Strona 12 z 22
: czwartek 19 gru 2013, 00:45
autor: Zbychur
tty5150 pisze: I czy trzeba lutować diody na inne podłoże? Może wystarczy zmniejszyć i przeszlifować gwiazdę?
Podłoże SinkPad albo Noctigon, rurki wprasuj na paście termo a podłoża z diodami przylutuj do rurek, będzie lepiej niż jakakolwiek pasta czy klej. Tyle że będzie trzeba dobrze grzać
: sobota 21 gru 2013, 21:41
autor: ATer
Długości moich "hydraulicznych" piguł były różne i dostosowane do rodzaju użytego kolimatora - coś około 11 mm licząc od miejsca, gdzie zmienia się średnica mufy. Mufę i korek wprasowałem z pomocą młotka i zalutowałem cyną. Korek wewnątrz wyszlifowałem. Dioda na podłożu Noctigon 16mm przykręcona do piguły śrubkami 1,4mm. Między podłoże a pigułę dałem pastę. Nie chciałem podłoża przylutowywać- będzie ewentualnie do odzysku. Pasta poszła też pomiędzy pigułę a obudowę.
: sobota 21 gru 2013, 22:04
autor: Pete
Jakiś czas tu nie zaglądałem. Widzę że temat żyje własnym życiem. Dzisiaj chciałem się tylko podzielić wiadomością, że Fasttech zorganizował promocję świąteczną i od 25 grudnia na wszystko dają rabat 5-10% pod wpisaniu hasła "XMAS". Może to być więc dobry czas na zakupy. Pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych świąt.
strona promocji:
http://www.fasttech.com/pages/2013-boxing-day-sale
: piątek 27 gru 2013, 14:26
autor: Ijon
Mam pytanie czy ktoś z Was ma pomysł jak zamocować X2 na widelcu nad przednim kołem, tak jak tę poniżej:
(zdjęcie pożyczone ze strony sklepu
http://www.rowerystylowe.pl/p-3631/bial ... -retro-led)
: piątek 27 gru 2013, 16:55
autor: skaktus
Odkręcić mocowanie fabryczne, z blachy zrobić nowe i tyle.
: piątek 03 sty 2014, 00:06
autor: grzesiekk
Mój pierwszy post na forum, tak więc witam wszystkich użytkowników
.
W ostatni dzień grudnia listonosz zawitał z wyczekiwaną lampką, (2,5 tygodnia), zakupioną na aukcji ebay do, której kolega "darol" dał linka kilka postów wcześniej. Tak więc torx (pierwszy dobry znak
) w łapę chwila strachu i oczom mym pojawiły się pseudo piguły wkręcane w obudowę. Pomiar prądów na pakiecie Low 0,3A Mid 0,75A High 1,4A.
Ale żeby nie było tak różowo Chiniol wysłał pakiet 1s4p
, pomijając fakt odwrotnie wszytego paska w pokrowcu oraz zerwanego gwintu w jednym gnieździe. Generalnie jestem zadowolony z zakupu, pomimo konieczności poprawy chłodzenia i wymiany reflektorka na kolimator REC i oczywiście dłubania pakietu
.
: piątek 03 sty 2014, 11:56
autor: adiom
tty5150 pisze:Dotarła wymieniona na Fasttech SS X2. tym razem or razu poszła do rozkręcenia (torx 6) i klapa - piguł nie stwierdzono. Jedynie stary bezpośrednio przyklejone niedbale czymś białym do obudowy.
Czy ktoś ma szczegółowy opis moda "hydraulicznego"
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=127318#127318 ? Ile przyciąć z tylu i z przodu przejsciówkę? Jaka pasta? I czy trzeba lutować diody na inne podłoże? Może wystarczy zmniejszyć i przeszlifować gwiazdę?
Ja miałem jeszcze inne przeboje... U mnie nupel redukcyjny z miedzi był luźny, klinował się tylko przy wciśnięciu do gniazda piguły, wiec powierzchnia styku była de facto linią (okręgiem). Kupiłem klej termo:
http://allegro.pl/aab-cooling-adhesive- ... 26993.html aby zwiększyć powierzchnię przewodzenia ciepła. Całość spisuje się bardzo dobrze, obudowa po niespełna pół minuty na trybie pierwszym (najsłabszym) robi się ciepła wiec wniosek prosty, spełnia funkcję. Test domowy w temp. pokojowej (ok. 22'C) zaliczony, 5 godzin świecenia na trybie min i nic nie popaliło się, przy okazji sprawdziłem rzeczywisty czas świecenia na w pełni naładowanych akumulatorach. Test w trybie max i medium tez zaliczony, przeprowadzony podczas jazdy rowerem w grudniu. Mod udany i bardzo pomysłowy, było trochę szlifowania kamieniem bo odbłyśnik nie chciał się zmieścić w pigule, na drugą diodę założony kolimator: LXM-REC RECTANGULAR ±18.5° x ±14° kupiony na allegro:
http://allegro.pl/kolimator-lxm-do-diod ... 08646.html . Całość spisuje się rewelacyjnie. W całkowitej ciemności fajny szeroki kąt pola oświecanej drogi. Jestem bardzo zadowolony. Elektronika bez zmian. Mój egzemplarz zakupiłem od
LihgtLover-a z forum, który zakupił większą ilość, kilka stron wcześniej znajdziecie link do strony gdzie je zakupił. fabrycznie były zainstalowane małe piguły aluminiowe jak w większości przypadków opisywanych w tym temacie, oczywiście luźne ;[.
