Strona 12 z 14

: sobota 18 sty 2014, 17:26
autor: Doctore
Siema, jestem zainteresowany latarką.
Czy ma ktoś jakiegoś sprzedawce na allegro gdzie dostane tanio wszystkie części(uC, n-fet, rezystory i kondensator)?
Tak wygląda PCB:
Obrazek
Obrazek
Czy jest ok?
Czy taka dioda będzie dobra?:
http://www.ebay.com/itm/110734918013
Jaką latarkę kupić by pasowało wszystko(allegro/ebay)?
Dobrze by była to latarka na 18650.

Z góry dzięki.

: sobota 18 sty 2014, 18:23
autor: smokuxx1987
Dioda emituje światło podczerwone.
Takiego potrzebujesz??
Drivery możesz kupić gotowe za 3$ za granicą.
Ogólnie to wszystko możesz kupić i jedynie do będziesz lutował to diodę do drivera.

: sobota 18 sty 2014, 18:33
autor: Doctore
Dioda emituje światło podczerwone.
Serio?
Nie wiedziałem :roll:
Takiego potrzebujesz??
Takiego diode? a nie "taką"?
Drivery możesz kupić gotowe za 3$ za granicą.
A będą robić to co ten z tego tematu?

: sobota 18 sty 2014, 18:41
autor: smokuxx1987
Takiego potrzebujesz?? - światła.
Nie jestem elektronikiem i nie wiem co robi twój driver i jakie ma funkcje.
Standardowy driver Naing 105C ogranicza prąd w diode, ma kilka opcji jasności oraz informuje o rozładowaniu ogniwa.
Napisz do czego ma być ta latarka jakie zastosowanie mieć, Jaki zasięg, czas świecenia, rozmiary, jakim budżetem dysponujesz.

: sobota 18 sty 2014, 18:45
autor: Doctore
<double facepalm>
Ty nawet nie wiesz o czym temat a piszesz...
Dzięki za próbę pomocy ale to nie temat o zwykłej latarce do świecenia.

: sobota 18 sty 2014, 18:56
autor: Pyra
Witam
Dioda OK, powinna dać radę, ale co do sterowania diody mosfetem, to mimo wszystko był bym ostrożny. Proponuję w miejsce mosfeta, dać jednego AMC, będzie bezpieczniej dla diody i poprawnie pod względem elektrycznym.

Pozdrawiam

: sobota 18 sty 2014, 20:42
autor: Doctore
No a pcb jest ok?
Skoro led IR jest włączana tylko na chwile "wypełnienie 20%" - to chyba tez można użyć diody 3W w niewiele wyższej cenie, hm?
Macie jakąś pewną latarkę od chinola do której bez problemu upchnie się to wszystko?
AMC? co to? może jakaś pełna nazwa to wygogluje :razz:

Mam też pytanie co do działania układu, jeśli mamy podłączone zasilanie cały czas, 50s>, to uC przestaje nadawać sygnały czy od nowa?

: sobota 18 sty 2014, 20:57
autor: ElSor

: sobota 18 sty 2014, 22:07
autor: Pyra
Witam
Doctore pisze: Skoro led IR jest włączana tylko na chwile "wypełnienie 20%" - to chyba tez można użyć diody 3W w niewiele wyższej cenie, hm?
Troszkę mylisz pojęcia, dioda niezależnie od mocy, może ulec spaleniu w niewłaściwych warunkach pracy, dlatego zawsze powinno się stosować regulację prądu.
To że dioda ma moc 3W, oznacza, że może oddać taką moc maksymalnie (według katalogu).

Pozdrawiam

: sobota 18 sty 2014, 22:24
autor: Doctore
No dobra ale ten amc to trudno dostępny, no z ebay można zamówić, tylko że jak będę wszystko zamawiał z chin to złoże ją za 3 lata - ostatnio dużo przepada(nie dochodzi).
Jakiś zamiennik dla amc lub wersja dla 1600mA(IR LED 3W)??
Znalazlem na ebay latarke taka jaka ma manekinen:
http://www.ebay.com/itm/New-3W-LED-Torc ... 25833ae52f - można znaleźć szukając "3w flashlight"
Jest jakiś li-on - zamiennik dla koszyka na 3xAAA do takich latarek?

