krzyczę że możesz sobie robić stroboskop przyciskiem-we własnym zakresie ...

: czwartek 17 sty 2013, 23:47
autor: Krasny
z tym dwuklikiem do przodu i jednoklikiem w tyl to caly czas myslicie w kategoriach latarki majacej 7 lub wiecej trybow. Tu mozecie zaprogramowac sobie profile i ilosc trybow w profilu takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda. no dobra jestem w 2 i chce w 1 to wtedy standardowy dwuklik i ok.

Przepraszam ale czym wiecej piszecie o tym dwukliku tym bardziej wydaje mi sie bez sensu. Napisze jeszcze raz, przelaczanie trybow to codzienna praca latarki i ma byc szybkie. Programowanie to bajer personizujacy latarke i nie robimy tego kilkakrotnie w ciagu nocy.

: piątek 18 sty 2013, 06:28
autor: wikrap1
Kontrola aku na stromym zjeździe z wybojami w lesie przy powiedzmy 50km/h włączona zamiast maxa ?
Sam sobie odpowiedz...
Na takim zjeździe masz czas, żeby kliknąć aż 6 razy, gdy masz powiedzmy max 4 tryby w profilu rowerowym? :wink: IMO tryb zmieniasz przed takim zjazdem a nie w trakcie prawda? :shock:
Swoją drogą ile "klików" wytrzymuje standardowy włącznik ?
O to bym się nie martwił. :wink:
takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda.
A w mojej propozycji w przód idziesz po staremu, czyli 2klik plus n-klik więc zupełnie tak, jak było. W tył zaś 1-klik. i to opcja dodatkowa, przydatna i zupełnie nieszkodliwa. Co ty na to? :razz:
Dla mnie np stroboskopy się do niczego nie przydają i nie krzyczę że możesz sobie robić stroboskop przyciskiem-we własnym zakresie ...
No a przecież właśnie na tym to polega. Ktoś chce strobo, to sobie robi. Ktoś nie chce, to nie truje innym, że strobo jest bez sensu itp. Jak ktoś nie chce klikać 5 razy, bo się boi, że wejdzie w stan aku, to zamiast blokować wszystkim wieloklik po prostu ta osoba klika po 2 razy i sprawa załatwiona?

: piątek 18 sty 2013, 06:54
autor: Krasny
wikrap1 pisze:[
takze przelacznie nie bedzie uciazliwe bez klika wstecz. Przy dwukliku jak rozumiem zeby z trybu 1 przejsc na 3 musze wcisnac wlacznik 4 razy i gdzie tu ergonomia z wygoda.
A w mojej propozycji w przód idziesz po staremu, czyli 2klik plus n-klik więc zupełnie tak, jak było. W tył zaś 1-klik. i to opcja dodatkowa, przydatna i zupełnie nieszkodliwa. Co ty na to? :razz:
Teraz zrozumiałem o co Ci chodzi ;) Być może jedno klik wstecz jest przydatny ale czy nie szkodliwy? Jazda rowerkiem wstrząs i zmiana trybu na niższy? Niebezpiecznie się robi.
W tej chwili zabezpieczenie anty wstrząsowe Grega tak działa 1+n klik i zmienia tryby jest szansa że wykonam 1+n klik wolno i będę cofał .

Ok jako opcja może być chociaż dla mnie to naprawdę zbyteczne i poleciałoby z listy wraz z pierwszym problemem pamięci ATtiny

: piątek 18 sty 2013, 07:02
autor: wikrap1
Z Grega sprężyną nie powinno być problemu z rozłączaniem, ale powinno być na wszelki wypadek jako opcja. W razie problemu z pamięcią jest dużo funkcji do wywalania :wink:

: piątek 18 sty 2013, 07:46
autor: szmarek
tak jeszcze w uzupełnieniu, to w kliku wyboru stroboskopów (rowerowy, taktyczny, beacon, SOS) zawieruszył się na liście tzw. "policyjny" 16Hz (5 błysków, przerwa 0,5s) a to bardzo wzmagający czujność użytkowników dróg układ błysków.

: piątek 18 sty 2013, 09:30
autor: Pyra
Witam
Panowie, Nasze dywagacje mogą trwać w nieskończoność, a i tak nie osiągniemy porozumienia, każdy ma inne potrzeby i oczekiwania. Osobiście wątpię aby udało się stworzyć jeden uniwersalny układ, gdyż potrzeby rowerowe i EDC są dość rozbieżne, zarówno co do zestawu trybów jak i sposobu ich zmiany.
Wydaje mi się, że stworzenie jednego uniwersalnego układu, nie jest możliwe, w związku z dużą rozbieżnością poglądów. Myślę, że skończy się na tym, że powstaną dwie wersje...
Pozdrawiam

PS: Grzesiek - współczuję ;) masz nie lada orzech do zgryzienia.

: piątek 18 sty 2013, 10:55
autor: greg
Koledzy, podstawowa sprawa. Driver obsługuje 2 opcje sterowania. Z pamięcią lub bez. To wymusza takie, a nie inne sterowanie. Poniżej link do dokładnego opisu dostępnych opcji sterowania:
zmiana trybów z pamięcią i bez