Co do długości piguł, to sprawa indywidualna, ponieważ są różne wersje jak widać (przeczytaj cały temat) ja mam dwie różne bo do kolimatora dłuższa, do odbłyśnika krótsza. Zrobiłem 2 cm, przymierzyłem - za długa, to zebrałem na szlifierce trochę materiału i tak aż do otrzymania odpowiedniej długości. Nie zmierzyłem niestety piguły pod odbłyśnik standardowy i nie sprawdzę już bo mam przyklejone piguły.
: piątek 03 sty 2014, 12:25
autor: bandit
Ijon pisze:Mam pytanie czy ktoś z Was ma pomysł jak zamocować X2 na widelcu nad przednim kołem, tak jak tę poniżej:
)
To nie jest najszczęśliwsze miejsce. Sam chciałem tak zrobić. Po testach stwierdziłem, że to zły pomysł. Duży cień padał przez przednie koło. Mnóstwo światła się marnowało i irytowały cienie.
Nie polecam.
Lepiej zamontować na kierownicy i dorobić daszek.
Drugi problem, to zmiana trybów. Chyba, że zamontujesz przełącznik na kierownicy.
: piątek 03 sty 2014, 17:39
autor: skaktus
adiom pisze:
Ja miałem jeszcze inne przeboje... U mnie nupel redukcyjny z miedzi był luźny, klinował się tylko przy wciśnięciu do gniazda piguły, wiec powierzchnia styku była de facto linią (okręgiem). Kupiłem klej termo:
http://allegro.pl/aab-cooling-adhesive- ... 26993.html aby zwiększyć powierzchnię przewodzenia ciepła. Całość spisuje się bardzo dobrze, obudowa po niespełna pół minuty na trybie pierwszym (najsłabszym) robi się ciepła wiec wniosek prosty, spełnia funkcję.
Pytanie - ile tego kleju tam weszło ? Bo on spełnia swoje zadanie kiedy jest go mniej niż grubość 0,1 mm lub i mniej. Przy grubszej warstwie jest już izolatorem.
: środa 08 sty 2014, 10:34
autor: profaner
słuchajcie pojawił się temat formowania akumulatora.
Mam z tym mały problem zrobiłem może 2 lub 3 pełne cykle naładowania i rozładowania.
Trasa którą jeżdżę zajmuje mi ok 1,5 h i nie zdążę jej w pełni rozładować a na dwa przejazdy myślę, że może mi nie starczyć. Jeżdżę mieszając tryby kilka minut bez lampki, później najniższy,średni i o ile potrzeba najwyższy.
Ile takich cykli jest zalecane? Bo ja chętnie już dałbym sobie z tym spokój
: środa 08 sty 2014, 10:48
autor: MardoQ
profaner pisze:słuchajcie pojawił się temat formowania akumulatora.
Li-ionów nie trzeba formować
Jedynie po kilku/nastu cyklach wyrównać napięcia balancerem (albo lądować ogniwa pojedynczo do napięcia 4,2V
: środa 08 sty 2014, 10:51
autor: bandit
Formowanie li-ion ? Chyba nie ma sensu się z tym bawić. Przy Ni-MH , to miało znaczenie. Ja nigdy nie formowałem li-ion i mają się dobrze, nawet te stare
: środa 08 sty 2014, 11:15
autor: profaner
dziękuję za szybką odpowiedz która bardzo mi odpowiada
Trochę się zmartwiłem opiniami zawartymi w tym wątku (odnośnie FF X2 i konieczności modowania):
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12434
ale w sumie u mnie działa to bardzo fajnie mam wersję z pigułami chociaż ciepło to ona chyba tak średnio odprowadza.
Może sobie jeszcze kolimator strzelę
: środa 08 sty 2014, 17:10
autor: Gluter
Zrobi ktoś dla mnie pomiar luxów z 1 metra, z chińskiego klona 3x xm-l mam 6k, tyle że mierzone xperia l. Nie wiem czy miarodajnie. Tylko prosiłbym o zmierzenie odległości metrem bo wydało mi się że jest 1m, a było mniej i wynik wyszedł 10k.
: środa 08 sty 2014, 18:29
autor: bandit
Kolimator obowiązkowy
zresztą, poprawienie chłodzenia też by Ci się przydało.
Zimą może tak szybko nie padnie, ale na wiosnę, już nie mówiąc o lecie. To długo nie pociągnie.