: sobota 18 sty 2014, 22:39
autor: ElSor
4 AMCki dadzą 1,4A. Kupisz je u nas na forum także. 3AA można zazwyczaj zamienić akusem 18650.

: piątek 14 mar 2014, 19:39
autor: Doctore
3AA można zazwyczaj zamienić akusem 18650.
O to fajnie, bo nawet mam kilka w domu, a paluszków nienawidzę :evil:
Co do amc7135 to znalazłem temat: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=317
Taki mały grzejnik sie robi, nie fajnie...
Ma ktoś listę n-fetow jakie można użyć do tvbgone?

PS sory za brak PL znaków ale typowe z/y się zrobiło :neutral:

EDIT: można zastosować inny uC?
Bo attiny85 tez trudno dostępne :o

[ Dodano: 11 Luty 2014, 18:37 ]
3AA można zazwyczaj zamienić akusem 18650.
Oj jednak nieprawda, koszyk na 3xAAA jest niewiele wyższy od AAA których wysokość to 44,5mm więc koszyk to ok. 47-50mm a 18650, jak w nazwie, ma wysokość 65mm, więc nie można zamienić koszyka 3xAAA baterią 18650.
Więc jaką, 18500?

Co do tv-b-gone PCB zamówiłem(taka jak wyżej) oraz latarkę taką jak autor, do tego LED IR 3W(ok. 2,6W) i Si4463CDY.

EDIT2:

Płytki PCB przyszły, więc wziąłem się od razu za lutowanie(moje pierwsze SMD przy użyciu pasty):

Obrazek

W drodze jeszcze korpus latarki i emiter IR :razz:

EDIT3:
Ehh, mam podobny problem jak poprzednicy.
Na próbę podłączyłem led UV i świeci cały czas, więc podłączyłem się bezpośrednio do nóżki attiny i dioda na początku świeci się 1s a potem ładnie mruga.
Czemu za mosfetem mi cały czas świeci?
Czemu na początku 1s się świeci mimo poprawionego wsadu z mdiy.pl(dziś popierałem)?
Może być to wina fusebitów?
Bo zostawiłem jakie były(attiny nówka) tylko wyłączyłem podział zegara przez 8 czy coś w tym stylu.

EDIT4:
Jednak działa, zapomniałem że załączanie na nóżce jest do vcc a nie do gnd -,-
Ale trzeba wgrać nowszy zoptymalizowany wsad bo LG mi wyłączało po 30s...
No to czekać trzeba na emiter 3W i jazda na miasto :twisted: :twisted: :twisted:
Chyba do siebie pisze :o

EDIT4:
Emiter przyszedł, więc od razu go przylutowałem do płytki tv-b-gone i sprawdziłem czy działa patrząc przez aparat telefonu na którym widać IR, ucieszyłem się bo ładnie mrugało i wysyłało sygnały, potem włożyłem pigułę do korpusu latarki, włączam...nic.
Po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że emiter(3W - 3 "chipy") wyzionął ducha, zakupiony na ebay.......
Więc zdjąłem z emitera soczewkę, bo podejrzewałem że cieniutkie druciki się przepaliły, następnie puszczając napięcie na kwadraciki z jakiegoś materiału, emitowały IR czyli miałem racje.
Więc używając żyłę z przewodu 24AWG, która ma ok. 0,07mm, dolutowałem się do tego materiału.
I wiecie co?... działa! :o

: piątek 14 mar 2014, 22:30
autor: ww296
czy ja mogę zapytać - jakie to ma zastosowanie? tz chodzi o latarkę IR a nie o zastosowane rozwiązania.

: piątek 14 mar 2014, 22:38
autor: ptja
ww296 pisze:czy ja mogę zapytać - jakie to ma zastosowanie?
wyłączanie reklamowego "śmietnika" dookoła, emitowanego z TV.

: piątek 14 mar 2014, 23:20
autor: tty5150
Przydała by się wersja z ściszaniem - wyłączenie jest bardzo widoczne i często powoduje u właściciela TV ponowne włączenie. Ściszanie po parę procent co kilka sekund może działać w sumie skuteczniej. A najlepiej mieć obie opcje :-)